با غذاهای سرشار از منیزیم آشنا شوید

مصرف سبزیجات با برگ سبز، آجیل، دانه‌ها، حبوبات، غلات کامل، موز، شکلات تلخ و انواع توت‌ها منیزیم مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، منیزیم یک ماده مغذی چند منظوره است که از سلامت قلب حمایت می‌کند، به بهبود عملکرد اعصاب کمک می‌کند، موجب‬ ارتقای کیفیت خواب می‏‌شود و خلق‌وخو را بهبود می‌بخشد، بنابراین لازم است با مصرف غذاهای حاوی منیزیم نیاز بدن به این ماده ضروری را تأمین کنیم، در ادامه به بررسی مواد غذایی سرشار از منیزیم می‌پردازیم:

سبزیجات با برگ سبز

منیزیم موجود در سبزیجات با برگ سبز به تنظیم انتقال‌دهنده‌های عصبی کمک می‌کند که بر خلق‌وخو تأثیر می‌گذارد، همچنین موجب متعادل کردن هورمون‌های استرس همچون کورتیزول می‌‏شود، می‌توان سبزیجات با برگ سبز را به سالاد اضافه کرد و از مزایای آن بهره‌مند شد.

آجیل و دانه‌ها

بادام، بادام هندی و تخم کدو تنبل سرشار از منیزیم است، دانه چیا و تخم کتان نیز حاوی مقدار قابل‌توجهی از این ماده معدنی ضروری است، می‌توانید آجیل و دانه‌ها را به اسموتی، سالاد یا ماست اضافه کنید.

حبوبات

لوبیا، عدس و نخود سرشار از منیزیم است و از عملکرد مغز حمایت می‌کنند و علائم افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهند، حبوبات را می‌توان به سوپ یا سالاد اضافه کرد.

غلات کامل

غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای، کینوا، جو دو سر و گندم سرشار از منیزیم است‬ و به حفظ سطح قند خون کمک می‌کنند و موجب‬ بهبود خلق‌وخو می‏‌شود، همچنین موجب‬ افزایش تولید سروتونین می‏‌شود و علائم افسردگی، اضطراب و استرس را کاهش می‌دهد.

موز

موز به دلیل پتاسیم بالایی که دارد شناخته شده است، اما منیزیم موجود در آن نیز قابل‌توجه است، می‌توان موز را به اسموتی اضافه کرد یا به‌عنوان میان‌وعده مصرف کرد و از مزایای آن بهره‌مند شد.

شکلات تلخ

شکلات تلخ منبع مناسبی از منیزیم و آنتی‌اکسیدان است که موجب‬ بهبود خلق‌وخو و کاهش علائم افسردگی و اضطراب می‏‌شود.

انواع توت‌ها

توت فرنگی، زغال‌اخته و تمشک نه‌تنها سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند، بلکه منیزیم مورد نیاز بدن را نیز تأمین می‌کنند، ترکیب منیزیم و آنتی‌اکسیدان‌ها در توت‌ها به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو کمک می‌کند که هر دو با اختلالات خلقی مرتبط هستند، توت‌ها نه‌تنها یک میان‌وعده عالی هستند، بلکه می‌توان آن‌ها را به اسموتی، ماست یا سالاد نیز اضافه کرد.

کد خبر 802752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.