تاثیر رژیم غذایی سالم و کاهش زمان استفاده از نمایشگرها بر تسکین سردرد

داشتن خواب کافی و باکیفیت، مصرف کافئین، نوشیدن آب کافی، پیروی از رژیم غذایی سالم و کاهش مدت زمان استفاده از نمایشگرها به کاهش خطر بروز سردرد کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، افراد زیادی در سراسر دنیا روزانه درگیر سردرد می‌‏شوند که می‌تواند ناشی از استرس، کم‌خوابی، کم آبی بدن یا پیروی از رژیم غذایی ناسالم باشد، سردردهای شدید ممکن است عملکردهای روزانه را دچار اختلال کند، روش‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌تواند به تسکین سردرد کمک کند، در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

داشتن خواب کافی و باکیفیت

سردرد می‌تواند به دلیل کمبود خواب رخ دهد، کمبود خواب شبانه می‌تواند بر عملکرد مغز تأثیر گذارد، باعث کاهش تمرکز شود و احتمال خستگی و بی‌قراری را افزایش دهد، بنابراین لازم است برای تسکین سردرد خواب کافی و باکیفیت داشته باشید.

مصرف کافئین

کافئین می‌تواند به تسکین بعضی از انواع سردرد کمک کند، انرژی شما را افزایش دهد و احتمال بروز میگرن یا سردرد شدید را کاهش دهد، علاوه بر این مصرف کافئین به میزان کافی می‌تواند خلق‌وخوی شما را بهبود ببخشد و باعث شود پس از مصرف آن احساس بهتری داشته باشید.

نوشیدن آب کافی

کم آبی بدن یکی از دلایل رایج بروز سردرد است، مصرف آب کافی برای سلامتی ضروری است و احتمال بروز سردردهای مداوم را کاهش می‌دهد، بنابراین نوشیدن هشت لیوان آب در روز بسیار ضرورت دارد، مصرف ناکافی آب می‌تواند منجر به بروز مشکلات مختلف سلامتی مانند هضم ضعیف غذا، سردرد، گرفتگی عضلات، خشکی پوست و سرگیجه شود.

پیروی از رژیم غذایی سالم

حذف وعده‌های غذایی و مصرف ناکافی مواد مغذی باعث بروز سردرد می‏‌شود، بنابراین مصرف وعده‌های غذایی منظم و متعادل برای بهبود سلامتی بسیار مهم است، پیروی از یک رژیم غذایی مناسب به جلوگیری از بروز سردرد کمک می‌کند، هورمون‌ها را متعادل می‌کند، استرس را کاهش می‌دهد و شما را سالم و پرانرژی نگه می‌دارد.

کاهش مدت زمان استفاده از نمایشگرها

نگاه کردن بیش از حد به نمایشگرها یکی از دلایل اصلی بروز سردرد است، استفاده طولانی مدت از وسایل الکترونیکی مانند گوشی هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ و تلویزیون باعث خسته شدن چشم‌ها و بروز سردرد می‌‏شود، بنابراین توصیه شده است مدت زمان استفاده از این وسایل کاهش پیدا کند.

کد خبر 789436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.