روش‌هایی برای افزایش مصرف ویتامین D

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مصرف ماهی‌های چرب، قارچ و زرده‌ تخم‌مرغ باعث افزایش میزان تولید ویتامین D در بدن می‌‏شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ویتامین D در مبارزه با عفونت‌ها مؤثر است و سیستم عصبی و ماهیچه‌ها را تقویت می‌کند، در صورتی که جذب ویتامین D در بدن به طور مؤثر و مناسب صورت بگیرد، بدن قادر به جذب بهتر کلسیم نیز خواهد بود، در نتیجه به حفظ سلامت استخوان‌ها و مفاصل کمک می‌کند؛ از آنجایی که ویتامین D به وفور در مواد غذایی وجود ندارد، روش‌های آسانی برای دریافت دز مناسب از این ویتامین پیشنهاد شده است.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

در صورتی که برای بیرون رفتن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای دریافت ویتامین D مورد نیاز بدن خود فرصت ندارید، با ایستادن یا نشستن در بالکن خانه خود از نور خورشید بهره‌مند شوید، آفتاب صبحگاهی میزان تولید ویتامین D را افزایش می‌دهد و سطح سروتونین را نیز بیشتر می‌کند که باعث بهبود کیفیت خواب می‌‏شود، توصیه شده است روزانه حدود پنج تا ۳۰ دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

مصرف ماهی‌های چرب و قارچ

مصرف ماهی‌های چرب مانند سالمون، قزل‌آلا و ماهی خال‌خالی ویتامین D مورد نیاز بدن را تأمین می‏‌کند؛ در صورتی که گیاه‌خوار هستید غذای ایده‌آل برای افزایش مصرف ویتامین D مورد نیاز بدن قارچ است، بنابراین توصیه شده است آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

مصرف تخم‌مرغ و مواد غذایی غنی شده با ویتامین D

افزودن زرده تخم‌مرغ به رژیم غذایی یک روش ساده و مناسب برای افزایش ویتامین D در بدن است؛ منابع خوراکی اندکی به طور طبیعی حاوی ویتامین D هستند، به همین دلیل بعضی از مواد غذایی اصلی و اساسی در رژیم غذایی روانه با این ویتامین غنی‌سازی می‏‌شوند.

کد خبر 802381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.