لوله‌های فولادی؛ سرمایه‌گذاری مطمئن برای آینده

بنابراین، اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی در مورد انواع این قطعه‌ها به‌دست بیاورید و با کاربری هریک از لوله‌ها آشنا شوید،

بنابراین، اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی در مورد انواع این قطعه‌ها به‌دست بیاورید و با کاربری هریک از لوله‌ها آشنا شوید، تا انتهای مطلب همراهی ما را از دست ندهید.

معرفی لوله‌های فولادی

لوله فولادی به قطعاتی توخالی می‌گویند که از جنس فولاد هستند و می‌توان به‌کمک آن‌ها برخی مواد را انتقال داد. هرچه ضخامت این محصولات بیشتر باشد، مقاومت آن‌ها افزایش می‌یابد و این یعنی امکان منتقل کردن حجم بیشتری از مواد فراهم می‌شود.

از مزیت‌های وجود این لوله‌ها می‌توان به مقاومت زیاد در برابر فشار، منتقل کردن سریع نفت و گاز، مقاومت سطح داخلی در برابر آسیب و خوردگی و امکان تولید در قطرها و ضخامت‌های گوناگون و متناسب با هر نوع هدف اشاره کرد.

بررسی انواع لوله فولادی

لوله‌های فولادی در 13 مدل متنوع تولید می‌شوند که هرکدام کاربری خاص خود را دارند و برای منظور مشخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در فهرست پایین آن‌ها را نام برده‌ایم:

  • گاز
  • API
  • اسپیرال
  • مبلی
  • بدون درز (مانیسمان)
  • درزدار (درز مستقیم)
  • لنس
  • گوشت‌دار (صنعتی)
  • جدارچاه
  • آتشخوار
  • استنلس استیل
  • گالوانیزه
  • داربستی

لوله گاز

اگر می‌خواهید در موردقیمت لوله گازی بدانید، بهتر است با کاربری آن نیز آشنا شوید. این نوع از لوله فولادی را در کارخانه‌ها به شیوه نورد سرد یا گرم تولید می‌کنند و همان‌طور که قابل پیش‌بینی است، از آن برای انتقال گاز از نقطه‌ای به نقطه دیگر کمک می‌گیرند. هزینه‌ای که باید برای خرید این لوله پرداخت کرد، تحت‌تاثیر نرخ ارز و شرایط اقتصادی در بازارهای جهانی قرار می‌گیرد.

لوله API

لوله API با شاخصه تحمل فشار بالا شناخته می‌شود، این یعنی می‌توان حجم زیادی از نفت و گاز را به‌کمک آن جابه‌جا کرد. از این نوع لوله فولادی در کشتی‌سازی و انتقال آب و فاضلاب کمک گرفته می‌شود.

لوله اسپیرال

لوله اسپیرال را با هدف انتقال آب و گاز مورد استفاده قرار می‌دهند، این نوع لوله به‌دلیل به حداقل رساندن میزان اصطکاک مزیت‌های زیادی را شامل حال صنایع مختلف می‌کند. در مقایسه با قیمت لوله گازی، نرخ تمام شده اسپیرال بسیار پایین‌تر است.

لوله مبلی

لوله مبلی محصولی است که فقط با روش نورد سرد تولید می‌شود، به همین دلیل می‌توان از آن ویژگی‌هایی مثل انعطاف‌پذیری بالا، استقامت کششی، قابلیت جوشکاری، همچنین مقاومت در برابر خوردگی را انتظار داشت. این لوله می‌تواند وزن بسیار بالایی را تحمل کند، ازاین‌رو در ساخت پایه‌های مبل از آن بهره می‌برند.

لوله بدون درز (مانیسمان)

یک نوع دیگر از لوله فولادی نمونه بدون درز (مانیسمان) است که به‌دلیل استحکام و مقاومت چشم‌گیر در صنایع پتروشیمی، هسته‌ای و حتی کشتی‌سازی از آن استفاده می‌کنند. بزرگ‌ترین مزیت مانیسمان در تحمل فشار و سرعت بالا در انتقال مواد خلاصه می‌شود.

لوله درزدار (درز مستقیم)

قیمت لوله گازی را براساس نرخ روز محاسبه می‌کنند، این درحالی است که هزینه خرید لوله درزدار (درز مستقیم) به ضخامت آن بستگی دارد. در حقیقت این لوله‌ها با اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که ضخامت و قیمت آن‌ها براساس همان هدف تعیین می‌شود.

