چرخ خیاطی جک بهتر است یا ژانومه، مقایسه کامل تو برند

چرخ خیاطی برند جک و ژانومه دو محصول بسیار با کیفیت و بادوام هستند که هر کدام محصولی از یک کشور هستند. جک برندی چینی و ژانومه برندی ژاپنی است.

شاید با توجه به سابقه بد چینی ها در تولید محصولات بی کیفیت اینطور به نظر برسد که برند جک محصول خوبی نیست. اما، نکته مهم این است که جک یکی از بهترین چرخ خیاطی های حال حاضر جهان است و کیفیت بالایی دارد. به علاوه برند ژانومه نیز سال ها است که زبانزد عام و خاص است.

معرفی چرخ خیاطی جک و ژانومه

چرخ خیاطی جک بهتر است یا ژانومه، مقایسه کامل تو برند

چرخ خیاطی جک به عنوان محصولی از چین، یکی از چرخ‌هایی است که در راسته چرخ های صنعتی بسیار نامی است. چرخ خیاطی ژانومه نیز در تولید چرخ خانگی و چرخ گلدوزی بسیار حرفه‌ای عمل کرده است.

تاریخچه برند جک

برند جک کار خود را در سال 1995 در کشور چین شروع کرد و از سال 2003 به بعد شروع به تولیدات متنوع و چرخ‌هایی با توانایی‌های متنوع کرد که شامل تولید چرخ خیاطی جک به فرم راسته دوز، میاندوز و سردوز صنعتی است. در کنار کیفیت تولیداتی که دارد، در واقع خدمات پس از فروش و مشتری مداری این برند است که باعث محبوبیت بیش از حد آن شده است.

تاریخچه برند ژانومه

ژانومه قدمتی دیرینه در ایران و جهان دارد و محصولی از کشور ژاپن است. این برند در سال 1921 میلادی مشغول به فعالیت شد و دفتر مرکزی آن در هاچی اوجی، توکیو در ژاپن واقع شده است. درحالی‌که کارخانه تولیدی آن علاوه بر ژاپن در تایوان نیز راه اندازی شده است.

تفاوت‌های کلیدی دو برند

برند جک در راسته تولید چرخ خیاطی صنعتی مشغول به کار است و توانسته حسابی بازار را در دست بگیرد. چرخ خیاطی ژانومه بیشتر به دلیل تولید چرخ های خانگی و چرخ گلدوزی حرفه ای معروف است و به لحاظ کیفیت، می‌توان گفت بهترین جایگاه را از آن خود کرده است.

مقایسه قابلیت‌های فنی

چرخ خیاطی جک بهتر است یا ژانومه، مقایسه کامل تو برند

هر چرخی که به بازار ارائه می‌شود قابلیت‌های مختلفی دارد که سعی می‌کند کمبود محصولات قبل از خود را جبران کند. چرخ خیاطی جک و ژانومه هر کدام به لحاظ فنی توانمندی‌هایی دارند که با بررسی آن‌ها می‌توان هنگام خرید درست تصمیم گیری کرد.

سرعت دوخت

چرخ خیاطی جک چرخی صنعتی است که سرعت بسیار بالاتری نسبت به چرخ های ژانومه دارد. البته هر کدام از این برندها، مدل های متنوعی از چرخ خیاطی را روانه بازار کرده‌اند که ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. برخی سرعت بیشتر و برخی سرعت کمتری دارند. ژانومه با سرعت 860 دوخت در دقیقه کار می‌کند.

تنظیمات دوخت

تنظیمات دوخت در چرخ خیاطی ژانومه بیشتر از چرخ خیاطی جک است. دلیل این تفاوت بیشتر به خاطر این است که چرخ های صنعتی جک یک کار را به صورت تخصصی انجام می‌دهند. اما ژانومه چرخی است که می‌تواند مدل‌های مختلفی را بدوزد. به همین جهت، تنظیمات دوخت آن بسیار متنوع است.

