میوه‌هایی که باعث بهبود سلامت پوست می‏‌شود

مصرف میوه‌هایی مانند انار، موز، کیوی، پرتقال و هندوانه به بهبود سلامت پوست کمک قابل‌توجهی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک رژیم غذایی سالم با میوه‌ها و سبزیجات غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضدالتهابی برای به تأخیر انداختن فرآیند پیری ضروری است؛ برای نمونه، انار به عنوان یک میوه ضدپیری فوق‌العاده شناخته شده است که التهاب را کاهش می‌دهد و سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان است، در ادامه به بررسی تعدادی دیگر از میوه‌ها می‌پردازیم که فرآیند پیری پوست را به تأخیر می‌اندازد:

موز

موز سرشار از فیبر محلول، پتاسیم، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های A، B و E است که از سلامت پوست حمایت می‌کنند و احتمال بروز علائم پیری مانند چین‌وچروک را کاهش می‌دهد.

کیوی

کیوی حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است که به کاهش علائم پیری و حفظ انعطاف‌پذیری پوست کمک می‌کند؛ علاوه بر این، ویتامین C موجود در این میوه احتمال بروز چین‌وچروک پوست را کمتر می‌کند.

پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان است که باعث کاهش چین‌وچروک و بهبود سلامت پوست می‌‏شود، همچنین از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می‌کند.

هندوانه

مقدار زیادی از هندوانه را آب تشکیل داده است، بنابراین مصرف آن به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می‌کند؛ ویتامین‌های A، E و C موجود در این میوه احتمال بروز چین‌وچروک پوست را کاهش می‌دهد.

کد خبر 800720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.