ثبت بیش از ۲۸۰ هزار تماس در سامانه ۱۳۷ اصفهان

رئیس مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان از ثبت بیش از ۲۸۰ هزار تماس در سامانه ۱۳۷ در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

محمدتقی رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمار تماس‌ها و پیام‌های ثبت‌شده در سامانه ۱۳۷ اظهار کرد: در شش ماه نخست سال جاری بالغ بر ۲۸۰ هزار پیام توسط همکاران ما ثبت، پیگیری و بازخوردگیری شد که این تعداد نسبت به دوره مشابه سال گذشته با ۲۳۰ هزار پیام، حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است و این افزایش می‌تواند نشان‌دهنده افزایش تعامل شهروندان با شهرداری، افزایش نیاز به خدمات شهری و بهبود عملکرد سامانه‌های ارتباطی باشد.

وی با بیان اینکه حدود ۵ درصد از تماس‌های ورودی مربوط به تماس‌های پیگیری های مجدد شهروندان بوده است، به این معنا که برای این تماس‌ها پیام جدیدی ثبت نمی‌شود، اما به شهروندان اطلاع داده می‌شود که پیام آن‌ها قبلاً ثبت شده و پیگیری لازم در حال انجام است، افزود: این روند نشان‌دهنده دقت در مدیریت تماس‌ها و جلوگیری از ثبت پیام‌های تکراری و غیرضروری است که می‌تواند به بهبود کارایی سیستم و تسریع در رفع مشکلات کمک کند.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از پرتکرارترین موضوعات مطرح شده در این تماس‌ها، درخواست شماره تلفن دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در سطح شهر است که این موضوع نشان می‌دهد سامانه ۱۳۷ علاوه بر ارائه خدمات مستقیم به شهروندان، به‌عنوان پل ارتباطی بین مردم و دیگر نهادهای اجرایی در سطح شهر نیز عمل می‌کند و تأکید بر نقش حیاتی این سامانه در تسهیل دسترسی شهروندان به اطلاعات ضروری و مورد نیاز در حوزه خدمات عمومی دارد.

رفیعی ادامه داد: موضوع دیگری که تماس‌های زیادی را به خود اختصاص داده، اتوبوسرانی و مشکلات مربوط به این حوزه است، شهروندان درباره مسائلی همچون نظافت داخل اتوبوس‌ها، عملکرد سیستم تهویه و کولر، میزان آلایندگی اتوبوس‌ها، فاصله زمانی بین اتوبوس‌ها، تأخیر در سرویس‌دهی و اطلاع‌رسانی خطوط مختلف اتوبوسرانی تماس می‌گیرند؛ این مسائل نشان‌دهنده اهمیت حمل‌ونقل عمومی برای مردم است و نیاز به بهبود در بخش‌هایی از این سیستم را روشن می‌کند.

وی اضافه کرد: بخش دیگری از تماس‌ها مربوط به سوالات عمومی و درخواست‌های مربوط به قوانین شهری است؛ شهروندان درباره موضوعات مختلفی که مرتبط با شهرداری است، سوال می‌پرسند و همکاران ما در این بخش با ارائه اطلاعات دقیق و جامع به نیازهای مردم پاسخ می‌دهند.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان ادامه داد: گاهی بعضی سوالات و درخواست‌ها به حوزه‌های خارج از وظایف شهرداری مربوط می‌شود؛ در این مواقع، ما اطلاعات لازم را به شهروندان ارائه می‌دهیم و آن‌ها را به مراجع ذی‌ربط هدایت می‌کنیم؛ به‌عنوان مثال بعضی از تماس‌ها درباره مسائل مربوط به روشنایی معابر است که این موضوع به نهادهای دیگری غیر از شهرداری مربوط می‌شود و ما شهروندان را برای پیگیری به سازمان‌های مسئول ارجاع می‌دهیم.

رفیعی تاکید کرد: افزایش تعامل و پاسخگویی به‌موقع به نیازهای مردم، اهمیت سامانه ۱۳۷ را به‌عنوان ابزاری مهم برای بهبود مدیریت شهری و ارائه خدمات عمومی به نمایش می‌گذارد.

کد خبر 793672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.