مروری بر جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان

شهرداری اصفهان در دوره ششم مدیریت شهری این کلان‌شهر با عزم جدی نسبت به اجرای پروژه‌های بزرگ و کوچک عمرانی اقدام کرده است تا اصفهان بیش از پیش «شهر زندگی» باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مدیریت شهری ششم اصفهان با تخصیص ۷۰ درصدی بودجه به امور عمرانی، به پیش‌بینی بیش از هزار پروژه عمرانی در مقیاس‌های مختلف در سال جاری برای شهر پرداخته است که از این تعداد، ۱۱۱ مورد پروژه‌های شاخص است؛ علاوه‌بر این پروژه‌های شاخص، در سال جاری ۲۵۷ پروژه مهم منطقه‌ای در نظر گرفته شده وباقی‌مانده به‌عنوان پروژه منطقه‌ای و محله‌محور در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر بیش از ۴۶۰ کارگاه عمرانی در سطح شهر اصفهان فعال است که در ادامه مروری بر جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان خواهیم داشت.

مروری بر جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان

پیشرفت ۸۳ درصدی عملیات احداث پل «شهدای خاتون آباد»

سازمان عمران شهرداری اصفهان پروژه‌های عمرانی متعددی را در جای جای شهر اصفهان در دست احداث دارد که از آن جمله می‌توان به پل شهدای خاتون آباد، حلقه چهارم حفاظتی، مسیر و ایستگاه‌های اتوبوس تندرو، نمایشگاه بین‌المللی اصفهان و میدان میوه و تره‌بار اشاره کرد.

عملیات احداث پل شهدای خاتون آباد کیلومتر ۱۳۰۰ و اجرای مسیر کیلومتر ۴/۰ تا ۱۵۰/۱ حلقه حفاظتی واقع در منطقه ۱۵ (از کارخانه قند تا خاتون آباد)، از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام سازمان عمران شهرداری اصفهان است. این پروژه تاکنون بیش از ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با فعالیت جهادی در حال پیگیری تا رسیدن به مرحله تکمیل است.

مروری بر جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان

حلقه چهارم حفاظتی

حلقه چهارم حفاظتی نیز دیگر پروژه مهم این روزهای شهر اصفهان است که عملیات زیرسازی باند شرقی زیرگذر واقع در منطقه ۱۵ و قالب‌بندی نیوجرسی‌ها در آن در حال انجام است. عملیات اصلاح مقطع عرضی حلقه حفاظتی کیلومتر ۱۰۰ +۶۵ تا ۲۰۰+ ۶۸ نیز در منطقه ۶ در حال انجام است. مأموریت پروژه، تعریض مسیر موجود رینگ و بهسازی مسیر موجود و اصلاح نیوجرسی وسط جاده است. این پروژه نیز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

از دیگر اطلاعات مربوط به این پروژه می‌توان به این نکات اشاره کرد که عملیات مقطع عرضی رینگ از کیلومتر ۷۱ تا ۷۴ در منطقه ۴ و پیشرفت ۱۸ درصدی این پروژه به ثبت رسیده است، همچنین در حلقه ترافیکی شهر از کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ واقع در منطقه ۴، کار پیشرفت بیشتری داشته و عملیات خاکبرداری و زیرسازی آن در حال انجام است که پیشرفتی حدود ۵۶ درصدی را می‌توان برای این عملیات عنوان کرد.

مسیر و ایستگاه‌های اتوبوس تندرو

از دیگر پروژه‌های سازمان عمران، عملیات احداث مسیر و ایستگاه‌های اتوبوس تندرو حدفاصل پل فلزی تا میدان جمهوری واقع در منطقه یک است. رنگ‌آمیزی و نصب ورق‌های سی‌ان‌سی ایستگاه‌ها در حال انجام است و این پروژه نیز تاکنون ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

توسعه عمرانی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان و میدان میوه و تره‌بار

در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان عملیات مالون چینی و بندکشی بلوک فرش‌ها در حال انجام است و در میدان مرکزی میوه و تره بار نیز عملیات زیرسازی در حال اجراست.

احداث فاز نخست رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)

عملیات احداث فاز نخست رمپ خروجی پل امام خمینی (ره) به سمت خیابان شریف از دیگر پروژه‌های مهمی است که تخریب آسفالت، خاک‌برداری و نصب بشکه تابلیه و آرماتوربندی تابلیه آن انجام شده و مراحل ساخت در حال پیگیری است. این پروژه در مناطق ۸ و ۱۱ قرار دارد و ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پارک پردیس خانواده محور

پارک پردیس خانواده محور در محله سودان واقع در منطقه ۱۴ شهر اصفهان در حال پیگیری و عملیات خاک برداری این پروژه در حال انجام است.

مروری بر جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان

تعریض ضلع شرقی بزرگراه شهید خرازی

عملیات تعریض ضلع شرقی بزرگراه شهید خرازی از مهمترین پروژه‌های عمرانی امروز شهر است که در منطقه ۲ انجام می‌شود، عملیات بتن‌ریزی و سبدگذاری شمع‌ها انجام شده و نزدیک به ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در این پروژه به ثبت رسیده است.

احداث اسکلت کلانتری حصه

عملیات احداث اسکلت کلانتری حصه واقع در منطقه ۱۴ در مرحله آرماتوربندی تیرهای سقف سوم و بتن‌ریزی ستون‌های سقف سوم است که ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی را تجربه می‌کند.

ساماندهی معابر فرعی کوی ولیعصر

در منطقه ۱۳ عملیات ساماندهی معابر فرعی کوی ولیعصر در حال انجام است. پی‌کنی کانیو و فرعی چهارم شیدا و پخش آسفالت فرعی سوم عرفان انجام شده و پروژه حدود ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رینگ پیرامونی باغ مشاهیر

احداث رینگ پیرامونی باغ مشاهیر از مهمترین پروژه‌های منطقه ۵ است که زیرسازی آن انجام شده است. این پروژه تاکنون ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

زیرسازی و آسفالت زمین ورزشی روباز پارک روشن‌دشت

عملیات زیرسازی و آسفالت زمین ورزشی روباز واقع در پارک روشن دشت در منطقه ۴ نیز از پروژه‌های در حال انجام این منطقه است که پخش آسفالت آن انجام شده است.

پخش آسفالت

در حوزه پخش آسفالت نیز اقداماتی در خیابان‌های آیت‌الله کاشانی، مسجدسید و مسیر بی‌آرتی این خیابان در منطقه یک، چهارراه مهرداد در منطقه ۵ و خیابان بلوار آب در منطقه ۱۵ انجام شده است.

کد خبر 767973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    0 0
    اصفهان با این کارها شهر زندگی نمیشه با بازگشت زاینده رود کمک میشه والبته با آب خود زاینده رود نه آب دریا که منتش سر اصفهان سودش مال دیگران