احداث فضای سبز سه‌راه نظر در منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه شناسایی، جانمایی و تجهیز مکان‌هایی در محلات به صورت پاتوق و بوستان محله در دستور کار این منطقه قرار گرفته است، گفت: عملیات عمرانی، ترافیکی و خدماتی این بوستان با اعتباری بالغ‌بر ۸۰ میلیارد ریال اجرا شد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به دستور شهردار اصفهان مبنی بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام و آزادسازی و احداث بوستان سه‌راه نظر که از سال ۱۳۸۵ آغاز شد، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۱ آزادسازی و احداث این بوستان در دستور کار منطقه ۵ شهرداری این کلان‌شهر قرار گرفت، همچنین یکی از مطالبات شهروندان احداث فضای سبز سه‌راه نظر در خیابان مارنان بود تا شهروندان در قالب گروه‌های مختلف سنی به‌منظور گذران اوقات فراغت فضایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه شناسایی، جانمایی و تجهیز مکان‌هایی در محلات به صورت پاتوق و بوستان محله در دستور کار منطقه ۵ شهرداری اصفهان قرار گرفته است، افزود: عملیات عمرانی، ترافیکی و خدماتی این بوستان با اعتباری بالغ‌بر ۸۰ میلیارد ریال اجرا شد.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: آزادسازی بوستان سه‌راه نظر از سال ۱۳۸۵ تاکنون به مساحت ۴۱۲۰ مترمربع انجام شده است.

کارگر با اشاره به مشخصات این پروژه گفت: احداث پیاده‌رو به مساحت ۵۰۰ مترمربع، ۴۰۰ متر جدول‌گذاری، تعمیرات پیاده‌رو پیرامون و جداول ۲۰۰ مترمربع، اجرای نمازخانه به مساحت ۱۶ مترمربع، ۷۵۰۰ مترمربع مساحت فضای سبز که ۳۰۰۰ مترمربع از قبل درختکاری و رها شده بود و در حال حاضر تملک و آزادسازی‌های آن انجام شده و به فضای سبز تغییر یافته است.

وی ادامه داد: ساماندهی محوطه فضای سبز شامل چمن‌کاری و باغچه گل، طراحی با بتن رنگی به نقش گل، احداث پاتوق خانواده، نصب ۴۰ پایه روشنایی، نصب ۲ مبلمان خانواده، ۱۵ نیمکت، ۱۰ سطل زباله، نصب المان نوریِ در ورودی شامل سازه هلالی و ریسه‌های نوری از دیگر مشخصات این پروژه است.

کارگر خاطرنشان کرد: بوستان‌ها هرچند فضاهای محدودی از شهر را به خود اختصاص می‌دهد، اما از فضاهایی است که در بین شلوغی و ازدحام شهرها، فرصتی هر چند کوتاه برای مکث و ایجاد روابط اجتماعی فراهم می‌کند.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه استفاده از توانمندی و نقاط قوت فرهنگی، اجتماعی و تاریخی محلات با تاکید بر حفاظت از ارزش‌ها و هویت غنی بافت‌های تاریخی یکی از مهم‌ترین رویکردها و سیاست‌های شهرسازی نوین برای ایجاد بوستان و پاتوق‌های محلی است، گفت: سیاست بوستان محلات برگرفته از سیاست شهرسازی جدید است که در آن باید فضاهای شهری قابل پیاده‌روی باشد و شهروندان بتوانند در فارغ از روزمرگی‌ها به استراحت بپردازند.

کد خبر 766017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.