نوع موتور

موتور استفاده شده در چرخ های صنعتی جک قوی تر از چرخ خیاطی ژانومه است که چرخی خانگی است و قرار نیست حجم زیادی از لباس را بدوزد. بنابراین چرخ خیاطی جک موتور به نسبت قوی‌تری نسبت به ژانومه دارد.

تجربه کاربری و راحتی استفاده

تجربه کاربری برند جک و ژانومه هر دو بسیار خوب است و تقریبا قسمت عجیب و لاینحلی ندارد. به همین دلیل، این دو چرخ خیاطی بین همه اقشار جامعه که کار دوخت و دوز انجام می‌دهند محبوب است. اما تجربه کاربری با چرخ های کامپیوتری معمولا دشوارتر از چرخ های معمولی است.

کاربری برای مبتدیان

برند جک و ژانومه سعی کرده اند برای راحتی و آسایش کاربران خود شرایطی را فراهم کنند. برند جک این امکان را برای افراد مبتدی فراهم کرده که بتوانند با تنظیم میزان سرعت در کمترین حالت به دوخت و دوز بپردازند و هر چه پیشرفت کردند، میزان سرعت دوخت را افزایش دهند. چرخ خیاطی ژانومه نیز با ارائه چرخ های مختلف برای مبتدیان و افراد حرفه ای در این زمینه قدمی بزرگ برداشته است.

ویژگی‌های پیشرفته برای حرفه‌ای‌ها

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، برند جک و ژانومه دو برندی هستند که با توجه به نیاز جامعه جهانی دست به تولید محصولات مختلف زده‌اند. چرخ جک و ژانومه هر دو مدل‌هایی دارند که برای افراد حرفه‌ای قابل استفاده است.

صدای دستگاه و ارتعاشات

اگر از چرخ های صنعتی به درستی استفاده نشود، دچار لرزش و سر و صدا می‌شوند. چرخ خیاطی جک به عنوان محصولی که به صورت صنعتی فعال است، لرزش و سر و صدای بسیار محدودی دارد. اما چرخ خیاطی ژانومه سر و صدای بیشتری نسبت به جک تولید می‌کند.

مقایسه قیمت چرخ خیاطی جک و ژانومه

معمولا قیمت چرخ خیاطی با توجه به میزان کاربری و قابلیت های آن تعیین می شود. قیمت چرخ خیاطی جک به دلیل صنعتی بودن این محصول، بسیار بیشتر از قیمت چرخ خیاطی ژانومه است. از آنجایی که هر چرخ کار خاصی را انجام می‌دهد، در مجموع با تهیه چندین چرخ جک، باید گفت که هزینه بیشتری را باید متقبل شوید.

هزینه‌های نگهداری و تعمیرات

هزینه نگهداری و تعمیرات چرخ خیاطی با توجه به میزان خرابی قطعات آن متفاوت است. هرچه قطعه مورد نظر گران تر باشد، هزینه تعمیر و نگهداری آن بیشتر خواهد شد. برند جک بسیار با دوام و محکم است و این ویژگی در برند ژانومه نیز به همین شکل است. بنابراین، می‌توان گفت هزینه نگهداری و تعمیرات هر دو محصول تقریبا در یک سطح است. تنها در برخی موارد ممکن یکی بر دیگری برتری داشته باشد.

میزان ارزش خرید نسبت به کارایی

برند ژانومه و جک هر دو محصولاتی تولید می‌کنند که بسیار کاربردی و کار راه انداز هستند. به همین جهت، انتخاب اینکه کدام محصول ارزش نسبت به کارایی که دارد را باید با توجه به نیاز خود بررسی کنید. اگر می‌خواهید تنها چرخی را تهیه کنید که به صورت تخصصی گلدوزی انجام دهد، انتخاب چرخ خیاطی ژانومه بهترین انتخاب است. اگر می‌خواهید چرخ سردوز خوبی را بخرید که دوام و طول عمر بالایی داشته باشد، انتخاب چرخی از برند جک بهترین است.

کد خبر 805236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.