مواد غذایی که برای درمان یبوست مفید است را بیشتر بشناسید

مصرف بلغور جو دوسر، سبزیجات با برگ سبز، میوه‌ها، برنج قهوه‌ای، گردو، دانه چیا، آب و حبوبات برای درمان یبوست توصیه می‏‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یبوست به‌دلیل کم آبی بدن، رژیم غذایی نامناسب، سبک زندگی کم تحرک و استرس ایجاد می‏‌شود، متخصصان برای درمان این مشکل مصرف غذاهای سرشار از فیبر همچون‬ جو، سبزیجات با برگ سبز، میوه‌ها، برنج قهوه‌ای، گردو، دانه چیا و حبوبات را توصیه می‌کنند، این مواد غذایی به بهبود حرکات روده و تقویت سلامت کمک می‌کنند، در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر سرشار از فیبر محلول است که با مشکل یبوست مقابله می‌کند، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف این ماده غذایی احتمال بروز یبوست را کاهش می‌دهد و موجب‬ بهبود عملکرد روده می‌‏شود.

سبزیجات با برگ سبز

سبزیجات با برگ سبز سرشار از فیبر و باکتری‌های سالم برای روده هستند، مصرف سبزیجاتی همچون اسفناج، کلم بروکلی، کلم بروکلی و نخود سبز برای سلامت روده مفید هستند، زیرا حاوی فیبر زیادی هستند و عملکرد هضم غذا را آسان‌تر می‌کنند.

میوه‌ها

مصرف میوه احتمال بروز یبوست را کاهش می‌دهد، زیرا حاوی فیبر و آب هستند که برای هضم غذا مفید است، میوه‌هایی همچون کیوی، انگور، خربزه، سیب، گلابی، شاه توت و آلو می‌تواند سلامت دستگاه گوارش را تقویت کند، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف میوه و سبزیجات احتمال بروز یبوست را کاهش می‌دهد.

برنج قهوه‌ای

برنج قهوه‌ای نه‌تنها برای جلوگیری از افزایش قند مفید است، بلکه به بهبود سلامت روده کمک می‌کند، مصرف این ماده غذایی احتمال بروز یبوست را کاهش می‌دهد، زیرا حاوی فیبر زیادی است، برنج قهوه‌ای در مقایسه با برنج سفید منبع مناسب‌تری از فیبر است.

گردو

گردو نیز یک ماده غذایی مناسب برای کاهش احتمال بروز یبوست است، زیرا سرشار از فیبر، اسیدهای چرب امگا ۳ و آنتی‌اکسیدان است که هضم غذا را آسان‌تر می‌کند و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد.

دانه چیا

دانه چیا یک انتخاب عالی برای درمان مشکل یبوست است، زیرا حاوی فیبر زیادی است، دانه چیا را می‌توان به شیک یا اسموتی اضافه کرد و از مزایای آن بهره‌مند شد.

آب

یکی از دلایل بروز یبوست، کم آبی بدن است، بنابراین بسیار مهم است که در طول روز به میزان کافی آب بنوشید تا دستگاه گوارش به خوبی عمل کند.

حبوبات

حبوبات سرشار از فیبر و پروتئین است که به رفع یبوست کمک می‌کند، بهترین نوع حبوبات که به رفع یبوست کمک می‌کند، لوبیا و نخود است.

کد خبر 792212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.