از خانه‌های دنج جنگلی تا اقامتگاه‌های شیک شمال: انتخاب‌های برتر برای تعطیلات

شمال کشور پرطرف‌دارترین مقصد برای سفرهای داخلی ایرانیان است. آب‌وهوای خوب و مطبوع در کنار طبیعت زیبا، این منطقه را به یکی از توریستی‌ترین مناطق ایران تبدیل کرده‌است. برای راحتی حال مسافران و بهبود صنعت توریسم و گردشگری در این منطقه، ویلاسازی و ساخت اقامتگاه‌ها در چند سال اخیر افزایش زیادی داشته‌است.

امروزه انواع مختلفی از ویلا و اقامتگاه در مناطق شمالی وجود دارند که براساس سلیقه و بودجه، امکان اقامت در هر کدام از آن‌ها را دارید. در این مطلب، چند نمونه از انواع ویلا شمال که امکان رزرو آن‌ها از سایت شب هم وجود دارد را معرفی خواهیم کرد.

تجربه‌ای متفاوت از طبیعت با اقامت در کلبه‌های جنگلی

یکی از متفاوت‌ترین انواع اقامتگاه‌ها در ناحیه شمالی، کلبه‌های جنگلی و چوبی هستند. این اقامتگاه‌ها در دل طبیعت قرار داشته و در سرسبزترین نقاط شمال کشور ساخته می‌شوند. با اجاره این اقامتگاه‌ها، تجربه‌ای متفاوت را در سفر کسب خواهید کرد. اجاره کلبه جنگلی و کلبه چوبی در بیشتر نقاط شمالی امکان‌پذیر بوده، اما بهترین نقطه برای انجام این کار، ماسال و ییلاق‌های اطراف آن است. این منطقه بکر و خوش‌آب‌وهوا با طبیعت زیبا، هوای تمیز و جاذبه‌های طبیعی فراوان، همه‌ساله میزبان مسافرانی است که به‌دنبال دوری از هیاهوی شهر و جایی دنج و آرام می‌گردند.

برای اقامت در کلبه‌های جنگلی، مناطق سرسبزی مانند لاهیجان و رودسر هم انتخابی مناسب هستند. این مناطق با جنگل‌های انبوه و طبیعت فوق‌العاده زیبا، محیطی آرامش‌بخش برای اقامت دارند. کلبه‌های جنگلی معمولا با متریالی از دل طبیعت یعنی چوب و سنگ ساخته می‌شوند. لازمه اقامت در این کلبه‌ها، دوستی با طبیعت است و اگر به سختی‌های زندگی در طبیعت با کمترین امکانات علاقه‌مند نباشید، اقامت در این کلبه‌ها برای شما سخت می‌شود.

البته امروزه اجاره کلبه جنگلی با تمام امکانات و متریال هم امکان‌پذیر است؛ اما توصیه ما اقامت در کلبه‌هایی است که نزدیکی بیشتری با طبیعت داشته و امکانات محدودتری دارند. برای یک تجربه خاص از سفر به شمال کشور، این کلبه‌ها گزینه‌ای مناسب هستند، به‌خصوص اگر با فردی آشنا به طبیعت به شمال سفر کرده باشید.

ویلاها و آپارتمان‌های ساحلی

زمانی‌که صحبت از ویلا شمال می‌شود، بیشتر افراد ویلاهای نزدیک به ساحل را تصور می‌کنند. این نوع ویلاها، جزو محبوب‌ترین اقامتگاه‌های شمالی هستند و امکان اجاره و رزرو آن‌ها در شهرهایی که ساحل و دریا دارند، امکان‌پذیر است. اجاره ویلاهای ساحلی در شهرهایی مانند نوشهر، چالوس، رامسر و بابلسر که فاصله کمتری تا دریا داشته و جزو شهرهای توریستی شمال محسوب می‌شوند، محبوبیت بیشتری دارد. انواع ویلا و آپارتمان ساحلی در این شهرها با امکانات متنوع وجود دارند که با قیمت‌های مختلف عرضه شده و قابل رزرو هستند.

بعضی از ویلاها دارای ساحل اختصاصی هستند، به این معنی که یک بخش از ویلا به ساحل ختم شده و در این منطقه هیچ فرد دیگری اجازه ورود ندارد؛ همچنین، بعضی ویلاها در شهرهایی مانند نوشهر و چالوس از یک سمت رو به دریا و از سمت دیگر رو به جنگل‌های سرسبز شمالی هستند که این اقامتگاه‌ها علاوه‌بر مناظر جذاب، آب‌وهوایی فوق‌العاده دارند.

