اصفهان می‌تواند هاب شبکه‌سازی برای دانش‌بنیان‌های کشور باشد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری اصفهان گفت: استان اصفهان با دارا بودن ۱۰ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور، به‌عنوان یکی از قطب‌های فناوری و نوآوری در ایران شناخته می‌شود.

احسان شهیر در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری اصفهان «فن‌نما» با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا اظهار کرد: شاهد حضور چشمگیر شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه هستیم؛ این نمایشگاه فرصتی برای معرفی و ترویج توانمندی‌های فناورانه این شرکت‌ها است.

وی افزود: هدف اصلی نمایشگاه فن نما برقراری ارتباط بین این شرکت‌ها و نیازمندان به خدمات و محصولات آن‌ها است تا نیازها و خواسته‌ها به بهترین نحو با هم تطابق پیدا کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اصفهان با اشاره به جایگاه مهم اصفهان در اقتصاد کشور تصریح کرد: استان اصفهان با داشتن ۶ درصد از مساحت و جمعیت کشور، نزدیک به ۱۰ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان را در خود جای داده است؛ این استان در سند توسعه خود، به اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری تاکید ویژه دارد و بر این اساس برنامه‌ریزی شده است تا رشد اقتصادی استان بیشتر از طریق توسعه این دو حوزه حاصل شود.

شهیر ادامه داد: در بخش‌های صنعت و کشاورزی نتوانستیم به رشد مطلوب برسیم، اما در حوزه‌های اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری این امکان به خوبی وجود دارد.

وی با اشاره به بعضی دستاوردهای فناورانه شرکت‌ها گفت: در بازدید از غرفه‌های مختلف، با محصولاتی نظیر پنل‌های خورشیدی همراه با آبگرمکن و سیستم‌های تولیدی دیگر آشنا شدم که می‌توانند به بسیاری از صنایع کمک کنند؛ تفاوت قیمت‌ها نشان می‌دهد که این محصولات علاوه بر افزودن ارزش، خدمات جدیدی را نیز به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اصفهان با اشاره به اهمیت نقش حاکمیت در حمایت از دانش‌بنیان‌ها عنوان کرد: نگاه ما به شرکت‌های دانش‌بنیان نباید از منظر کمک به آن‌ها باشد، بلکه باید آن‌ها را به‌عنوان بازویی توانمند در نظر بگیریم که می‌توانند در تحقق اهداف توسعه‌ای ما نقش ایفا کنند.

شهیر گفت: در اغلب زنجیره‌های ارزش راهبردی کشور، شرکت‌های دانش‌بنیان فعالی داریم و اصفهان می‌تواند به‌عنوان یک هاب شبکه‌سازی برای دانش‌بنیان‌های کشور عمل کند.

وی با تاکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی و ترویج این دستاوردها خاطرنشان کرد: هر کس باید سهم خود را در این مسیر بشناسد و آن را با شتاب متناسب اجرا کند؛ رسانه‌ها نیز باید در اطلاع‌رسانی و ترویج توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مؤثری ایفا کنند تا بتوانیم با همکاری تمام بخش‌ها به موفقیت‌های بزرگ‌تری دست پیدا کنیم.

کد خبر 796835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.