غذاهای مفید برای بهبود سلامت قلب

مصرف تخم کتان، بادام، آووکادو، سبزیجات با برگ سبز، گردو، دانه چیا، عدس و شکلات تلخ به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک رژیم غذایی سالم و متعادل می‌تواند سطح کلسترول را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و احتمال بروز بیماری‌های قلبی را کم کند؛ برای نمونه، توت‌ها همچون توت فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان است که با کاهش استرس اکسیداتیو از قلب محافظت می‌کند، در ادامه به معرفی و بررسی دیگر غذاهای مفید برای بهبود سلامت قلب می‌پردازیم:

تخم کتان

تخم کتان سرشار از امگا ۳ است که باعث کاهش التهاب و ارتقای سلامت قلب و عروق می‌‏شود، بهتر است این ماده غذایی صبح‌ها مصرف شود، تخم کتان را شب قبل در آب خیس کنید، سپس می‌توانید آن‌ها را آسیاب کنید و به اسموتی‌ها یا سالادها اضافه کنید.

بادام

بادام سرشار از چربی‌های تک غیراشباع، منیزیم و فیبر است که برای قلب مفید است، خیساندن بادام در طول شب و مصرف آن اوایل صبح به انرژی پایدار در طول روز کمک می‌کند، توصیه شده است روزانه شش تا هشت بادام خیس خورده مصرف کنید تا از مزایای آن برای قلب بهره‌مند شوید.

آووکادو

آووکادو سرشار از چربی‌های سالم و مفید برای قلب است و قادر است سطح کلسترول را کاهش دهد، این ماده غذایی را می‌توانید به سالاد اضافه کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

سبزیجات با برگ سبز

سبزیجات با برگ سبز سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است که از سلامت قلب حمایت می‌کند، این مواد غذایی را می‌توان در کنار وعده‌های غذایی اصلی مصرف کرد، می‌توانید سبزیجات با برگ سبز را با ادویه‌هایی همچون زردچوبه و فلفل سیاه بخارپز کنید تا جذب مواد غذایی بهتر صورت گیرد.

گردو

گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای کاهش التهاب و حمایت از سلامت قلب مفید است، مصرف چند عدد گردو در طول روز به‌عنوان میان وعده موجب‬ جذب مواد مغذی مفید می‏‌شود.

دانه چیا

دانه چیا نیز همچون تخم کتان سرشار از امگا ۳ و فیبر است که با کاهش فشار خون و کلسترول به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند، می‌توانید دانه چیا را به اسموتی یا سالاد اضافه کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

عدس

عدس سرشار از فیبر است و برای سلامت قلب بسیار مفید است، سوپ عدس به همراه سبزیجات فصل یک غذای مقوی و مفید برای قلب در نظر گرفته شده است.

شکلات تلخ

شکلات تلخ به‌دلیل داشتن فلاونوئیدهای فراوان گردش خون و سلامت قلب را بهبود می‌بخشد، مصرف یک تکه کوچک شکلات تلخ هنگام بعدازظهر بسیار ایده‌آل است، زیرا به کاهش هوس‌ها و حمایت از سلامت قلب کمک می‌کند.

کد خبر 797571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.