با جایگزین‌های آرد سفید آشنا شوید

توصیه شده است که به‌منظور بهبود سلامتی آردهای سالم‌تر همچون آرد بادام، آرد جو دو سر، آرد نخودچی، آرد کینوا، آرد گندم سیاه و آرد نارگیل را جایگزین آرد سفید کنید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دستیابی به وزن سالم و حفظ آن اغلب می‌تواند با انتخاب‌های غذایی هوشمندانه تسهیل شود؛ برای نمونه، آرد سفید سنتی به شدت فراوری شده است، اغلب فاقد موادمغذی است، قندخون را افزایش می‌دهد و موجب افزایش وزن می‌‎شود، جایگزین‌های متعددی برای این نوع آرد وجود دارد که به بهبود سلامتی کمک می‌کند، در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

آرد بادام

آرد بادام کربوهیدرات کمی دارد که به تثبیت سطح قندخون کمک می‌کند و برای کنترل وزن بسیار مهم است، چربی‌های سالم و پروتئین موجود در این نوع آرد موجب‬ ایجاد احساس سیری می‏‌شود، به‌طوری که شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد و کالری دریافتی را کاهش می‌دهد؛ آرد بادام سرشار از ویتامین E، منیزیم و آنتی‌اکسیدان است که موجب‬ بهبود سلامتی می‏‌شود.

آرد جو دوسر

آرد جو دوسر سرشار از فیبر محلول است که به کاهش اشتها، کنترل قندخون و کاهش سطح کلسترول کمک می‌کند، در حالی که این نوع آرد کربوهیدرات بیشتری نسبت به آرد بادام یا نارگیل دارد، محتوای فیبر آن به کاهش قندخون کمک می‌کند، آرد جو دوسر حاوی مقدار مناسبی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی از جمله آهن و منیزیم است.

آرد نخودچی

آرد نخودچی منبع عالی پروتئین و فیبر گیاهی است که موجب‬ ایجاد احساس سیری می‏‌شود و به کاهش وزن کمک می‌کند، این نوع آرد در مقایسه با آردهای سنتی کالری کمتری دارد و به گزینه‌ای عالی برای کاهش وزن تبدیل شده است؛ آرد نخودچی حاوی مقادیر قابل‌توجهی فولات، آهن، منیزیم و روی است.

آرد کینوا

آرد کینوا حاوی همه ۹ اسید آمینه ضروری است که آن را به یک منبع پروتئین کامل تبدیل کرده است، محتوای فیبر بالای آن از سلامت گوارش حمایت می‌کند و موجب‬ ایجاد احساس سیری می‏‌شود؛ آرد کینوا سرشار از منیزیم، آهن و ویتامین‌های B است که به بهبود سلامت عمومی و افزایش سطح انرژی کمک می‌کند.

آرد گندم سیاه

آرد گندم سیاه حاوی فیبر محلول و نامحلول است که سلامت دستگاه گوارش را تقویت می‌کند، شاخص گلیسمی پایینی دارد و موجب‬ حفظ سطح قندخون پایدار می‏‌شود، آرد گندم سیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان، منیزیم و منگنز است.

آرد نارگیل

آرد نارگیل سرشار از فیبر است که به هضم غذا کمک می‌کند، موجب‬ ایجاد احساس سیری می‏‌شود و سطح قندخون را نیز تنظیم می‌کند، این نوع آرد همچون‬ آرد بادام کربوهیدرات کمی دارد و برای رژیم‌های کم کربوهیدرات و کتوژنیک مناسب است؛ تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط موجود در آرد نارگیل متابولیسم را افزایش می‌دهد و چربی‌سوزی را تقویت می‌کند.

کد خبر 769802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.