نحوه نوشتن پروپوزال ارشد حرفه ای

نحوه نوشتن پروپوزال ارشد حرفه ای باید با توجه به شیوه نامه دانشگاه و ساختار کلی آن انجام شود. از طرفی هم به دلیل این‌که پروپوزال اولین قدم و مرحله پایان نامه است، کیفیت آن تاثیر مستقیمی بر کار نهایی شما خواهد داشت، پس باید در مدت زمان مناسب با مهارت و تمرین بالا، اقدام به پروپوزال نویسی کرد.

البته نحوه ارائه پیشنهاده پژوهشی در جلسه پروپوزال، تاثیر زیادی خواهد داشت، از این رو شما برای داشتن جلسه دفاع تاثیرگذاری، می‌توانید از قالب پاورپوینت پایان نامه رایگان استفاده کنید. برای اطلاع بیشتر از نوشتن پروپوزال کارشناسی ارشد، با ما همراه باشید.

راهنمای کامل نحوه نوشتن پروپوزال ارشد حرفه ای و جذاب

برای نوشتن پیشنهاده پژوهشی کارشناسی ارشد، باید قواعد خاصی را انجام داده و نداشتن علم در مورد نوشتن پروپوزال، تمام زحمات شما را بر باد خواهد داد. در اولین مرحله باید شیوه نامه پروپوزال دانشگاه مورد نظر را مطالعه کرده و با توجه به ساختار پروپوزال و نکات پروپوزال نویسی، اقدام به نگارش پیشنهاد نامه پژوهشی حرفه‌ای کنید. البته برای داشتن جلسه دفاع پروپوزال جذاب و تاثیرگذار، قالب پاورپوینت پروپوزال حرفه‌ای و قابل ویرایش کمک زیادی به دانشجویان خواهد کرد.

ساختار نحوه نوشتن پروپوزال ارشد حرفه ای

برای نوشتن پیشنهاده پژوهشی کارشناسی ارشد تخصصی، باید طبق ساختار اصولی آن پیش رفته که در صورت داشتن ایراداتی هم، با چند ویرایش جزئی آن را اصلاح کنید. ساختار نوشتن پروپوزال ارشد شامل مراحل زیر است:

  1. صفحه عنوان شامل: مشخصات دانشجو و استاد راهنما و مشاور

  2. چکیده و محتوای کلیدی

  3. کلیات پروپوزال شامل: مقدمه، بیان مساله، ضرورت و اهمیت پژوهش، اهداف، سوالات و فرضیه‌ها

  4. پیشینه پژوهش داخلی و خارجی

  5. مراحل انجام کار و روش تحقیق

  6. نتایج، بحث، نتیجه گیری و پیشنهادات تحقیق

  7. برنامه کاری (جدول زمانی)

  8. فهرست مراجع.

عنوان

در بخش عنوان در فرم نوشتن پروپوزال باید اطلاعات زیر قرار داده شود:

  • عنوان فارسی و انگلیسی پروپوزال

  • کلمات کلیدی فارسی و انگلیسی

  • نام و نام خانوادگی و اطلاعات نویسنده شامل: آدرس ایمیل، شماره همراه، آدرس و نشانی منزل

  • آدرس ایمیل و مشخصات استاد راهنما و مشاور

  • رشته و گرایش دانشجو

  • نام دانشگاه و دانشکده.

چکیده و کلمات کلیدی

در نحوه نوشتن پروپوزال ارشد حرفه ای، باید بخش چکیده را با رعایت قوانین و شناخت کامل بنویسید. در واقع چکیده، خلاصه‌ای پروپوزال شما بوده که موجب شناخت کلی تحقیق شما نزد مخاطب می‌شود. چکیده، بیش از 300 کلمه نباشد و باید خلاصه‌ای از نحوه رسیدگی به موضوع، مقدمه‌ای درباره موضوع و نشان دادن نتیجه‌گیری پروپوزال است. اگر تحقیق و پایان نامه شما دارای نوآوری بوده، باید آن را نیز ذکر کنید.

کلیات پروپوزال

با توجه به این که نحوه نوشتن پروپوزال ارشد حرفه ای، باید جذاب باشد، پس در این بخش باید با بیان زمینه پروژه پیشنهادی خود، توجه خواننده را جلب نمایید. مقدمه باید به گونه‌ای آورده شود که در مورد موضوع پروپوزال، تمامی مطالب را نشان دهد. نکاتی که باید در نوشتن کلیات طرح خود رعایت کنید به شرح زیر است:

  1. تمامی موارد و مسائلی که با موضوع شما مرتبط بوده، در بخش کلیات قرار دهید.

  2. در همه متن و در آخر هر متن، رفرنس‌دهی را انجام دهید.

  3. سطح نوشتن مقدمه باید در حدی باشد که درک آن برای مخاطبان راحت باشد.

  4. با چند جمله، بیان مساله را انجام دهید که توانسته شامل: فرضیه‌ها، سوالات تحقیق، بیانیه پروژه یا هدف پژوهش باشد.

  5. در واقع برای بیان مسئله، باید عمق کار علمی و تحقیق خود را نشان دهید تا موجب تبیین موضوع شما شود.

