کدام سبزی‌ها به عضله‌سازی کمک می‌کند؟

سبزی‌هایی مانند کلم بروکلی، اسفناج، نخود فرنگی، قارچ، کلم پیچ و بامیه به فرایند عضله‌سازی کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بخش مهمی از عضله‌سازی مربوط به مصرف مواد غذایی مفید و مناسب است، در حالی که گوشت‌ها و مکمل‌های غنی از پروتئین با رشد عضلانی مرتبط است، مصرف سبزیجات نیز نقش مهمی در فرایند عضله‌سازی دارد، در ادامه به معرفی و بررسی سبزی‌های مفید برای عضله‌سازی می‌پردازیم:

کلم بروکلی

کلم بروکلی بسیار مغذی و دارای پروتئین بالایی است، این ماده غذایی حاوی مقدار قابل‌توجهی فیبر، ویتامین K، ویتامین C و فولات است که به تولید کلاژن برای ترمیم یا بازیابی عضلات کمک می‌کند، کلم بروکلی را می‌توان به صورت بخارپز یا تفت داده شده مصرف کرد.

اسفناج

اسفناج سرشار از مواد مغذی است و به عنوان یک غذای بسیار مفید در نظر گرفته می‏‌شود، زیرا حاوی مقدار قابل‌توجهی پروتئین، آهن، کلسیم و منیزیم است که برای عملکرد صحیح و ترمیم عضلات بسیار ضروری است؛ اسفناج را می‌توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد.

نخود فرنگی

نخودفرنگی سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین C، آهن و منیزیم است، بنابراین برای عضله‌سازی بسیار مفید است؛ می‌توان از این ماده غذایی به صورت بخارپز در کنار غذا استفاده کرد.

قارچ

قارچ سرشار از پروتئین، آنتی‌اکسیدان، فیبر و بعضی مواد معدنی ضروری است که از رشد و ترمیم عضلات حمایت می‌کند؛ این نوع سبزیجات را می‌توان به صورت کبابی یا تفت داده شده مصرف کرد.

کلم پیچ

کلم پیچ سرشار از پروتئین و آنتی‌اکسیدان است، همچنین حاوی مقدار زیادی از ویتامین‌های C، A و K است که به حفظ سلامت عضلات و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند؛ کلم پیچ را می‌توان به سالاد اضافه کرد یا در کنار غذای اصلی مصرف کرد.

بامیه

بامیه نوعی سبزیجات مغذی است که به رشد عضلات کمک می‌کند، چربی و کالری کمی دارد، سرشار از ویتامین‌های A، K و C، فولات، کلسیم و منیزیم است و پروتئین موجود در آن باعث حفظ و بازسازی عضلات می‏‌شود، کربوهیدرات آن به افزایش انرژی کمک می‌کند و محتوای فیبر آن نیز به بهبود فرآیند هضم غذا کمک می‌کند.

کد خبر 766716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.