کدام مواد غذایی سرشار از آهن است؟

عدس، اسفناج، گوشت قرمز، کدو تنبل، کینوا، شکلات تلخ و نخود سرشار از آهن هستند و به بهبود سلامتی کمک می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کمبود آهن در بدن یک مشکل رایج است و در صورتی که به موقع درمان نشود عواقب جدی به همراه دارد، آهن یک ماده معدنی حیاتی است که برای تولید هموگلوبین، پروتئین موجود در گلبول‌های قرمز خون که اکسیژن را از ریه‌ها به دیگر قسمت‌های بدن می‌رساند، ضروری است، همچنین نقش اساسی در متابولیسم انرژی، بهبود عملکرد سیستم ایمنی و تقویت شناختی دارد، سطح پایین آهن در بدن باعث کم خونی می‏‌شود و با خستگی و ضعف همراه است، در ادامه به بررسی مواد غذایی سرشار از آهن می‌پردازیم:

عدس

عدس یک منبع عالی گیاهی آهن است، به طوری که هر ۱۰۰ گرم عدس حاوی حدود ۳.۳ میلی‌گرم آهن است، علاوه بر این عدس سرشار از پروتئین و فیبر است و از سلامت دستگاه گوارش حمایت می‌کند.

اسفناج

اسفناج حاوی مقدار زیادی آهن است، هر ۱۰۰ گرم اسفناج پخته حاوی حدود ۲.۷ میلی‌گرم آهن است، این ماده غذایی حاوی ویتامین‌های ضروری مانند ویتامین‌های A، C و K است و می‌توان به سالادها، اسموتی‌ها و غذاهای پخته اضافه کرد و از مزایای آن بهره‌مند شد.

گوشت قرمز

گوشت قرمز یکی از بهترین منابع آهن است و هر ۱۰۰ گرم از آن حاوی حدود ۲.۷ میلی‌گرم آهن است، مصرف گوشت قرمز در حد تعادل می‌تواند آهن، پروتئین و ویتامین‌های B مورد نیاز بدن را تأمین کند.

کدو تنبل

کدو تنبل حاوی مقدار زیادی آهن است و هر ۱۰۰ گرم از آن حاوی حدود ۳.۳ میلی‌گرم آهن است، آنتی‌اکسیدان‌ها و چربی‌های سالم موجود در آن نیز به بهبود سلامت کلی کمک می‌کند؛ کدو تنبل را می‌توان به صورت خام مصرف کرد یا آن را به سالاد و محصولات پخته شده اضافه کرد.

کینوا

کینوا یک ماده غذایی سرشار از آهن است و هر ۱۰۰ گرم از آن دارای حدود ۲.۸ میلی‌گرم آهن است، کینوا حاوی مواد مغذی ضروری دیگر مانند منیزیم، منگنز و فیبر است و برای سلامتی بسیار مفید است.

شکلات تلخ

شکلات تلخ حاوی مقدار قابل‌توجهی آهن است، به طوری که هر ۱۰۰ گرم از آن حاوی حدود ۱۱.۹ میلی‌گرم آهن است، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن نیز برای سلامتی بسیار مفید است.

نخود

نخود منبع عالی آهن است، هر ۱۰۰ گرم از آن نیز حاوی حدود ۲.۹ میلی‌گرم آهن است، همچنین فیبر و پروتئین موجود در نخود برای سلامتی ضروری است و به بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند.

کد خبر 803531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.