۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
جاهای دیدنی آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا کجاست؟ احتمالا می‌دانید که آنتالیا سواحل فوق‌العاده زیبا و با امکانات تفریحی کاملی دارد؛ اما جاذبه‌های این شهر بیش از چند ساحل است. آنتالیا طبیعت سرسبز و چشم‌نوازی دارد؛ همچنین آثار باستانی این شهر متعلق به چند دوره تاریخی مختلف هستند.

اگرچه معرفی جاهای دیدنی آنتالیا در یک مقاله ممکن نیست؛ اما تصمیم داریم در این مقاله شما عزیزان را با تعدادی از مشهورترین و بهترین جاذبه‌های این شهر آشنا کنید. اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید، متن زیر را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

دروازه هادریان؛ از جاهای دیدنی و تاریخی آنتالیا

دروازه هادریان یا هادریانوس حدود ۱۳۰ سال پیش از میلاد مسیح و برای گرامیداشت ورود امپراتوری روم به این منطقه ساخته شده است. هادریان دروازه‌ای دو طبقه با ورودی از جنس مرمر و سه طاق کنده‌کاری شده است. درحال‌حاضر فقط امکان بازدید از یک طبقه این دروازه باشکوه وجود دارد.

در حقیقت، هادریان دروازه شهر باستانی کاله ایچی و از زیباترین جاهای دیدنی آنتالیا ترکیه است. با عبور از این دروازه در زمان سفر می‌کنید و به سال‌های دور می‌روید. اگر به تاریخ و معماری علاقه دارید، در سفر به آنتالیا حتما از هادریان بازدید کنید.

آکواریوم آنتالیا؛ از جاهای دیدنی و تفریحی آنتالیا

آکواریوم آنتالیا در نزدیکی ساحل کنیالتی قرار دارد. این آکواریوم در سال ۲۰۱۲ افتتاح و به‌سرعت به یکی از بهترین محبوب‌ترین مکان‌ها در آنتالیا تبدیل شد. آکواریوم آنتالیا ۴۰ آکواریوم کوچک موضوعی و یک تونل ۱۳۱ متری دارد و از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیا به شمار می‌رود. بیش از 250 گونه جانوری در این آکواریوم زندگی می‌کنند.

برج ساعت؛ نماد اصلی شهر آنتالیا

اگر با تور آنتالیا یا به صورت شخصی به این شهر سفر کردید، بازدید از برج ساعت را فراموش نکنید. برج ساعت یکی دیگر از دیدنی‌های شهر آنتالیا است که در میدان کاله کاپیسی قرار دارد و تنها برج باقی‌مانده از ۸۰ برجی است که اطراف آنتالیا ساخته شده بود. برج ساعت که قدمت آن به قرن ۱۹ برمی‌گردد را نماد استقامت و پایداری می‌دانند. این برج با ساختمان‌های جدید احاطه شده و نمای بسیار جالبی ایجاد کرده است. برج ساعت نماد شهر آنتالیا محسوب می‌شود و از جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان و تابستان است.

جاهای دیدنی آنتالیا

کارائین؛ از زیباترین مکان های دیدنی آنتالیا

غار کارائین واقع در ۲۷ کیلومتری شمال غرب آنتالیا، حدود ۲۵۰۰۰ سال قدمت دارد. آثاری همچون سلاح جنگی، استخوان و بسیاری موارد دیگر در این غار کشف شده‌اند که مربوط به دوران پارینه سنگی زیرین و پارینه سنگی میانه هستند. این آثار در موزه‌ای در محوطه غار نگهداری می‌شوند.

مسجد یولی مناره؛ از زیباترین جاهای دیدنی آنتالیا

اگر تابه‌حال عکس جاهای دیدنی آنتالیا را دیده باشید، قطعا مسجد یولی مناره را می‌شناسید. این مسجد خشتی به دستور سلطان علاالدین کیقباد، شاه سلجوقی، طی سال‌های ۱۲۱۹ تا ۱۲۳۶ میلادی در آنتالیا ساخته شد. این مسجد شش گنبد و یک مناره دارد و نمونه کاملی از معماری دوران سلجوقی است. مناره مسجد حدود ۳۹ متر ارتفاع دارد و از نمادهای اصلی شهر آنتالیا است. مردم همچنان برای اقامه نماز به مسجد یولی مناره مراجعه می‌کنند.

آمفی تئاتر آسپندوس؛ محل برگزاری جشن ها در روم باستان

آسپندوس یکی از جاهای دیدنی و باستانی آنتالیا است و داستان بسیار جالبی دارد. پادشاه این شهر باستانی در قرن دوم میلادی مسابقه‌ای برای ساخت آمفی‌تئاتر برگزار کرد. جایزه فرد برنده ازدواج با دختر پادشاه بود. در نهایت نیز معمار آمفی‌تئاتر آسپندوس داماد پادشاه شد. این آمفی‌تئاتر یک نیم‌دایره بزرگ است که از بالا تا پایین، سکوهایی داخل آن ساخته شده است.

