10 مشکل پیش روی مدیریت ناوگان

رشد سازمانی بلندمدت شرکت‌های ناوگان و صاحبان کسب‌وکار تعیین می‌کند که چگونه مشکلات پیش روی ناوگان را مدیریت می‌کنند. هر انتخابی تأثیر مثبت یا منفی انباشته ای بر یک شرکت خواهد داشت، از جمله تصمیمات اتخاذ شده برای مدیریت هزینه سوخت، سرقت سوخت، رفتار راننده و بهبود نرخ رضایت مشتری.

برقراری ارتباط با کارمندان خود در حالی که در خارج از کار هستند امری عادی است تا ببینید در طول روز چگونه پیشرفت می کنند. بسیاری از کارمندان اغلب احساس می کنند که نیاز دارند بلافاصله به مدیران خود پاسخ دهند، حتی در هنگام رانندگی. در انتشار خبری اخیر از اداره آمار کار، 40 درصد از کل تلفات در محل کار سه سال پیش به دلیل حوادث حمل و نقل بوده است. برای حفظ ایمنی راننده به عنوان یک اولویت، کارمندان خود را تشویق کنید تا استفاده از تلفن را در جاده به حداقل برسانند و یک خط مشی ایمنی مدیریت ناوگان را اجرا کنند .

عدم بهینه سازی مسیر

رسیدن به یک سایت شغلی با بیشترین سرعت ممکن برای اداره کارآمد یک کسب و کار کلیدی است. اگر متوجه شوید که مسیرهای شرکت شما بهینه نشده است، متوجه خواهید شد که می توانید مسیرهای سریعتر و آسان تری را برای کارمندان خود پیدا کنید تا به یک سایت شغلی برسند. وقت گذاشتن برای تشخیص دستی بهترین مسیرها هنگام مدیریت ناوگان ایده آل نیست.

عملیات ناکارآمد

مسیرهای پیچیده و مصرف سوخت بیهوده می تواند باعث شود که عملیات در کسب و کار شما به همین راحتی انجام نشود. علاوه بر این مسائل، افزایش مسئولیت‌های نقش مدیر ناوگان یکی از دغدغه‌های اصلی 20 درصد از دست اندرکاران این صنعت است. مسیرهای کارمندان، زمان بیکاری که باعث مصرف سوخت می شود و سایر روش هایی که می تواند عملیات شما را ناکارآمد کند، ترسیم کنید.

رفتار راننده

در حالی که کارمندان شما در جاده بین سایت های شغلی هستند، شما اطمینان دارید که آنها هر کاری را که باید انجام دهند انجام می دهند. ممکن است همیشه اینطور نباشد. رانندگان ممکن است بین کارها یا در هنگام ناهار استراحت طولانی داشته باشند که امکان استفاده بهینه از زمان را فراهم نمی کند.

استفاده غیرمجاز از دارایی های شرکت

اکثر وسایل نقلیه یا تجهیزات متعلق به شرکت دارای پارامترهایی در مورد زمان استفاده کارکنان از آنها هستند. استفاده غیرمجاز از دارایی های شرکت می تواند یک مشکل رایج در مدیریت ناوگان باشد. تنظیم قوانین و مقررات برای تجهیزات شرکت ممکن است تضمینی برای استفاده از وسایل نقلیه/تجهیزات در زمان های صحیح یا توسط افرادی که اختیار استفاده از آنها را دارند، نباشد.

مدیریت فرسودگی وسایل نقلیه

وسایل نقلیه به طور طبیعی با استفاده از وسایل نقلیه ناوگان روزانه به مرور زمان فرسوده می شوند. توانایی ردیاب خودرو نیازهای تعمیر و نگهداری هر وسیله نقلیه و زمانی که خدمات مورد نیاز است بسیار مهم است. از مهمترین نگرانی‌های مدیریت ناوگان که بیان شد، 44 درصد نگرانی‌هایی در مورد ناوگان قدیمی و بودجه جایگزینی آن وسایل نقلیه داشته‌اند.

10 مشکل پیش روی مدیریت ناوگان

هزینه های سوخت متفاوت

قیمت بنزین فقط با گذشت زمان افزایش می یابد، بنابراین بهتر است تا جایی که می توانید بدون هدر دادن آن، از سوخت خود حداکثر استفاده را ببرید. با توجه به نظرسنجی ناوگان دولتی ، 22 درصد ناوگان از سوخت دیزل استفاده می کنند که می تواند گرانتر از بنزین معمولی باشد. کاهش بیکاری و ادغام کارآمدترین مسیرها، ضایعات سوخت را پایین نگه می‌دارد و باعث می‌شود پول در تجارت شما باقی بماند.