  6. در نحوه نوشتن پروپوزال ارشد حرفه ای، باید بخش ضرورت تحقیق را به صورت جامع توضیح داده تا چرا این موضوع را انتخاب کرده و با این تحقیق چه مشکلی را حل خواهید کرد.

پیشینه پژوهش داخلی و خارجی

بعد از مطالعه 20 الی 30 مقاله مرتبط داخلی و خارجی با موضوع پروپوزال، هر کدام از مقالات را تحلیل نمایید و خلاصه‌ای از مهم‌ترین نکات آن را به تفکیک داخلی و سپس خارجی در پروپوزال قرار دهید. رفرنس‌دهی را در این بخش رعایت کرده تا خواننده بداند که هر مقاله برای کدام پژوهشگر است. بعد از انجام این مراحل، باید در جدول مقایسه‌ای، مقالات را با هم مقایسه کرده که هر کدام چه کمک و پیشرفتی برای پیشبرد اهداف پروژه شما خواهد داشت و در کدام بخش کار به شما کمک می‌کند.

روش تحقیق

در این بخش از نحوه نوشتن پروپوزال ارشد حرفه ای، باید رویکردها، مواد و روش‌های تحقیق را نشان دهید. فرایند جمع آوری داده‌ها و تجزیه و تحلیل آن، معرفی محاسبات، تجهیزات، مواد و تکنیک‌ها را بیان کنید. در واقع شما باید با دلیل نشان داده که چرا این روش را برای کار خود انتخاب کرده‌اید. در صورتی که از نرم افزاری برای روش تحقیق استفاده می‌کنید، باید آن را معرفی کرده یا در صورت استفاده از پرسشنامه یا تجهیزات آزمایشگاهی، آن‌ها را معرفی نمایید.

نتایج و بحث

باید در این بخش به خروجی داده‌های نرم افزاری یا آزمایشگاهی اشاره کرده و با تحلیل فرضیه‌ها، رد یا تایید شدن آن را بررسی کنید. بعد از پاسخ دادن به سوالات پروپوزال، نتیج خود را با پژوهش‌های افراد دیگر مقایسه نمایید. در نهایت بعد از نتیجه‌گیری از پروپوزال، این را نشان دهید که پروژه پیشنهادی شما موجب خلق چه دانش و نظریه جدیدی خواهد شد و در آخر پیشنهادات‌تان را بیان کنید.

برنامه کاری

باید در این مرحله از نحوه نوشتن پروپوزال ارشد حرفه ای، مراحل پروژه را به صورت جدول لیست کرده و زمان واقعی انجام تحقیق را در جدول قرار دهید. تمام مواردی که باید تا پایان پروژه ارشد، با جزئیات نشان دهید و چالش‌ها و محدودیت‌های موضوع پروپوزال را نشان دهید. زمان‌هایی را که برای تکمیل کردن هر بخش از پروژه مشخص شده مانند هر فعالیتی که از قبل انجام شده را تعیین نمایید.

نحوه نوشتن پروپوزال ارشد حرفه ای

نکات طلایی برای نوشتن پروپوزال کارشناسی ارشد

  • در نحوه نوشتن پروپوزال ارشد حرفه ای، هدف خود را نشان دادن مراحل پایان نامه قرار دهید.

  • مقالات تحقیقاتی قبلی را در مورد موضوع پروپوزال خود مطالعه کنید. پیشینه‌های داخلی و خارجی متناسبی را جمع آوری نمایید.

  • موضوع جدید و نوینی را انتخاب نمایید که قبل از شما کس دیگری آن موضوع را انتخاب نکرده باشد.

  • پیشینه پژوهش متناسب و مرتبط با موضوع را، جمع آوری و ارزیابی کنید.

  • اقدام به جمع آوری داده‌های مورد نیاز برای حل مسئله کنید.

  • داده‌ها را از طریق تکنیک‌های متناسب با مجموعه داده‌ها، تجزیه و تحلیل کنید.

  • نتایج تجزیه و تحلیل‌های گزارش شده را با توجه به موضوع اولیه، بررسی نمایید.

نتیجه‌گیری

در این مطلب از طریق آموزش ساختار و نکات طلایی برای پروپوزال نویسی به همراه تمرین و تجربه، توانسته بهترین و تخصصی‌ترین پروپوزال را بر اساس قوانین و شیوه نامه پروپوزال دانشگاه بنویسید.

نحوه نوشتن پروپوزال ارشد حرفه ای

البته بعد از نوشتن محتوای پروپوزال، برای قانع کردن اساتید، باید جلسه دفاع تاثیرگذار و جذابی را داشته باشید. یکی از بسترهای آموزشی مناسب برای جلسات دفاع، قالب پاورپوینت پایان نامه و پروپوزال بوده که شما به راحتی بدون صرف وقت زیاد، با دانلود انواع تم پاورپوینت رایگان و حرفه‌ای از مجموعه‌های طراح همچون: فروشگاه اینترنتی مینارو، می‌توانید بعد از نحوه نوشتن پروپوزال ارشد حرفه ای، خلاصه‌ای از مطالب مهم آن در اسلایدها قرار دهید و بدون استرس و نگرانی ارائه دهید. برای تهیه قالب پاورپوینت پروپوزال رایگان و تخصصی از مینارو، با مشاوران این مجموعه از طریق شماره تماس «09919726212» در ارتباط باشید.

کد خبر 804463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.