استنفاده از خودروهای مکانیزه برای نظافت معابر کم‌عرض منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: یکی از مشکلات نظافت کوچه‌ها و معابر شهر، نظافت معابر کم‌عرضی بود که امکان ورود جاروهای عریض به آن‌ها وجود نداشت، اما در حال حاضر این منطقه شش خودروی جاروی کم‌عرض و سه خودرو جاروی خیابانی در اختیار دارد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه منطقه ۵ شهرداری اصفهان در راستای احیای حقوق عامه و تأمین سلامت همه‌جانبه مردم، از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند و با جدیت پیگیر امور است، اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست وظیفه ذاتی در امور شهر اداره محیط زیست و خدمات شهری این منطقه و در ردیف مطالبات اساسی شهروندان است که بی‌تردید در این خصوص هیچ اغماض و مماشاتی در کار نخواهد بود.

وی افزود: مساحت نظافت معابر منطقه ۵ بیش از ۱۶۳ هزار متر مربع است و روزانه به‌صورت مستمر نظافت آن در حال انجام است که در این راستا می‌توان به پروژه حمل زباله در سطح منطقه به میزان روزانه بالغ بر ۸۵ تا ۹۰ تن با استفاده از ماشین‌های پرس و حمل زباله اشاره کرد که به‌صورت شبانه و خودروهای روباز به‌صورت روزانه جمع‌آوری می‌شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه روزانه بین ۱۰ تا ۱۲ تن نخاله‌های بلاصاحب توسط خودروهای استیجاری و پیمانکار در سطح منطقه جمع‌آوری می‌شود، گفت: تسطیح و پاک‌سازی تمام زمین‌های بایر منطقه به‌صورت روزانه توسط پیمانکار انجام می‌شود، همچنین نظافت جداول به‌طول حدود ۴۱۸ متر، نظافت نرده ۲۳ هزار و ۴۳۰ متر و نظافت ۱۶۰ ایستگاه اتوبوس و سایر مبلمان‌های شهری سطح منطقه انجام می‌شود.

کارگر تصریح کرد: رنگ‌آمیزی و پاک‌سازی تابلوهای سطح منطقه، رنگ‌آمیزی و اجرای دیوارنگاره روی دیوارهایی که ظاهر نازیبایی دارد و رنگ‌آمیزی جداول و نرده‌ها نیز از دیگر اقداماتی است که روزانه در واحد امور شهر این منطقه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نصب پرچم‌های مناسبتی شامل ۱۶۴ پرچم سامورایی، ۲۰۰ پرچم میله‌ای و ۵۰۰ متر پرچم عرضی در سطح منطقه به‌مناسبت‌های ملی و مذهبی انجام می‌شود، ادامه داد: از دیگر اقداماتی که برای فرهنگ‌سازی زمان‌بندی جمع‌آوری زباله و محل قرار دادن آن انجام می‌شود، حضور کارشناسان پسماند و کارشناس آموزش است که اقدام به آموزش شهروندان و صدور اخطاریه برای متخلفانی می‌کنند که بیش از دو بار تخلف کرده‌اند.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات نظافت کوچه‌ها و معابر شهر، نظافت معابر کم‌عرضی بود که امکان ورود جاروهای عریض به آن‌ها وجود نداشت، اما در حال حاضر این منطقه شش خودروی جاروی کم‌عرض و سه خودرو جاروی خیابانی در اختیار دارد.

کد خبر 764924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.