برای نگهداری شهر اصفهان روزانه بیش از ۸۳ میلیارد تومان هزینه می‌شود

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: برای نگهداری شهر اصفهان روزانه بالغ بر ۸۳ میلیارد تومان هزینه می‌شود که اطلاعات مربوط به هزینه‌های روزانه شهرداری همچون نگهداری شهر، حمل‌ونقل عمومی، آبیاری فضای سبز، جمع‌آوری زباله در سامانه شفافیت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد شامگاه _سه‌شنبه بیست‌وچهارم مهر_ در برنامه تلویزیونی «اصفهان من» اظهار کرد: در حکمرانی شهری، یکی از اصول مهم مشارکت شهروندان در اداره شهر است که این مشارکت از طریق دسترسی به داده‌ها و اطلاعات شهری آغاز می‌شود، جایی که شهروندان می‌توانند بر اساس داده‌های شفاف، نظرات خود را ارائه دهند و فعالیت‌های مدیریت شهری را رصد و ارزیابی کنند.

وی افزود: در دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان، سامانه‌ای تحت عنوان شفافیت ایجاد شد تا شهروندان به اطلاعات مختلف شهری دسترسی داشته باشند؛ این سامانه یکی از ابزارهای کلیدی برای تحقق شفافیت و مشارکت عمومی در مدیریت شهری است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: شهروندان می‌توانند از طریق سایت شهرداری اصفهان به نشانی isfahan.ir به «سامانه شفافیت» دسترسی پیدا کنند؛ پس از ورود به سایت، در سمت چپ بالا، گزینه «سامانه شفافیت» قابل مشاهده است و شهروندان با کلیک روی این گزینه، به بخش‌های مختلف سامانه دسترسی پیدا خواهند کرد.

معرک‌نژاد با اشاره به بخش‌های مختلف سامانه شفافیت عنوان کرد: بخش آمار، بودجه و گزارش عملکرد، شامل اطلاعاتی از بودجه شهرداری از سال ۱۴۰۰ به بعد است؛ شهروندان می‌توانند بودجه مصوب، اصلاحات بودجه، و عملکرد نهایی آن را مشاهده کنند، همچنین اطلاعات مربوط به هزینه‌های روزانه شهرداری (همچون نگهداری شهر، حمل‌ونقل عمومی، آبیاری فضای سبز و جمع‌آوری زباله) نیز در این قسمت قرار دارد؛ برای نگهداری شهر اصفهان روزانه بالغ بر ۸۳ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به بخش مناقصه‌ها، مزایده‌ها و فراخوان‌ها گفت: این بخش به پروژه‌های شهرداری و نحوه واگذاری آن‌ها اختصاص دارد؛ تمام مناقصه‌ها و مزایده‌های شهرداری در سامانه ستاد (سامانه تدارکات دولت) اعلام می‌شود و شهروندان می‌توانند اطلاعات مربوط به این فرایندها را مشاهده کنند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه اطلاعاتی درباره مدیران شهری، شامل سوابق، تجارب و شرح وظایف آن‌ها در این سامانه قابل دسترسی است، بیان کرد: این اطلاعات به‌صورت عمومی و شفاف در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

معرک‌نژاد با اشاره به بخش قوانین و مصوبات سامانه خاطرنشان کرد: تمام قوانین و مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان در این بخش قابل مشاهده است؛ شهروندان می‌توانند به‌طور عادلانه به این مصوبات دسترسی داشته باشند.

وی گفت: در بخش مساعدت به مراکز غیردولتی سامانه، اطلاعاتی درباره کمک‌های شهرداری به مراکز فرهنگی، هنری، مساجد و سایر مراکز مردم‌نهاد درج شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه در بخش «اعتبار و پیشرفت پروژه‌ها» در سامانه اطلاعاتی نظیر بودجه پروژه‌ها و میزان پیشرفت آن‌ها در ارائه شده است، افزود: یکی از پرسش‌های متداول شهروندان، مربوط به سفرهای خارجی مدیران شهری است؛ در سامانه شفافیت، اطلاعات مربوط به سفرهای کاری مدیران از سال ۱۴۰۰ به‌بعد قرار داده شده است؛ تمام هزینه‌ها، اهداف و جزئیات این سفرها به‌طور شفاف در این بخش ثبت می‌شود؛ بعضی از این سفرها به‌صورت رایگان انجام یا بخشی از هزینه‌های آن توسط شهرهای میزبان تأمین می‌شود.

معرک‌نژاد با اشاره به بخش‌های دیگر سامانه شفافیت ادامه داد: شهروندان می‌توانند اطلاعات مربوط به پیمانکاران شهرداری و پروژه‌های فعال را در این سامانه مشاهده کنند؛ میزان پیشرفت پروژه‌های شاخص در این سامانه اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی عنوان کرد: سامانه شفافیت به‌صورت ماهانه و شش‌ماهه به‌روزرسانی می‌شود؛ برخی اطلاعات همچون مساعدت‌های مراکز فرهنگی به‌صورت روزانه بارگذاری می‌شود که شهروندان می‌توانند از طریق گزینه» درخواست شفافیت»، اطلاعات بیشتری که در سامانه نیست را درخواست کنند، البته به‌شرط اینکه اطلاعات محرمانه یا شخصی نباشد.

کد خبر 801015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.