مصرف این مواد غذایی برای زنان بالای ۳۰ سال ضرورت دارد

لازم است زنان بالای ۳۰ سال برای بهبود سلامتی خود از اسفناج، ماهی چرب، آووکادو، انار، گردو و زردچوبه استفاده کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، زمانی که زنان وارد دهه ۳۰ زندگی خود می‏‌شوند، به دلیل تغییرات در متابولیسم و سطح هورمون‌های خود، باید بر حفظ سلامت تمرکز کنند، مصرف غذاهایی مانند اسفناج، ماهی‌های چرب، زغال اخته، کینوا، آووکادو، ماست یونانی، گردو، سیب‌زمینی، دانه چیا و زردچوبه به تعادل این تغییرات کمک می‌کند و از طریق تأمین مواد مغذی ضروری بدن و آنتی‌اکسیدان‌ها از سلامت عمومی حمایت می‌کند، در ادامه به بررسی مواد غذایی مفید برای زنان بالای ۳۰ سال می‌پردازیم:

اسفناج

اسفناج سرشار از آهن، فولات و ویتامین‌های A و C است که برای حفظ سلامت پوست، مو و استخوان‌ها ضروری است، آنتی‌اکسیدان بالای موجود در آن نیز به مبارزه با التهاب و استرس اکسیداتیو می‌پردازد و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

ماهی چرب

ماهی‌های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا -۳ هستند که با کاهش التهاب و همچنین کاهش فشار خون از سلامت قلب حمایت می‌کنند، همچنین ماهی‌های چرب منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا و ویتامین D هستند که برای سلامت استخوان و حفظ توده عضلانی بسیار مفید است.

آووکادو

آووکادو سرشار از چربی‌های تک غیراشباع سالم است که به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند و باعث کاهش سطح کلسترول مضر می‌‏شود، همچنین منبع عالی ویتامین‌های E، C و K است که از سلامت پوست حمایت می‌کند، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و باعث جذب مواد مغذی می‏‌شود.

انار

انار حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی است که باعث بهبود سلامت قلب می‌شود، التهاب را کاهش می‏‌دهد و سیستم ایمنی را نیز تقویت می‌کند؛ علاوه بر این، انار سرشار از فیبر است که به هضم غذا کمک می‌کند و باعث کاهش فشار خون می‏‌شود.

گردو

گردو منبع عالی اسیدهای چرب امگا ۳ است که از سلامت قلب و مغز حمایت می‌کند، همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضدالتهابی است که خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد و عملکرد شناختی را تقویت می‌کند.

زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است که یک ترکیب ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی قوی است، از سلامت مفاصل حمایت می‌کند، خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد و عملکرد مغز را تقویت می‌کند، افزودن زردچوبه به رژیم غذایی می‌تواند به کنترل التهاب نیز کمک کند.

کد خبر 781246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.