تاب‌آوری شهرها در برابر تغییرات اقلیمی لازمه ادامه حیات شهروندان است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری نقش مهمی در سازگاری شهر با شرایط اقلیمی دارد، گفت: تاب‌آوری شهرها در برابر تغییرات اقلیمی لازمه ادامه حیات شهروندان است و آن‌ها شرایط محیطی را باید با اقلیم منطقه خود تنظیم کنند.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در کشور ایران با تغییرات اقلیمی مواجه شده‌ایم و تشخیص شرایط اقلیمی جدید از جمله موضوعات مهم است که باید به یکی از الزامات فرهنگ شهروندی و مدیریت شهری تبدیل شود.

وی افزود: در حال حاضر تمام کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای پیشرفته متوجه تغییرات اقلیمی و اثرات آن در زندگی شهرنشینی شده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: فرهنگ‌سازی لازم باید انجام شود تا تمام شهروندان متوجه تغییرات اقلیمی و اثرات آن شوند، همچنین تلاش کنند تا محیط شهری آن‌ها با اقلیم سازگار باشد.

نورصالحی گفت: شهروندان و مدیریت شهری باید برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌هایی برای بررسی شرایط تاب‌آوری شهر در مواجه با تغییرات اقلیمی انجام دهند و در تصمیم‌گیری‌های خود به ترکیب جمعیت، افزایش جمعیت، سکونت‌گاه مختلف و مهاجرت توجه کنند تا شهر در برابر تغییرات اقلیمی تاب‌آور شود و شهروندان دچار چالش و بحران نشوند.

وی ادامه داد: تغییر سبک زندگی در جهان، صنعتی شدن شهرها، استفاده بیش از حد از انرژی‌های تجدید ناپذیر از جمله مواردی است که موجب شده کره زمین تحت تأثیر تغییرات اقلیمی قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مدیریت‌های شهری و ساکنان آن باید متوجه تأثیرات اقلیمی بر زندگی خود باشند و حداکثر اقدامات از جمله تغییر سبک زندگی برای سازگار با اقلیمی که در آن ساکن هستند را انجام دهند.

نورصالحی با بیان اینکه مدیریت شهری نقش مهمی در سازگاری شهر با شرایط اقلیمی دارد، گفت: تاب‌آوری شهرها در برابر تغییرات اقلیمی لازمه ادامه حیات شهروندان است و در واقع آن‌ها شرایط محیطی را باید با اقلیم منطقه خود تنظیم کنند.

کد خبر 800667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.