غذاهایی که زانو درد را تسکین می‌دهد

مصرف هویج، زردچوبه، سرکه سیب، زنجبیل، گردو، غلات کامل، آووکادو و فلفل قرمز به تسکین زانو درد کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، زانو درد یکی از مشکلات رایج است که افراد زیادی درگیر آن هستند، درد مزمن زانو می‌تواند ناشی از بورسیت، آرتریت یا در بعضی موارد آسیب‌های خاص باشد، البته راه‌حل‌هایی وجود دارد که می‌تواند به تسکین این نوع درد کمک کند؛ برای نمونه، مصرف بعضی از مواد غذایی در این زمینه مؤثر است، در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

هویج

هویج سرشار از ویتامین A و بتاکاروتن است که هر دو ترکیبات ضدالتهابی قوی هستند، مصرف این ماده غذایی به صورت خام یا پخته شده دو وعده در روز می‌تواند درد زانو را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است که قابلیت ضدالتهابی زیادی دارد و مصرف مکرر آن خطر ابتلاء به زانو درد را کاهش می‌دهد، توانایی این ماده غذایی برای تسکین درد تقریباً مشابه داروی ایبوپروفن است.

سرکه سیب

سرکه سیب را می‌توان به عنوان سس به سالاد یا دیگر مواد غذایی اضافه کرد و از مزایای آن بهره‌مند شد، مصرف حداقل دو قاشق غذاخوری سرکه سیب در طول روز باعث کاهش التهاب زانو می‏‌شود؛ همچنین می‌توانید سرکه سیب را با روغن زیتون مخلوط کنید و حداقل یک بار در روز به مدت یک هفته روی زانو خود ماساژ دهید.

زنجبیل

زنجبیل حاوی یک ماده فعال به نام جینجرول است که به عنوان یک ماده ضدالتهابی قوی شناخته می‏‌شود، می‌توان به منظور کاهش درد زانو زنجبیل را به رژیم غذایی اضافه کرد یا از روغن زنجبیل برای ماساژ زانو استفاده کرد.

گردو

گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا -۳ است و برای تسکین درد زانو بسیار مناسب است، با وجود اینکه کالری بالایی دارد، مصرف منظم آن میل شما به غذاهای ناسالم را کاهش می‌دهد، بنابراین باعث کاهش وزن نیز می‏‌شود، کاهش وزن نیز یک روش عالی و مؤثر برای کاهش فشار بر زانوها است.

غلات کامل

مصرف غلات کامل باعث کاهش التهاب زانوها می‏‌شود، به ویژه در صورتی که این درد به دلیل ورزش کردن ایجاد شده باشد، بنابراین توصیه شده است بلغور جو دوسر، برنج قهوه‌ای، کینوا و نان‌هایی که با غلات کامل تهیه شده‌اند را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

آووکادو

آووکادو سرشار از چربی‌های غیراشباع است که برای بدن بسیار مناسب است، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف این ماده غذایی باعث کاهش التهاب می‏‌شود و زانو درد را تسکین می‌دهد.

فلفل قرمز

فلفل قرمز حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، این نوع ویتامین نیز برای تولید کلاژن بسیار لازم است، کلاژن نیز در استخوان با بلورهای کلسیم در هم می‌آمیزد و ساختار سختی می‌سازد، بنابراین مصرف فلفل قرمز باعث حمایت از عملکرد رباط‌ها، تاندون‌ها و غضروف‌ها می‎‌شود و زانو درد را تسکین می‌دهد.

کد خبر 786125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.