پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه ساماندهی گذر مجاور مادی محله ولدان

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان از اجرای عملیات ساماندهی گذر شمالی مادی شمس‌آباد محله ولدان با اعتباری بالغ‌بر ۹ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این پروژه تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محمدرضا طبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: زاینده‌رود و مادی‌های اصفهان از دیرباز نقش بسیار مهمی در کشاورزی و آبیاری باغ‌ها در اصفهان داشته‌اند و یکی از مهم‌ترین کارکرد مادی‌ها در ایجاد فضای سبز پایدار در خیابان چهارباغ و شکل‌گیری باغ‌های صفوی است.

وی افزود: شبکه مادی‌های شهر بسیار گسترده است و موجب می‌شود فضای سبز و درختان به عنوان ریه‌های تنفسی و تنوع پوشش گیاهی حفظ شود، در نتیجه به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در کاهش آلودگی هوا نیز مؤثر است.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان تاکید کرد: تخریب سردهنه مادی‌ها، مسدود شدن انتها یا قسمتی از مسیر نهر، تأثیر فاضلاب‌ها، ساخت‌وسازهای بی‌رویه، تبدیل مسیر نهر به جاده و دیواره‌سازی غیراصولی از جمله عوامل نابودی مادی‌های اصفهان در چند سال اخیر است.

طبیبی گفت: عملیات ساماندهی گذر شمالی مادی شمس‌آباد محله ولدان (حدفاصل خیابان امام خمینی (ره) و خیابان شهیدان) در راستای حفظ فضای سبز و آراستگی این منطقه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه با اقداماتی از جمله زیرسازی و آسفالت در مرحله اجرایی قرار دارد، ادامه داد: این پروژه به طول ۱۲۰۰ متر و با ۶۵۰۰ متر مربع سطح آسفالت با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است.

مدیر منطقه ۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه سطح پیاده‌روسازی این پروژه حدود ۲۰۰۰ متر مربع است، خاطرنشان کرد: عملیات ساماندهی گذر مجاور این مادی با اعتباری بالغ‌بر ۹ میلیارد تومان در هفته دفاع مقدس سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 767496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.