راهکارهایی برای کاهش فشار خون به طور طبیعی

پیروی از رژیم غذایی سالم، کاهش مصرف سدیم، داشتن فعالیت بدنی، کنترل استرس، حفظ وزن سالم و افزایش مصرف پتاسیم به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، فشار خون بالا یک مشکل سلامتی رایج است که در صورتی که به موقع کنترل نشود باعث بروز عوارض جدی می‌‏شود، روش‌های طبیعی برای کنترل و کاهش مؤثر فشار خون وجود دارد، پیروی از یک رژیم غذایی سالم، کاهش مصرف سدیم، افزایش فعالیت بدنی و کنترل استرس می‌تواند به طور مؤثر فشار خون را کاهش دهد، در ادامه به بررسی این عوامل می‌پردازیم:

پیروی از رژیم غذایی سالم

پیروی از یک رژیم غذایی سالم می‌تواند فشار خون بالا را به طور مؤثری کاهش دهد، توصیه شده است میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی را در رژیم غذایی خود بگنجانید، لازم است به منظور کاهش فشار خون بر مصرف غذاهای سرشار از پتاسیم، کلسیم و منیزیم تمرکز کنید.

کاهش مصرف سدیم

مصرف سدیم بیش از حد باعث افزایش فشار خون می‏‌شود، توصیه شده است افراد روزانه کمتر از ۲۳۰۰ میلی‌گرم سدیم مصرف کنند، بنابراین لازم است از غذاهای فرآوری شده، غذاهای کنسرو شده و تنقلات حاوی نمک پرهیز کنید و مواد غذایی خود را به جای نمک با گیاهان و ادویه‌های دیگر مزه‌دار کنید.

داشتن فعالیت بدنی

ورزش منظم باعث تقویت سلامت قلب می‏‌شود و آن را قادر می‌سازد که خون را مؤثرتر پمپاژ کند، متخصصان معتقدند که داشتن فعالیت بدنی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا شنا به میزان ۳۰ دقیقه در روز می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

کنترل استرس

استرس مزمن می‌تواند منجر به افزایش فشار خون شود، لازم است برای کاهش فشار خون تکنیک‌های آرامش‌بخش مانند تنفس عمیق، مدیتیشن یا یوگا را انجام دهید، فعالیت بدنی منظم نیز به کاهش سطح استرس کمک می‌کند.

حفظ وزن سالم

اضافه وزن فشار زیادی به قلب وارد می‌کند و باعث می‏‌شود فشار خون به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کند، بنابراین توصیه شده است به منظور کاهش وزن از رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کنید و فعالیت بدنی منظم داشته باشید.

افزایش مصرف پتاسیم

پتاسیم به متعادل کردن میزان سدیم در سلول‌ها کمک می‌کند و فشار خون را کاهش می‌دهد، غذاهای سرشار از پتاسیم مانند موز، پرتقال، اسفناج و سیب‌زمینی شیرین می‌تواند باعث کاهش فشار خون شود.

کد خبر 783788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.