کدام روغن‌های گیاهی خواص ضدالتهابی و تسکین‌دهنده دارد؟

روغن اکالیپتوس برای تسکین درد، کاهش التهاب و تسکین مشکلات تنفسی مانند آسم و برونشیت بسیار مفید است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در دنیای مدرن امروز استرس، فشار کاری، مشکلات فیزیکی و بی‌ثباتی عاطفی بخشی از زندگی افراد شده است، ساعات کار طولانی، نوسانات هورمونی و رویدادهای آسیب‌زا می‌تواند بر سلامت روحی و جسمی افراد تأثیر بگذارد، با این وجود طبیعت روش‌های درمانی خاصی را ارائه می‌دهد، برای نمونه، عصاره‌ها و روغن‌های گیاهی از قرن‌های گذشته برای بهبود سلامتی به صورت موضعی یا رایحه‌درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در ادامه به معرفی و بررسی چند روغن برای بهبود سلامتی می‌پردازیم:

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس به دلیل خواص ضد درد و ضد التهابی آن معروف است، این روغن به طور مؤثر سردرد، درد عضلانی و ناراحتی مفاصل را تسکین می‌دهد، علاوه بر این رایحه تسکین‌دهنده اسطوخودوس استرس، اضطراب و بی‌خوابی را کاهش می‌دهد و باعث آرامش می‌شود.

روغن نعناع فلفلی

روغن نعناع فلفلی دارای اثرات خنک‌کنندگی و ضد درد است، برای سردردهای تنشی، میگرن و دردهای عضلانی نیز بسیار مفید است، علاوه بر این رایحه نشاط‌آور نعناع باعث افزایش تمرکز و کاهش خستگی ذهن می‏‌شود.

روغن اکالیپتوس

روغن اکالیپتوس به دلیل خواص پاک‌کنندگی که دارد بسیار ارزشمند است و برای تسکین درد، کاهش التهاب و تسکین شرایط تنفسی مانند آسم و برونشیت بسیار مفید است، همچنین رایحه اکالیپتوس خستگی ذهن را کاهش می‌دهد.

روغن بابونه

روغن بابونه فواید ضدالتهابی و ضددرد دارد و برای آرتریت و دردهای عضلانی مؤثر است، بابونه به دلیل اثرات آرامش‌بخش شناخته شده است و باعث کاهش استرس و اضطراب و بهبود کیفیت خواب می‏‌شود.

روغن کندر

روغن کندر به کاهش درد عضلانی کمک می‌کند و ممکن است علائم آرتریت را نیز کاهش دهد، رایحه آن تأثیر مثبتی بر ذهن می‌گذارد و استرس را نیز کاهش می‌دهد.

کد خبر 780292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.