ارزان‌ترین تور مشهد با قطار لحظه آخری

مشهد، یکی از اولین مقاصد گردشگری برای مسافرت‌ها در ایران است. تورهای متنوع زیادی به عنوان تور مشهد برگزار می‌شوند که از وسایل نقلیه متنوعی برای رساندن مسافران به مشهد استفاده می‌کنند.

قطار، یکی از امن‌ترین راه‌های حمل‌ونقل عمومی است که زائران زیادی از آن برای رسیدن به مشهد استفاده می‌کنند. برای سفر کردن با قطار لازم است از قبل بلیط تهیه کنید که اسامی و ویژگی‌های متفاوتی دارند. بلیط لحظه آخری نوعی بلیط هواپیما، اتوبوس، قطار و... است.

وقتی به زمان شروع حرکت وسیله نقلیه نزدیک شده‌ایم و هنوز تعدادی صندلی خالی در آن وسیله وجود داشته باشد، این صندلی‌ها با قیمت بسیار کمتری نسبت به قیمت اصلی به فروش گذاشته می‌شوند. تهیه بلیط لحظه آخری قطار می‌تواند صرفه‌جویی خوبی در هزینه‌های سفر باشد. در ادامه تمامی مسائلی که در قیمت نهایی تور موثرند را به شما معرفی می‌کنیم.

مسائل مهم هنگام رزرو تور ارزان با قطار به مشهد

گفتیم که عوامل زیادی در رزرو تورهای متنوع به مشهد دخیل‌اند که کیفیت و قیمت آنها قیمت نهایی تور را مشخص می‌کند. این عوامل عبارتند از:

نوع قطار

شبکه ریلی گسترده‌ای در ایران ساخته شده که اکثر شهرها را پوشش داده و در مناطق زیادی از ایران ایستگاه دارد. قطارهای موجود در این شبکه ریلی تعداد بسیار زیادی دارند که کیفیت و شکل خدمات آنها بسیار متنوع است. قطارهای اتوبوسی معمول‌ترین نوع قطار هستند که در آنها صندلی به شکل صندلی‌های اتوبوس و پشت سرهم چیده شده‌اند. در چنین قطارهایی مسافر حریم شخصی و میزان راحتی بسیار کمی دارد.

قطار پردیس نوعی قطار اتوبوسی لوکس است که راحتی زیادی برای مسافران خود فراهم کرده است. این قطار با وجود راحتی زیادی که به مسافران نمی‌دهد سرعت بالایی داشته و قیمت نهایی بسیار مناسبی دارد و از همین رو جمعیت زیادی برای کاهش هزینه‌های سفر خود چنین قطارهایی را برمی‌گزینند. در مقابل قطار پردیس، قطارهای فدک و زندگی وجود دارند که از هر لحاظی در سطح بالایی از کیفیت قرار دارند و صندلی‌های آنها به شکل کوپه‌های چهار نفره چیده شده‌اند. هزینه سفر با این قطارها بالطبع امکاناتی که دارند، قیمت بالایی نیز دارد اما قطارهای نورالرضا، غزال، غدیر و سیمرغ انتخاب‌های به‌صرفه‌تری هستند. قطارهایی که نام بردیم از نظر امکانات شبیه قطارهای فدک و زندگی اما با کیفیت پائین‌تری هستند و در نتیجه هزینه مناسب‌تری نیز دریافت می‌کنند.

اگر میخواهید تور مشهد را با یکی از بهترین شرکت های خدمات مسافرتی تجربه کنید بر روی لینک درج شده کلیک و اطلاعات تورها را مطالعه کنید.

کنسل کردن بلیط

گاهی ممکن است بلیط قطار یا هواپیما برای سفر خود رزرو کنید اما مشکلی پیش بیاید و سفر شما کنسل شود. در چنین مواقعی اولین کار کنسل کردن بلیط است. بهترین زمان برای کنسل کردن بلیط، بیست و چهار ساعت قبل از زمان حرکت است. در این زمان می‌توانید تقریبا تمام مبلغی که برای بلیط پرداخته‌اید را پس بگیرید. گاهی یک روز قبل از زمان حرکت یا قبل از ساعت داوزده ظهر همان روز متوجه مشکل شده و سفر را کنسل می‌کنید؛ در چنین مواقعی با کنسل کردن بلیط مبلغ پرداختی شما منهای ده درصد از آن به شما برگردانده می‌شود.

اگر به روز حرکت قطار رسیده‌اید و ساعت دوازده ظهر رد نشده باز هم شانس این را دارید که با کنسل کردن بلیط خود پنجاه درصد یعنی نصف پول بلیط خود را اصطلاحا زنده کنید. اما اگر کمتر از دو ساعت تا زمان حرکت قطار باقی مانده باشد و قصد کنسل کردن بلیط خود را داشته باشید باید با کل پول بلیط‌تان خداحافظی کنید. چرا که در چنین مواقعی هیچ هزینه‌ای را به شما برنمی‌گردانند.

