ارتودنسی چیست و چگونه به سلامت دندان کمک می کند؟

مانند سایر شاخه های پزشکی، در دندانپزشکی نیز تخصص هایی وجود دارد که با هدف ارائه مؤثرترین درمان با کیفیت ممکن برای بیمار ایجاد می‌شود. به عنوان مثال علاوه بر دندانپزشک عمومی، احتمالاً نام متخصص ارتودنسی دندان را شنیده اید. اما ارتودنسی دقیقا چیست؟

ناهنجاری‌های دندانی یا تغییر شکل فک بالا می‌تواند یک سری مشکلات برای سلامت دهان و دندان و در نتیجه سلامت عمومی و حتی زندگی اجتماعی شما ایجاد کند. در واقع، روی هم قرار گرفتن دندان‌ها می تواند منجر به مشکلات بسیاری شود. در این نوشتار به صورت دقیق تر ارتودنسی و نحوه کمک آن به سلامت دندان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مشکلات ناشی از عدم ارتودنسی

  • مشکلات لثه: وضعیت نامناسب دندان می‌تواند منجر به التهاب مکرر لثه شود (بیماری لثه)
  • پوسیدگی: از آنجایی که مسواک زدن بهینه دندان هایی که موقعیت نامناسبی دارند دشوار خواهد بود، ظاهر حفره‌ها بیشتر خواهد شد.
  • مشکلات جویدن: بسته به میزان همپوشانی دندان‌های بیمار، ممکن است مشکلات جویدن وجود داشته باشد که باید اصلاح شود.
  • مشکلات گفتاری: قرارگیری نامناسب دندان‌ها می‌تواند تأثیر مضری بر گفتار شما و در نتیجه بر زندگی اجتماعی روزانه شما داشته باشد.

اصلاح ناهنجاری‌های دندانی در حوزه ارتودنسی دندان یا ارتوپدی دندان فک و صورت قرار می‌گیرد. با توصیه دندانپزشک عمومی، ممکن است از شما یا فرزندتان خواسته شود که با متخصص ارتودنسی مشورت کنید. سپس معاینات لازم را برای ارزیابی وضعیت شخصی بیمار و تشخیص انجام می‌دهد. سپس می‌توان درمان کوتاه و طولانی را در نظر گرفت. مانند تمام شاخه های دندانپزشکی، درمان موفق ارتودنسی یک کار گروهی است. به این معنی که در طول درمان، متخصص ارتودنسی در مورد مسیری که باید طی کنید، به شما اطلاع می‌دهد و راه حل‌های مختلفی (وسایل دندانپزشکی و غیره) را به شما پیشنهاد می‌دهد. به نوبه خود، برای تضمین نتیجه، باید دست در دست ارتودنتیست خود کار کنید و در عین حال از بهداشت دهان و دندان خود غافل نشوید. در پایان این درمان، پوزیشن نامناسب دندان اصلاح می‌شود و بیمار از لبخند زیبایی بیشتر لذت می‌برد.

عوارض ارتودنسی

به طور کلی تمامی جراحی‌های دهان و دندان دارای عوارض احتمالی هستند ولی همانطور که گفتیم این عوارض ارتودنسی، احتمالی هستند و همچنین پزشکان متخصص ما با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه ارتودنسی این عوارض ارتودنسی را به حداقل می‌رسانند. عوارض ارتودنسی عبارتند از:

  • تحلیل ریشه و لثه
  • آسیب به مینای دندان
  • واکنش آلرژیک به سیم
  • آفت در لثه‌ها
  • پوسیدگی دندان‌ها
  • احتمال بازگشت ارتودنسی

طول مدت ارتودنسی

معمولاً نصب سیم‌ها در ارتودنسی چندین دوره طول می‌کشد البته انجام ارتودنسی دندان به مهارت متخصص ارتودنسی نیز بستگی زیادی دارد بنابراین سعی کنید به یک پزشک متخصص ارتودنسی ماهر مراجعه کنید طول دوره درمان چند ماه تا دو سال است بعد از دوره درمان و برداشتن سیم‌ها متوجه خواهید شد که دنداان‌ها کاملاً در یک راستا قرار گرفته‌اند و منحنی دندان‌ها به نوعی شده است که سمت‌های اضافی حذف گردیده است. با ارتودنسی دندان‌ها مشکلات لثه نیز به خودی خود حل می‌گردد. شاید فکر کنید که فک نیز حرکتی رو به جلو دارد یا به عقب حرکت کرده است ولی اصلاً اینطور نیست.

ارتودنسی چیست و چگونه به سلامت دندان کمک می کند؟

قیمت ارتودنسی

هزینه‌هایی که برای ارتودنسی دندان می‌کنید نسبتاً بالا است، بنابراین چندان عاقلانه نیست که با رفتارهای نامعقول و نامناسب قیمت ارتودنسی را به هدر دهید و حتما سعی کنید تا کاملاً احتیاط نمایید. پزشک متخصص ارتودنسی ما می‌تواند با هزینه مناسب و طول دوره کم بهترین ارتودنسی را با توجه به فک شما برایتان انجام دهد. بنابراین همین الان به صورت اینترنتی از ما وقت ویزیت بگیرید. در ادامه به کارهایی که نباید در دوره ارتودنسی آنها را انجام دهید خواهیم پرداخت:

  • حتماً در طول دوره درمان از خوردن میوه‌های بسیار سفت با دندان مانند سیب خودداری کنید.
  • از شکستن پوست آجیل مانند بادام و فندق بپرهیزید.
  • سعی کنید سیم‌ها را با دست فشار ندهید، یا اگر اشکالی در آنها پیش آمد به صورت شخصی آنها را تکان ندهید و حتماً پیش یک متخصص ارتودنسی بروید.
  • توجه داشته باشید در انجام دیگر جراحی‌های زیبایی دندان در حین ارتودنسی حتماً با پزشک مخصوص ارتودنسی دندان خود مشورت کنید.

تفاوت ما با دیگر متخصصین ارتودنسی

ارتودنسی چیست و چگونه به سلامت دندان کمک می کند؟

برای ارتودنسی، کلینیک دندانپزشکی که استفاده می‌کنید باید دارای یک متخصص مجرب و همچنین تمام ابزارهای لازم برای تشخیص و درمان صحیح بیمار باشد. در کلینیک دندانپزشکی تخصصی ما، هزینه ارتودنسی بسیار مناسب است. ما یک زیرساخت پیشرفته داریم که به ما امکان می‌دهد وضعیت شما را در زمان واقعی ارزیابی کنیم. علاوه بر این تیم دندانپزشکان متخصص مورد تایید ما برای انواع درمان های دهان و دندان در اختیار شماست. به این ترتیب، از مراجعه از یک دفتر به دفتر دیگر برای مشاوره های مختلف اجتناب می کنید. متخصصان ما همچنین تجربه زیادی در زمینه های مربوطه دارند تا خدمات با کیفیتی را به شما ارائه دهند.

کد خبر 789189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.