عوامل تاثیرگذار بر میزان ویتامین C مورد نیاز بدن

متخصصان معتقدند که میزان مصرف ویتامین C روزانه به سن، جنسیت و سبک زندگی افراد بستگی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ویتامین C نقش مهمی در حفظ سلامت بدن دارد، به طوری که به دلیل خواص تقویت‌کننده سیستم ایمنی شناخته شده، البته مزایای آن فراتر از این است و به طور مثال برای سنتز کلاژن بسیار ضروری است، کلاژن پروتئینی است که به جوان ماندن پوست، انعطاف‌پذیری مفاصل و بهبود زخم‌ها کمک می‌کند.

ویتامین C نوعی آنتی‌اکسیدان قوی است که از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از مولکول‌های مضر به نام رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند، بنابراین خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و بعضی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که ویتامین C بیشتری دریافت می‌کنند، کمتر از دیگران در معرض خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی_عروقی هستند.

متخصصان معتقدند که میزان مصرف ویتامین C روزانه به سن، جنسیت و سبک زندگی افراد بستگی دارد.

میزان ویتامین C مورد نیاز بدن

میزان مصرف ویتامین C روزانه به سن، جنسیت و سبک زندگی افراد بستگی دارد، برای اکثر زنان بزرگسال روزانه حدود ۷۵ میلی‌گرم و برای مردان بزرگسال روزانه حدود ۹۰ میلی‌گرم ویتامین C توصیه شده است، با این وجود، عوامل خاص مانند سیگار کشیدن، استرس و بیماری می‌تواند نیاز بدن به ویتامین C را افزایش دهد.

مواد غذایی حاوی ویتامین C

مرکبات سرشار از ویتامین C بوده و توت فرنگی نیز میوه دیگری است که غنی از این ویتامین است و مصرف منظم آن به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و علاوه‌بر آن فلفل قرمز، کلم، انواع توت‌ها، لیمو و گوجه‌فرنگی نیز حاوی مقدار زیادی ویتامین C است.

فلفل دلمه‌ای نیز منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامین C است، به طوری که یک فلفل دلمه‌ای قرمز متوسط حدود ۱۵۲ میلی‌گرم ویتامین C دارد، سبزیجات با برگ سبز مانند اسفناج نه تنها سرشار از آهن و کلسیم است، بلکه مقدار زیادی ویتامین C نیز دارد.

لازم است بدانیم یک فنجان اسفناج خام حدود هشت میلی‌گرم ویتامین C دارد، در حالی که یک فنجان کلم بروکلی حاوی حدود ۸۰ میلی‌گرم ویتامین C است.

میوه‌های استوایی مانند کیوی، انبه و آناناس نیز سرشار از ویتامین C است، یک کیوی می‌تواند بیش از ۷۰ میلی‌گرم ویتامین C مورد نیاز بدن را تأمین کند و یک فنجان انبه خرد شده حاوی حدود ۶۰ میلی‌گرم ویتامین C است.

کد خبر 767388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.