آتش‌ انبار روغن نفت سپاهان خاموش شد/ از میزان خسارت بی اطلاعم

خبرگزاری ایمنا: مدیرکل استانداری اصفهان گفت: حادثه آتش سوزی انبار روغن نفت سپاهان بدون هیچ گونه اشتباه و نشت آتش به دیگر نقاط ساعت ۹:۳۰ دقیقه امروز صبح خاموش شد.

منصور شیشه فروش در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا در خصوص حادثه آتش سوزی امروز، بیان داشت: حدود ساعت ۴:۴۵ دقیقه صبح امروز وقوع آتش سوزی در انبار روغن شرکت نفت سپاهان گزارش داده شد که بلافاصله عوامل مدیریت بحران استان با انجام هماهنگی های لازم، ستاد بحران را در شاهین شهر تشکیل دادند.
وی افزود: بعد از اطلاع از این حادثه تیم های امدادی و اطفا حریق در محل اعزام شدند و به صورت تخصصی بر روی این مساله کار شد همچنین شخص استاندار نیز در محل حادثه حضور یافت.
مدیرکل بحران استانداری اصفهان هدف از تشکیل ستاد بحران در شاهین شهر را سرایت نکردن آتش به دیگر بخش های روغن سازی شرکت نفت سپاهان دانست و گفت: خوشبختانه با تلاش تمام نیروها  ساعت ۹:۳۰ صبح امروز آخرین شعله های آتش خاموش شد.
وی با اشاره به اینکه برای مهار آتش انبار روغن شرکت نفت سپاهان امروز ۲۸۰ نفر نیرو به محل اعزام شدند، ادامه داد: بیش از ۱۰۰ دستگاه اطفاییه حریق و خودروهای سبک و سنگین از خمینی شهر، شاهین شهر و اصفهان به منطقه اعزام شدند. 
شیشه فروش با بیان اینکه در این حادثه نیروهای جمعیت هلال احمر، فوریت های پزشکی اورژانس در منطقه حضور یافتند، تصریح کرد: با توجه به فراگرفتن دود بزرگ در منطقه، محیط زیست نیز برای بررسی های زیست محیطی در محل حادثه حضور یافت.
وی تاکید کرد: خوشبختانه اطفا حریق انبار روغن نفت سپاهان به صورت تخصصی و با توجه به سوابق آتش سوزی های گذشته انجام شد و اقدام اشتباهی در مهار آتش صورت نگرفت.
مدیرکل بحران استانداری اصفهان همچنین به تشکیل حلقه حفاظتی اشاره کرد و گفت: کنترل ترافیک از سوی پلیس راه انجام شد و شرکت های نفت اطراف برای بررسی لوله ها و عدم سرایت آتش، به موقع وارد عمل شدند.
وی با تاکید بر اینکه دلیل آتش سوزی مشخص نیست، تصریح کرد: این موضوع به صورت تخصصی از سوی آتش نشانی و شرکت نفت سپاهان بررسی و دلیل آن مشخص می شود. 
شیشه فروش با ابراز بی اطلاعی از میزان روغن آتش گرفته در انبار نفت سپاهان، گفت: تمام روغن های موجود در انبار آتش گرفت اما از میزان دقیق آن اطلاعی نیست و خود شرکت باید رقم آن را اعلام کند.
کد خبر 148330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.