برای تقویت بینایی چه موادغذایی مصرف کنیم؟

مصرف هویج، اسفناج، سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، ماهی، بادام، پرتقال، فلفل دلمه‌ای و بلوبری به تقویت بینایی و حفظ سلامت چشم کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پیروی از رژیم غذایی متعادل و غنی از مواد مغذی خاص می‌تواند به حفظ سلامت چشم، بهبود بینایی و پیشگیری از بروز مشکلاتی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا کمک می‌کند، در ادامه به بررسی مواد مغذی مفید برای بهبود قدرت بینایی می‌پردازیم:

هویج

از آنجایی که هویج سرشار از بتاکاروتن است که در ساخت ویتامین A نقش اساسی دارد، برای بهبود قدرت بینایی ضروری است، بتاکاروتن به شبکیه و دیگر قسمت‌های چشم کمک می‌کند که به درستی عمل کنند، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رژیم غذایی سرشار از بتاکاروتن خطر بروز بیماری دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن را کاهش می‌دهد.

اسفناج

اسفناج سرشار از لوتئین و زیگزانتین است، آنتی‌اکسیدان‌هایی که از چشم در برابر نور مضر محافظت می‌کند و خطر ابتلاء به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش می‌دهد، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که لوتئین و زیگزانتین می‌تواند عملکرد بینایی را بهبود ببخشد و مانع آسیب به شبکیه شود.

سیب‌زمینی

سیب‌زمینی نیز منبع عالی بتاکاروتن است، همچنین حاوی ویتامین E است که نوعی آنتی‌اکسیدان برای محافظت از چشم در برابر استرس اکسیداتیو است، نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که ویتامین E به همراه دیگر آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سیب‌زمینی می‌تواند خطر بروز آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد.

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ سرشار از لوتئین، زیگزانتین، ویتامین E و روی است که برای بهبود سلامت چشم ضروری هستند، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که این مواد مغذی از چشم در برابر بیماری‌های مربوط به سن محافظت می‌کند و سلامت چشم را ارتقا می‌دهد.

ماهی

ماهی‌های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که برای سلامت چشم مفید است، اسیدهای چرب امگا ۳ خطر بروز خشکی چشم را کاهش می‌دهد و از چشم‌ها در برابر دژنراسیون ماکولا و آب مروارید محافظت می‌کند، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ از سلامت سلول‌های شبکیه محافظت می‌کند.

بادام

بادام منبع عالی ویتامین E است که از چشم‌ها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند، ویتامین E به همراه دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها می‌تواند خطر بروز دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

پرتقال

پرتقال و دیگر مرکبات سرشار از ویتامین C هستند که نوعی آنتی‌اکسیدان است و برای سلامت چشم ضروری است، این ویتامین از چشم‌ها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند و خطر بروز آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش می‌دهد.

فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای سرشار از ویتامین‌های A و C است که برای سلامت چشم‌ها ضروری است، ویتامین A به حفظ شفافیت قرنیه کمک می‌کند، در حالی که ویتامین C از چشم‌ها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی سرشار از ویتامین‌های A و C خطر بروز آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش می‌دهد.

بلوبری

بلوبری سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C، ویتامین A و بتاکاروتن است که باعث کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو چشم‌ها می‏‌شود، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف بلوبری باعث می‏‌شود سلامت شبکیه بهبود پیدا کند و خطر بروز بیماری‌های چشمی مرتبط با سن نیز کاهش پیدا کند.

کد خبر 776260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.