درحال‌حاضر، آمفی‌تئاتر آسپندوس بازسازی شده و محل برگزاری جشن‌های سالانه و کنسرت‌ها است؛ اما هنوز حال‌وهوای روم باستان را دارد و بازدیدکنندگان را به سال‌های دور می‌برد. هزینه بازدید از این مجموعه در سال 2024 برای هر نفر 340 لیر است.

جاهای دیدنی آنتالیا

برج هیدیرلیک؛ جاذبه تاریخی مربوط به قرن دوم میلادی

برج هیدیرلیک یا قلعه رومیان با ارتفاع ۱۴ متر در قرن دوم میلادی، توسط یکی از امپراتورهای رومی ساخته شد. طبق مدارک به‌دست آمده، پلان اولیه برج مربعی بوده است؛ اما پس از بازسازی، آن را به شکل استوانه تغییر دادند. این برج در گذشته نقش فانوس دریایی را داشته و برای رصد تردد کشتی‌ها بوده است. این برج در نزدیکی پارک کارالی اوغلو قرار دارد و روزانه پذیرای تعداد قابل‌توجهی از گردشگران است. اگر به جاذبه‌های تاریخی علاقه دارید، حتما از برج هیدیرلیک بازدید کنید.

موزه آنتالیا؛ بهترین مکان برای آشنایی با تاریخ غنی ترکیه

اگر دوست دارید با تاریخ غنی و پرفرازونشیب ترکیه آشنا شوید، حتما به موزه آنتالیا سر بزنید. اشیا به دست آمده از حفاری‌های باستان‌شناسی در سواحل ترکیه، نقره‌های شهر تاریخی اسپندوس، سرامیک‌های سلکوئی و مجسمه‌های شهر پرگا در موزه آنتالیا نگهداری می‌شوند. آثار موجود در این موزه مربوط به دوران برنز تا بیزانس است. موزه آنتالیا به بخش‌های مختلفی تقسیم شده و هر بخش جذابیت خاص خود را دارد. برای بازدید از این موزه باید به‌ازای هر نفر، ۳۴۰ لیر بپردازید.

جاهای دیدنی آنتالیا

خانه و موزه آتاتورک؛ مکانی برای آشنایی بیشتر با ترکیه امروزی

آتاتورک یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخ ترکیه است. مردم این کشور هنوز به نیکی از او یاد می‌کنند و قدردان زحماتش هستند. آتاتورک برای مدتی در خانه‌ای در آنتالیا ساکن بود. اکنون این خانه به موزه تبدیل شده است. خانه و موزه آتاتورک دو طبقه دارد و شامل وسایل شخصی او و برخی اسناد و مدارک است. اگر می‌خواهید درباره آتاتورک و تاثیر او در ترکیه بیشتر بدانید، در سفر به آنتالیا حتما از این موزه دیدن کنید.

آبشار ماناوگات؛ ترکیبی از طبیعت و هیجان

آبشار و رودخانه ماناوگات از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های تفریحی و طبیعی آنتالیا است؛ چرا که می‌توانید قایق‌سواری را در این رودخانه تجربه کنید. اگر حدود چهار کیلومتر در مسیر رودخانه پیش بروید با آبشار زیبای ماناوگات مواجه خواهید شد. آبشار و رودخانه ماناوگات از کوه‌های طرس جاری می.شوند و منظره خارق‌العاده‌ای دارند. اگر عاشق طبیعت، تفریح و هیجان هستید، در سفر به آنتالیا، آبشار و رودخانه ماناوگات را فراموش نکنید.

سفر به آنتالیا با آژانس مسافرتی دانیار سفر

هرچه از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی آنتالیا بگوییم، حق مطلب را ادا نکرده‌ایم؛ اما در این مطلب تلاش کردیم شما عزیزان را با تعدادی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا آشنا کنیم. حالا در سفر به این شهر می‌توانید علاوه‌بر سواحل زیبا، به سایر جاذبه‌ها نیز سر بزنید. در حقیقت، آنتالیا یک شهر کامل است و گردشگران با سلیقه‌های متفاوت را ناامید نمی‌کند.

اگر برای سفر به آنتالیا و بازدید از شگفتی‌های این مجموعه به دنبال آژانسی معتبر هستید، ما به شما دانیار سفر را پیشنهاد می‌کنیم. دانیار سفر با سالها سابقه درخشان در برگزاری تور خارجی و داخلی در مسیرهای مختلف، توانسته جایگاه خوبی درمیان آژانس‌های مسافرتی کسب کند. این مجموعه با امکان پرداخت اقساطی در برخی مسیرها از جمله آنتالیا در فصل‌ها و دوره‌های مختلف اقدام به برگزاری تور می‌کند. برای اطلاع از تاریخ، قیمت و نحوه برگزاری تورها وارد سایت اصلی مجموعه به نشانی https://www.danyarsafar.com/ شوید یا با شماره تلفن 02187700157 تماس بگیرید تا کارشناسان مجرب به تمامی سوالات شما پاسخ دهند.

کد خبر 784771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.