لوله لنس

برای انتقال مواد مذاب از لوله لنس استفاده می‌شود. با این لوله می‌توان جهت انتقال اکسیژن، آرگون، نیتروژن و سایر گازهای دیگر اقدام کرد. از این لوله برای شستن مخازن بزرگ و نازل‌ها کمک گرفته می‌شود.

لوله گوشت‌دار (صنعتی)

شناخت لوله گوشت‌دار (صنعتی) موضوعی است که می‌تواند به اندازه قیمت لوله گازی مهم باشد! این نوع از لوله فولادی دارای ضخامت قابل توجهی است، به همین دلیل از آن در صنعت پتروشیمی، انتقال مواد سیالات و ساخت خرپاها و پل‌های فلزی استفاده می‌کنند.

لوله جدارچاه

لوله جدارچاه را در دیواره‌های چاه مورد استفاده قرار می‌دهند. وجود این نوع از لوله‌ها، استخراج نفت و گاز را بسیار ساده می‌کند، به همین دلیل می‌توان مدعی شد که بدون آن‌ها نمی‌توان به‌راحتی از تخریب چاه‌ها جلوگیری کرد.

لوله آتشخوار

لوله‌های فولادی؛ سرمایه‌گذاری مطمئن برای آینده

لوله آتشخوار به‌دلیل مقاومتی که در برابر حرارت از خود نشان می‌دهد، با این عنوان نام‌گذاری شده است. وجود این لوله در صنایع مختلفی کاربرد دارد، مخصوصا آن‌هایی که نیازمند دما و گرمای بسیار شدید هستند، مثل مایع‌های مذاب و گازهای پرفشار.

لوله استنلس استیل

لوله استنلس استیل را در انتقال مواد خورنده مورد استفاده قرار می‌دهند. این لوله به گونه‌ای ساخته شده که می‌تواند در برابر مواد آسیب‌رسان مقاومت کند. از این محصول بیشتر در صنعت غذا و خوراکی بهره می‌برند. چون نباید در وسایل غذایی تغییر بو، مزه و رنگ ایجاد شود.

لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه یکی دیگر از انواع لوله‌هایی است که در برابر مواد خورنده از خود مقاومت نشان می‌دهد. این قطعه در 2 مدل فولادی و آهنی تولید می‌شود و کاربردهای فراوانی دارد.

لوله داربستی

قطعه‌ای که برای نگهداری از سازه‌ها تولید می‌شود، با عنوان لوله داربستی می‌شناسند. این لوله‌ها در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد دارند و طول آن‌ها به 3 تا 6 متر می‌رسد. این لوله‌ها در 2 نوع سبک و سنگین تولید می‌شوند که هرکدام دارای مشخصه‌ و کاربری مخصوص به خود هستند.

فولاد مهر؛ مرجع خرید انواع لوله‌های فولادی و فلزی

فولاد مهر شرکتی است که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوله، پروفیل، تیرآهن، نبشی و ... ایران شناخته می‌شود. این مجموعه از سال 1387 آغاز به کار کرده و انواع لوله‌های فولادی و فلزی را در اختیار صنایع مختلف قرار می‌دهد. این شرکت که در 30 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده، شرایط خرید لوله تستی و تمام نمونه‌های معرفی‌شده در این مطلب را برای صنایع فراهم کرده است.

با مراجعه به وب‌سایت فولاد مهر، امکان پیدا کردن قیمت لوله گازی به‌صورت لحظه‌ای و روزانه نیز وجود دارد. علاوه‌بر این، شما می‌توانید قیمت روز لوله تستی را که در صنعت آب و فاضلاب، کشاورزی و نفت و گاز بسیار کاربردی است، در این بستر دیجیتالی پیدا کنید.

جمع‌بندی

قیمت لوله گازی تحت‌تاثیر عوامل زیادی قرار می‌گیرد، به همین دلیل این قطعه‌ را باید براساس نرخ روز محاسبه کرد، همچنین نوع لوله، ضخامت آن و برخی مشخصه‌های دیگر ازجمله عامل‌هایی هستند که هزینه نهایی این محصول را تغییر می‌دهند.

لوله‌های فولادی در انواع مختلفی تولید می‌شوند که اگر بخواهیم برخی از آن‌ها را معرفی کنیم به گاز، API، اسپیرال، مبلی، بدون درز (مانیسمان)، درزدار (درز مستقیم)، لنس گوشت‌دار (صنعتی)، جدارچاه، آتشخوار، استنلس استیل، گالوانیزه و داربستی می‌رسیم.

کد خبر 787982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.