علائم هشداردهنده حمله قلبی در زنان چیست؟

علائم هشداردهنده حمله قلبی در زنان شامل درد قفسه سینه، احساس درد در بازو و گردن، تنگی نفس، حالت تهوع و استفراغ، عرق سرد، سرگیجه و اضطراب ناگهانی می‌‏شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کسب آگاهی از سلامت قلب به ویژه برای زنان از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا ممکن است علائم حمله قلبی در زنان با علائمی که مردان تجربه می‌کنند متفاوت باشد، حتی گاهی اوقات تشخیص حمله قلبی در زنان دشوارتر است، بنابراین لازم است اطلاعاتی در مورد علائم این بیماری در زنان داشته باشیم، در ادامه به بررسی علائم هشداردهنده حمله قلبی در زنان می‌پردازیم:

درد قفسه سینه

زنان مبتلا به حمله قلبی ممکن است درد قفسه سینه را به صورت احساس فشار یا درد در مرکز قفسه سینه تجربه کنند، این ناراحتی ممکن است بیش از چند دقیقه طول بکشد، نباید این نوع درد را با سوزش سر دل یا علائم استرس اشتباه گرفته شود.

احساس درد در بازو و گردن

حمله قلبی همیشه با درد قفسه سینه همراه نیست، بلکه ممکن است یک یا هر دو بازو، گردن، فک یا حتی معده را درگیر کند، این درد می‌تواند ناگهانی یا تدریجی باشد و ممکن است با کشیدگی عضلانی یا مشکلات دندانی اشتباه گرفته شود، زمانی که درد به فک یا کمر گسترش پیدا می‌کند، نباید نادیده گرفته شود، زیرا ممکن است نشان‌دهنده حمله قلبی باشد.

تنگی نفس

تنگی نفس می‌تواند یک علامت هشداردهنده اولیه حمله قلبی به خصوص در زنان باشد که ممکن است با درد قفسه سینه همراه باشد، در این شرایط ممکن است نفس کشیدن برای افراد دشوار شود، بنابراین لازم است فوراً به پزشک مراجعه کنید.

حالت تهوع یا استفراغ

حالت تهوع یا استفراغ از جمله علائم حمله قلبی در میان زنان است، این علائم اغلب به دلایل دیگری مانند مسمومیت غذایی، آنفلوانزا یا حتی استرس نیز ممکن است رخ دهد، اما زمانی که با دیگر علائم مربوط به حمله قلبی همراه باشد نگران‌کننده است.

عرق سرد و سرگیجه

عرق سرد یا سرگیجه از جمله علائم احتمالی حمله قلبی هستند، این علائم ممکن است با اضطراب یا حمله پانیک اشتباه گرفته شود، اما اگر با علائم دیگر مانند درد قفسه سینه یا تنگی نفس رخ دهد، می‌تواند نشان‌دهنده یک مشکل جدی باشد.

اضطراب ناگهانی

احساس اضطراب شدید و ناگهانی می‌تواند از جمله علائم حمله قلبی باشد که ممکن است با مشکل سلامت روان اشتباه گرفته شود، با این وجود اگر با علائم دیگر مانند درد قفسه سینه، تنگی نفس یا سرگیجه همراه باشد، نشان‌دهنده حمله قلبی است.

کد خبر 780514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.