ارور hrs در یخچال جنرال الکتریک
ارور hrs یخچال جنرال الکتریک

کد خطا HRS در یخچال جنرال الکتریک یکی از کدهای خطایی است که باعث مشکلاتی مانند سوختن برد اصلی دستگاه شما و علائم دیگری همچون کارکرد اشتباه سایر قطعات، سروصدای زیاد از یخچال و همین‌طور قطع و وصل شدن جریان برق یخچال میشود.

یخچال جنرال الکتریک، معمولا با ارورهای مختلفی مواجه می‌شود که هریک از آنها، دارای دلایل مخصوص به خود هستند. کد خطا HRS در یخچال جنرال الکتریک یکی از رایج‌ترین این کدهای خطاست که نشان می‌دهد برد اصلی دستگاه شما سوخته یا معیوب شده است. معمولا وقتی که این کد خطا رخ می‌دهد، می‌توانید علائم دیگری همچون کارکرد اشتباه سایر قطعات، سروصدای زیاد از یخچال و همین‌طور قطع و وصل شدن جریان برق یخچال را نیز مشاهده کنید. نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن دقت داشته باشید، این است که معمولا نوسانات شدید جریان برق ورودی به یخچال، خراب شدن قطعات الکترونیکی و همین‌طور ورود رطوبت به برد اصلی می‌توانند از جمله دلایل بروز ارور hrs در یخچال جنرال الکتریک باشند.

وقتی که این مشکل پیش می‌آید در ابتدا باید برد اصلی یخچال را عیب‌یابی کنید. اگر قطعات داخلی آن سوخته یا معیوب شده باشند، با تعویض آنها می‌توانید این ارور را حل کنید. با این حال، اگر خود برد اصلی سوخته باشد، نیازمند تعویض آن خواهید بود. برای تعویض برد الکترونیکی، می‌توانید هم خودتان به‌صورت مستقیم اقدام کرده و هم برای دریافت نتیجه بهتر، می‌توانید از خدمات نمایندگی تعمیرات یخچال جنرال الکتریک استفاده کنید.

ارور HRS در یخچال جنرال الکتریک به چه معناست؟

ارور HRS یکی از رایج‌ترین ارورهایی است که در یخچال جنرال الکتریک به وجود آمده و معمولا نشان‌دهنده این است که برد الکترونیکی دستگاه شما معیوب شده و نیازمند تعمیر است. ارور hrs یخچال جنرال الکتریک در اکثر اوقات، نشان‌دهنده سوختن برد اصلی دستگاه است، ولی نباید فراموش کنید که بلافاصله نباید اقدام به تعویض برد اصلی کرده و ابتدا باید اجزای مختلف آن را بررسی کنید. گاهی اوقات ممکن است مشکل از سوختن یک قطعه داخلی برد اصلی باشد که با کمترین هزینه، می‌توانید آن را حل کنید.

چه دلایلی باعث بروز کد خطای HRS می‌شود؟

معمولا دلایل مختلفی وجود دارد که باعث بروز ارور hrs در یخچال General Electric می‌شود که از جمله این دلایل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- این احتمال وجود دارد که نوسانات شدید جریان برق ورودی به یخچال، باعث شده باشد تا دستگاه شما دچار سوختگی یا خرابی برد الکترونیکی شده و با ظاهر شدن این ارور مواجه شده باشید.

2- دلیل بعدی بروز این کد خطا، این است که رسیدن رطوبت به بخش‌های الکترونیکی و داخلی برد اصلی است که باعث می‌شود تا سیم‌کشی‌ها، مدارها یا سنسورهای این قطعه دچار سوختگی شوند.

3- از سوی دیگر، نباید فراموش کنید که اگر یکی از قطعات یخچال جنرال الکتریک شما مانند کمپرسور اصلی سوخته باشد، ممکن است باعث ایجاد اتصال کوتاه در یخچال شده و در نتیجه باعث سوختن یا خرابی برد اصلی شود که همین موضوع، باعث ظاهر شدن ارور HRS در یخچال شما خواهد شد.

کد خطای HRS

در صورت بروز کد خطای HRS چه علائم دیگری را می‌توانیم مشاهده کنیم؟

وقتی که برد اصلی یخچال شما خراب شده و همین موضوع، باعث ظاهر شدن ارور HRS در یخچال ساید بای ساید جنرال الکتریک شده باشد، معمولا شما می‌توانید علائم دیگری را نیز در یخچال خود مشاهده کنید که از جمله آنها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- معمولا یخچال شروع به تولید سروصدای زیاد از خود می‌کند.

