با غذاهای سرشار از پتاسیم برای کنترل فشار خون آشنا شوید

سبزیجات با برگ سبز، موز، آب نارگیل، انار و ماهی سرشار از پتاسیم هستند و به کنترل فشار خون کمک می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پتاسیم یک ماده معدنی مهم برای بدن است که نقش مهمی در کنترل مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا دارد، سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز اعلام کرده است که افزایش دریافت پتاسیم می‌تواند فشار خون افراد بزرگسال را به طور قابل‌توجهی کنترل کند، پتاسیم همچنین می‌تواند سلامت قلب، استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و اعصاب را تقویت کند، در ادامه به بررسی غذاهای سرشار از پتاسیم برای کنترل فشار خون می‌پردازیم:

سبزیجات با برگ سبز

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کلم بروکلی، اسفناج و دیگر سبزیجات با برگ سبز که سرشار از پتاسیم هستند، انتخاب عالی برای کنترل فشار خون و کنترل وزن هستند، غذاهای غنی از پتاسیم کالری و کربوهیدرات کمی دارند.

موز

موز به عنوان منبع غنی پتاسیم شناخته شده است و یک انتخاب سالم برای کنترل فشار خون و کنترل وزن هستند؛ میوه‌ها، سبزیجات و دانه‌ها نیز منبع مناسبی از پتاسیم در نظر گرفته می‏‌شوند.

آب نارگیل

آب نارگیل سرشار از پتاسیم، سدیم و منیزیم است که منبع طبیعی الکترولیت‌ها است و جایگزین مناسبی برای نوشیدنی‌های انرژی‌زا گازدار است، آب نارگیل به کنترل فشار خون، بهبود سلامت قلب و کنترل وزن کمک می‌کند.

انار

انار سرشار از پتاسیم، ویتامین‌های K و C و پتاسیم است که به کنترل فشار خون، بهبود سلامت قلب و کاهش وزن کمک می‌کند.

ماهی

ماهی منبع عالی اسیدهای چرب امگا -۳ است که خطر بروز مشکلات قلبی را کاهش می‌دهد، فشار خون را کنترل می‌کند و باعث تقویت حافظه می‏‌شود.

کد خبر 793686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.