تاثیر کافئین، چای سبز و آب در لاغری / مکمل‌های چربی‌سوزی را تنها از داروخانه‌ها تهیه کنید

متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی با اشاره به تاثیر کافئین، چای سبز و آب در لاغری گفت: بسیاری از مکمل‌های چربی‌سوزی و لاغری، از مبادی غیرقانونی توزیع می‌شود که دارای ترکیبات غیرمجاز است و افراد باید توجه داشته باشند که مکمل‌های چربی‌سوزی و لاغری را از داروخانه‌ها دریافت کنند.

ضیاالدین مظهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه استفاده از مکمل‌های چربی‌سوز یا ترکیبات چربی‌سوزی در کنار تغییر سبک زندگی برای لاغری تأثیرگذار است، اظهار کرد: میزان تأثیرگذاری ترکیبات چربی‌سوزی برای تمام افراد یکسان نخواهد بود، چراکه متابولیسم هر فرد متفاوت است، اما به‌طور کلی رژیم غذایی مناسب، کاهش استرس، داشتن خواب کافی و فعالیت بدنی منظم، بهترین راهکارها برای کاهش وزن محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه کافئین، چای سبز، پروتئین و پودر پروتئینی، فیبرهای محلول و آب از جمله چربی‌سوزهای طبیعی برای لاغری به‌شمار می‌رود، افزود: کافئین در چای سبز، کاکائو و قهوه یافت می‌شود و به میزان کمتری در چای سیاه نیز وجود دارد، همچنین در تمام مکمل‌های چربی سوز، کافئین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی تصریح کرد: کافئین حدود دو ساعت، ۲۰ درصد متابولیسم و چربی‌سوزی را در افراد افزایش می‌دهد و مصرف میزان بالای کافئین موجب می‌شود که بدن چربی بیشتری را برای تولید انرژی بسوزاند و در نهایت لاغری و کاهش وزن حاصل شود.

مظهری با بیان اینکه در صورت مصرف دائمی کافئین و عادت کردن بدن به آن، اثر چربی‌سوزی اولیه به‌تدریج کاهش پیدا می‌کند، ادامه داد: مصرف کافئین بالا می‌تواند منجر به بروز اختلالات خواب شود، از همین‌رو افراد باید زمان مصرف آن را مدیریت کنند و میزان مصرف روزانه کافئین نباید بیشتر از ۴۰۰ میلی‌گرم باشد.

وی گفت: چای سبز از دیگر موادی است که می‌تواند در افزایش چربی‌سوزی و لاغری کمک‌کننده باشد، البته چای سبز همچون سایر دمنوش‌های گیاهی نباید بیش از اندازه مصرف شود، چراکه احتمال آسیب به کبد وجود خواهد داشت، همچنین افراد باید دقت داشته باشند که چای سبز را با معده خالی مصرف نکنند.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه پروتئین با تحریک هورمون‌های مؤثر در احساس سیری و کاهش هورمون‌های گرسنگی، تمایل افراد را به دریافت غذا در طول روز کاهش می‌دهد، اضافه کرد: منابع سرشار از پروتئین شامل پروتئین، کازئین، تخم‌مرغ، انواع گوشت‌ها و حبوبات است که افراد می‌توانند به‌راحتی در رژیم غذایی روزانه خود از آن‌ها استفاده کنند.

مظهری افزود: نوشیدن یک لیوان آب تا یک ساعت پس از آن متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و مواد زائد دفعی حاصل از چربی‌سوزی را از بدن دفع می‌کند، از همین‌رو توصیه می‌شود که افراد حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از وعده‌های اصلی غذایی خود یک یا دو لیوان آب بنوشند.

وی تصریح کرد: بسیاری از مکمل‌های چربی‌سوزی و لاغری که به‌طور وسیع در جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد، از مبادی غیرقانونی توزیع می‌شود که دارای ترکیبات غیرمجاز است؛ افراد باید توجه داشته باشند که مکمل‌های چربی‌سوز و لاغری را از داروخانه‌های مجاز دریافت کنند و همواره به تأثیر غیرقابل انکار سبک زندگی در لاغری و کاهش وزن دقت داشته باشند.

کد خبر 771470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.