2- در خنک‌کردن محفظه داخلی یخچال مشکلاتی به وجود می‌آید و دمای داخلی آن شروع به افزایش می‌کند.

3- دیگر قطعات یخچال جنرال الکتریک مانند کندانسور و کمپرسور به‌درستی کار نمی‌کنند.

4- ممکن است یخچال کاملا خاموش شده و دیگر روشن نشود یا این‌که بعد از روشن شدن کلا اتوماتیک نکند.

عیب یابی برد اصلی در صورت بروز ارور HRS

وقتی که ارور HRS ساید بای ساید جنرال الکتریک رخ می‌دهد، برای این‌که بتوانید یخچال خود را به‌طور کامل عیب‌یابی کنید نیازمند این خواهید بود که مراحل زیر را دنبال کنید:

1- در قدم اول، درپوش پشتی یخچال را بردارید تا بتوانید به برد اصلی دسترسی داشته باشید و حالا باید روکش پلاستیکی آن را جدا کنید.

2- در مرحله بعدی، نیازمند این هستید که سیم‌کشی‌های داخلی و خارجی برد اصلی را چک کنید که قطع یا فرسوده نشده باشند.

3- سپس مدارهای داخلی برد اصلی را چک کنید. گاهی اوقات سوختن این مدار باعث می‌شود تا برد اصلی دچار مشکل شده و در نتیجه ارور HRS ظاهر شود.

4- در نهایت، سنسورها و ترانزیستورهای داخلی برد اصلی را بررسی کنید. اگر این دو قطعه نیز خراب یا سوخته باشند، این احتمال وجود دارد که کد خطای HRS در یخچال جنرال الکتریک شما ظاهر شود.

عیب یابی برد اصلی در صورت بروز ارور HRS

نحوه تعویض برد اصلی در صورت بروز کد خطای HRS

اگر علت ارور hrs در یخچال شما این باشد که برد اصلی دستگاه سوخته است، نیازمند این خواهید بود که برد اصلی را تعویض کنید. برای این‌که بتوانید این کار را انجام دهید، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1- در مرحله اول، جریان برق ورودی به یخچال خود را قطع کرده و سپس اجازه دهید تا برای نیم الی یک ساعت در همین حالت باقی بماند.

2- در مرحله دوم، نیازمند این هستید که درپوش پلاستیکی پشت یخچال را جدا کرده و به برد اصلی دسترسی داشته باشید.

3- بعد از پیداکردن برد اصلی، کافی است که یک عکس از سیم‌کشی‌های آن بگیرید تا بعدا بتوانید از این عکس برای متصل‌کردن برد اصلی جدید استفاده کنید.

4- حال اتصالات برد اصلی را قطع کرده و سپس اقدام به خرید برد الکترونیکی کنید که با یخچال جنرال الکتریک شما سازگاری داشته باشد. برای این کار، بهتر است حتما از یک فرد متخصص کمک و مشورت بگیرید.

5- سپس روکش پلاستیکی برد اصلی جدیدی که خریداری کرده‌اید را برداشته و مطابق با عکسی که از اتصالات قبلی گرفته‌اید، سیم‌ها و اتصالات برد جدید را وصل کنید.

6- بعد از این‌که روکش پلاستیکی را دوباره سر جای خود قرار داده و درپوش یخچال را نیز متصل کردید، باید جریان برق ورودی به یخچال را وصل کنید تا یخچال دوباره شروع به کار کند.

برای حل ارور HRS از خدمات ما استفاده کنید

ارور HRS یکی از ارورهای رایجی است که در انواع مدل‌های یخچال جنرال الکتریک به وجود می‌آید و معمولا نشان‌دهنده این خواهد بود که برد اصلی یخچال شما معیوب شده و نیازمند تعمیر است. در این شرایط، بهترین گزینه‌ای که پیش روی شما قرار دارد استفاده از خدمات مجموعه ما خواهد بود. کارشناسان و تکنسین‌های مجموعه ما می‌توانند در اسرع وقت با حضور در محل شما، عیب‌یابی کاملی روی برد الکترونیکی یخچال شما انجام داده و سپس با استفاده از قطعات اصل و اورجینال، اقدام به تعویض برد الکترونیکی یخچال جنرال الکتریک شما کنند.

کد خبر 804458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.