۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۰
مزایای مصرف روزانه زنجبیل چیست؟

مصرف روزانه زنجبیل خطر ابتلا به سرطان و آلزایمر را کاهش می‌دهد و باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، زنجبیل نوعی گیاه علفی است که ریشه آن به عنوان یک گیاه دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد، این گیاه را می‌توان به صورت خشک یا تازه استفاده کرد و به انواع غذاها اضافه کرد، مصرف زنجبیل مزایای زیادی برای سلامتی دارد که در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

کاهش خطر ابتلاء به سرطان

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف زنجبیل احتمال ابتلاء به بیماری سرطان را کاهش می‌دهد و مانع بروز التهاب روده بزرگ می‏‌شود، محققان همواره در حال بررسی دلیل این اتفاق هستند که زنجبیل چگونه به پیشگیری از بروز سرطان کمک می‌کند.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

مصرف زنجبیل به بهبود فرایند هضم غذا و کاهش التهاب روده کمک می‌کند، همچنین از آنجایی که یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است باعث رفع حالت تهوع نیز می‌‏شود، بنابراین توصیه شده است هر زمان که حالت تهوع داشتید مقداری زنجبیل مصرف کنید تا حس بهتری پیدا کنید.

کاهش درد عضلانی

متخصصان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که مصرف زنجبیل به کاهش درد عضلانی کمک قابل‌توجهی می‌کند، افرادی که ورزش می‌کنند می‌توانند با مصرف زنجبیل دردهای عضلانی خود را تسکین دهند.

کاهش قند خون

بر اساس مطالعات انجام شده، مصرف زنجبیل به صورت روزانه قند خون ناشتا را کاهش می‌دهد، لازم است مطالعات دیگری برای اثبات میزان تأثیرگذاری زنجبیل بر بیماری دیابت انجام شود.

پیشگیری از آلزایمر

یکی از بدترین بیماری‌هایی که امروزه افراد زیادی درگیر آن هستند، آلزایمر است که هنوز روش درمان آن به صورت قطعی مشخص نشده است، البته متخصصان معتقد هستند که التهاب مزمن و استرس اکسیداتیو دلایل اصلی بروز بیماری آلزایمر است، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف زنجبیل به کاهش خطر ابتلاء به بیماری آلزایمر کمک می‌کند.

کاهش وزن

افراد زیادی در سراسر دنیا در تلاش برای کاهش وزن بوده و با مشکلات زیادی در این زمینه روبه‌رو هستند، یکی از روش‌های مؤثر برای کاهش وزن پیروی از رژیم غذایی سالم است، زنجبیل یکی از مواد غذایی است که می‌تواند به بهبود فرایند کاهش وزن کمک کند، زیرا متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.

کد خبر 788443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.