کیفیت هتل

هتل‌های بسیار زیادی در سرتاسر مشهد احداث شده‌اند که تنوع بسیار زیادی در کیفیت و انواع خدمات آنها وجود دارد. منطقا باید هتل‌های با کیفیت بالا قیمت‌های زیاد و هتل‌های کم کیفیت‌تر قیمت‌های کمتر و مناسب‌تری داشته باشند درحالی‌که اینطور نیست. بعضی هتل‌های با کیفیت مشهد، علی رغم سطح بالایی که در خدمات خود دارند قیمت‌های کاملا مناسبی برای خدمات خود تعیین کرده‌اند. بهتر است قبل از رزرو تور حتما هتل‌هایی که تور انتخابی شما رزرو می‌کند را بررسی کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

ارزان‌ترین تور مشهد با قطار لحظه آخری

بهترین زمان برای سفر ارزان به مشهد با قطار

زمان‌هایی که چندین روز تعطیلی پشت هم داشته باشیم سفرهای مردم آغاز می‌شود که مقصد بسیاری از آنها شهر مقدس مشهد است. در چنین زمان‌های تعداد جای خالی در قطارها یا وسایل نقلیه دیگر نیز کاهش پیدا می‌کند و قیمت آنها بالاتر می‌رود. به همین دلیل بهترین زمان‌ها برای سفر کردن به مشهد زمان‌هایی است که بیشتر مردم در اوج فعالیت‌های خود هستند. این زمان‌ها عبارتند از:

  1. مهر ماه: در مهر ماه مدارس تازه شروع به کار کرده‌اند و اکثر مردم بچه مدرسه‌ایی‌های خود را به مدرسه می‌فرستند.

  2. ماه‌های دی و خرداد و اواخر اردیبهشت: این دو ماه فصل امتحانات نوبت اول و دوم مدارس است. اکثر دانش‌آموزان در این دو ماه امتحان دارند و دانش‌آموزان ابتدایی نیز اکثرا به مدرسه می‌روند. گاهی برخی امتحانات مثل امتحانات نهایی از اواخر اردیبهشت شروع می‌شوند به همین دلیل این ماه را نیز می‌توان ماه امتحانات حساب کرد.

  3. اواخر اسفند ماه: با شروع ماه اسفند، اکثر اداره‌ها بیشترین حجم کار را به کارمندان خود می‌دهند و آن کارمندان ترجیح می‌دهند تعطیلات عید را به تفریح و مسافرت بروند. به همین دلیل در اسفند ماه و خصوصا اواخر این ماه که فشارهای کاری به اوج خودش می‌رسد، جزو خلوت‌ترین زمان‌های مشهد بوده و بهترین زمان برای مسافرت و خوش‌گذرانی است.

  4. اواخر فروردین: اواخر فروردین دقیقا برعکس اواخر اسفند است. در این ماه مردم بعد از تعطیلات طولانی نوروز به محل کار خود برگشته‌اند و مدارس نیز دوباره شروع به کار کرده‌اند. به همین دلیل باز هم حجم فشارهای کاری و درسی بالایی وجود دارد و کمتر کسی به فکر مسافرت می‌افتد. در چنین زمانی می‌توانید از خلوت بودن شهر و حرم امام رضا (ع) نهایت استفاده را ببرید.

البته حواستان باشد این زمان‌هایی که گفتیم در حالت عادی هستند. اگر مناسبتی مذهبی مقارن با این زمان‌ها بیفتد ممکن است شاهد خلوتی زیادی در حرم نباشید. مثلا شب‌های شهادت و ولادت امام رضا (ع) شلوغ‌ترین شب‌های مشهد و حرم هستند که به دلیل چرخش ماه‌های قمری ممکن است با تعطیلات تقویم ما مقارن شوند.

سخن آخر

در این مقاله تمامی مسائلی که در قیمت نهایی بلیط مشهد با قطار تاثیر دارند را برای شما توضیح داده‌ایم. نوع قطار، کنسل شدن یا نشدن سفر، کیفیت هتل و... مهم‌ترین مسائل مؤثر هستند. زمان سفر نیز در این هزینه تاثیر دارد مثلا در دی یا خرداد ماه که مدارس در حال برگزاری امتحان‌ها هستند مسافرت‌ها بسیار کم‌اند و زائران کمتری به مشهد سفر می‌کنند. به همین دلیل می‌توانید تمام بخش‌های سفر خود را با هزینه‌های کمتری به انجام برسانید. بهتر است قبل از رزرو تور حتما جزئیات آن را بررسی کنید تا از کیفیت همه چیز مطمئن شوید. برای اطمینان بیشتر به آژانس‌های مسافرتی معتبر و آشنا بروید یا از دوستان خود که در این زمینه تجربه دارند سؤال کنید.

کد خبر 789282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.