رانندگان خوب در مقابل رانندگان بد

هنگامی که نمی توانید ایمنی رانندگان خود را در هنگام بیرون رفتن در جاده بررسی کنید، تشخیص خوب از بد دشوار است. همیشه ایده خوبی است که اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما هنگام رفتن و برگشتن به مشاغل خاص، راننده ایمن هستند. این عادات رانندگی ایمن می تواند شامل رعایت حد مجاز سرعت، عدم شتاب گیری سریع یا جلوگیری از ترمزهای شدید باشد.

مدیریت داده ها

هرچه ناوگان بزرگتر باشد، تعیین دقیق مسائل یا اطلاعات دشوارتر است، که منجر به ناامیدی کارفرمایان و اتلاف وقت می شود.

اطلاعات خیلی زیاد

علاوه بر این که در یافتن اطلاعات خاص در مورد ناوگان خود مشکل دارید، مقدار زیادی اطلاعات نیز وجود دارد که باید از طریق آنها فیلتر کنید. تله‌ماتیک ناوگان می‌تواند ابزار مفیدی برای شما در سال جدید باشد. می‌تواند در سطوح مختلف مدیریت ناوگان شما ادغام شود و دارای طیف گسترده‌ای از سودمندی باشد.

10 مشکل پیش روی مدیریت ناوگان

چالش های برتر مدیریت ناوگان

رشد سازمانی بلندمدت شرکت‌های ناوگان و صاحبان کسب‌وکار تعیین می‌کند که چگونه چالش‌های عمده بازار پیش رو را مدیریت می‌کنند. هر انتخابی تأثیر مثبت یا منفی انباشته ای بر یک شرکت خواهد داشت، از جمله تصمیمات اتخاذ شده برای مدیریت هزینه سوخت، سرقت سوخت، رفتار راننده و بهبود نرخ رضایت مشتری. بسیاری از مدیران ناوگان این سوال را مطرح می کنند که ابتدا باید به چه مشکلاتی بپردازند و چگونه آنها را حل کنند. ما فهرستی از چالش های برتر مدیریت ناوگان را برای بررسی شما جمع آوری کرده ایم تا به درک شما از روندهای اخیر بازار کمک کرده و بهترین راه حل ها را در نظر بگیرید:

1- مدیریت هزینه های بالا

مدیریت هزینه همیشه بزرگترین چالش در مدیریت ناوگان خواهد بود. مدیریت هزینه به طور قابل توجهی بر توانایی شما برای رقابت در بازارهای فعلی و آینده تأثیر می گذارد.

چندین یا همه فرآیندهای عملیاتی ناوگان شما ممکن است به مدیریت هزینه مستمر نیاز داشته باشد. بسیار مهم است که عملیات فعلی خود را به طور کامل تجزیه و تحلیل کنید و روی بهبود بخش هایی مانند هزینه های عملیاتی کلی ، رفتار راننده ، هزینه های سوخت و سرقت احتمالی و انتشار CO2 تمرکز کنید .

راه حل:

مدیران ناوگان موظف به نظارت و کنترل هزینه های غیر ضروری هستند. اگرچه ممکن است غلبه بر هزینه‌های بالاتر دشوار به نظر برسد، اما راه‌حل‌های فناوری پیشرفته این امکان را فراهم کرده‌اند که با هزینه‌های بیشتر و کارآمدتر از همیشه کار کنید.

2- اختلالات زنجیره تامین

پیش‌بینی می‌شود که در طول سال 2024، اختلالات زنجیره تامین ادامه یابد تا پس از سال جاری نیز ادامه یابد. این اختلالات به دلیل قرنطینه‌های مربوط به کووید، قیمت‌های بالای سوخت، افزایش هزینه‌های مواد و کمبود مواد، بر مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها در چندین صنعت تأثیر گذاشته است.

راه حل:

از آنجایی که کنترل روندهای بازار و قیمت‌های بی‌ثبات خارج از کنترل هر مدیر ناوگان است، کاهش هزینه‌ها در حوزه‌هایی از کسب‌وکارتان که تحت فشار فرآیندهای دستی تکراری و زمان‌بر هستند یا در غیر این صورت ناکارآمد عمل می‌کنند، بسیار مهم است.

3- مدیریت سوخت

برای شرکت های ناوگان، افزایش هزینه های سوخت همیشه یک نگرانی قابل توجه است، اما این امر به ویژه در بازار فعلی صادق است. اگرچه کنترلی بر نوسان قیمت سوخت ندارید، اما چندین راه عملی برای کاهش مصرف سوخت و هزینه ها وجود دارد.

راه حل:

متداول‌ترین راه‌حل‌های پیشنهادی برای کاهش مصرف سوخت، خودروهای هیبریدی و الکتریکی، سیستم‌های تله‌ماتیک و سیستم‌های کارت سوخت هستند.

راه حل خودکار سوخت و دی اکسید کربن ما می تواند به شما کمک کند عملکرد و بهره وری سوخت ناوگان خود را به دقت زیر نظر داشته باشید و در عین حال هزینه های سوخت و تعمیر و نگهداری را تا 20% کاهش دهید.

کد خبر 804509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.