اصفهان کریدور علم و فناوری کشور است

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان کریدور علم و فناوری کشور است که این کریدور باوجود دانشگاه‌ها و صنایع خلاقی که در استان و شهر وجود دارد، ظرفیت بی‌نظیری به‌شمار می‌رود.

فرزانه کلاهدوزان در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری اصفهان «فن‌نما» با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا با بیان اینکه این نمایشگاه نسبت به سال گذشته به لحاظ کمی و کیفی رشد چشم‌گیری داشته است، اظهار کرد: شرکت‌هایی که در این دوره از نمایشگاه حضور پیدا کردند، شرکت‌های جدیدی هستند که این مهم را مدیون برگزاری این رویداد در سال گذشته هستند، چراکه این مسیر سال گذشته باز شد و در نتیجه در این دوره، فن‌نما جذب بیشتری از تمام نقاط حتی شهرها و کشورهای دیگر داشته است.

وی با بیان اینکه حضور پر رنگ پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌ها و صنایع بزرگ در این نمایشگاه بسیار قابل قبول بوده است، افزود: برگزاری رویدادهایی همچون جشنواره صنایع‌دستی خلاق دانش‌آموزی در همجواری این نمایشگاه‌ها از اتفاقات مؤثر و مبارکی است که منجر به حضور دانش‌آموزان در چنین فضایی می‌شود تا بتوانند با فناوری‌های جدید استان و کشور آشنا شوند و هویت خودباوری که شاید حلقه گمشده بچه‌های امروز است را به آن‌ها نشان دهد.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اصفهان کریدور علم و فناوری کشور است که این کریدور باوجود دانشگاه‌ها و صنایع خلاقی که در استان و شهر وجود دارد، ظرفیت بی‌نظیری به شمار می‌رود.

کلاهدوزان ادامه داد: مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در دوره ششم به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته است، در این راستا در همین دوره از نمایشگاه از نرم‌افزاری رونمایی شد که نیازهای شهر و مشکلاتی که مدیریت شهری با آن مواجه بوده را برای ارائه به فن‌آوران مطرح کرده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره شیخ بهایی طی سال‌های گذشته گفت: این جشنواره همراه با جایزه مدیریت شهری در خصوص رفع مشکلات و نیازهای شهر اصفهان برگزار شده و این تعامل و هم‌افزایی دو جانبه شرکت‌ها با شهرداری که ضمانتی برای فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان است، می‌تواند علاوه‌بر اینکه موجب پایداری شرکت‌ها شود، شهرداری نیز بتواند از ظرفیت‌های خوب استان استفاده کند.

کد خبر 796480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.