ویلاهای ساحلی ازنظر امکانات نیز انواع مختلفی دارند. بعضی از ویلاها دارای امکانات تفریحی کامل بوده و با داشتن امکاناتی مانند استخر، زمین بازی، میز بیلیارد و ... یک ویلای لوکس محسوب می‌شود و بعضی ویلاها دارای محوطه‌ای سرسبز هستند و طراوت و سرزندگی شمال را در کنار زیبایی دریا برای شما به‌ارمغان می‌آورند.

از خانه‌های دنج جنگلی تا اقامتگاه‌های شیک شمال: انتخاب‌های برتر برای تعطیلات

ویلاهای کوهپایه‌ای، لذت اقامت در ارتفاعات

از دیگر انواع ویلا شمال برای اقامت می‌توان به ویلاهای کوهپایه‌ای اشاره کرد. این ویلاها که در دل ارتفاعات ساخته شده‌اند، مانند کلبه‌های چوبی و جنگلی، خاص و متفاوت هستند. بعضی از ویلاهای کوهپایه‌ای در مناطق سرسبز ساخته شده‌اند که گزینه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان به طبیعت و کوهستان هستند.

ویلاهای کوهپایه‌های به‌دلیل قرارگیری در ارتفاعات، مناظری فوق‌العاده زیبا دارند و با اقامت در آن‌ها، اشراف خوبی به مناطق مختلف شمالی خواهید داشت. اگر به‌دنبال یک گزینه خاص برای اقامت در شمال کشور هستید، پیشنهاد ما اجاره کلبه جنگلی در کوهپایه‌ها است. ویلاهای کوهپایه‌ای در شهرهایی مانند ماسال، ماسوله و فومن، بیشتر از دیگر شهرها هستند.

ویلاهای مدرن، انتخاب لوکس برای دورهمی و سفرهای دوستانه

ویلاهای مدرن از دیگر انواع اقامتگاه‌های شمالی هستند که گزینه‌ای مناسب برای سفرهای دوستانه و دورهمی‌های خانوادگی محسوب می‌شوند. اگر به‌دنبال سفری راحت هستید و محدودیت بودجه ندارید، این مدل ویلاها که در مناطق مختلف شمال کشور یافت می‌شوند، بهترین گزینه برای شما هستند. ویلاهای مدرن هم از نوع ساحلی و هم از نوع جنگلی هستند و با بهترین متریال و امکانات، فرصت اقامتی راحت و به‌یادماندنی را برای شما فراهم می‌کنند.

در این ویلاها، همه امکانات رفاهی از استخر و زمین بازی گرفته تا سالن‌ یا اتاق ورزشی و ...، وجود دارند. این ویلاها مجهز به تمام امکانات موردنیاز و ضروری مانند آب‌، برق و گاز نیز هستند و بیشتر آن‌ها با مبلمانی شیک و به‌روز چیدمان شده‌اند. درمورد این نوع از ویلا شمال باید به این نکته توجه داشته باشید که یک شب اقامت در آن نسبت به دیگر انواع ویلاها هزینه بیشتری دارد.

از خانه‌های دنج جنگلی تا اقامتگاه‌های شیک شمال: انتخاب‌های برتر برای تعطیلات

سخن پایانی

انواع مختلفی از ویلاها و اقامتگاه‌ها در شمال کشور وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی‌ها و قیمت‌های متفاوتی بوده و برای سلیقه‌ای خاص مناسب هستند. توصیه می‌کنیم در زمان اجاره ویلا به ویژگی‌های آن‌ها توجه داشته و متناسب با سلیقه و شرایط خود، یک ویلای مناسب را انتخاب کنید. جهت اجاره ویلا شمال می‌توانید ازطریق سایت شب اقدام کنید. در این سایت، امکان اجاره کلبه جنگلی، انواع ویلا و کلبه چوبی با قیمت‌های مختلف وجود دارد و با درنظرگرفتن زمان سفر، بودجه، سلیقه خود و همراهان و ظرفیت ویلا، امکان رزرو آن‌ها وجود دارد.

کد خبر 788189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.