شهرداری قزوین برای پرداخت کرایه سرویس مدارس به محرومان یارانه دهد

عضو شورای شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین باید یارانه‌ای برای خانواده‌های محروم در نظر بگیرد تا بتوانند از سرویس مدارس با حداقل هزینه استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، ولی چگینی امشب _یکشنبه دهم تیر_ در صحن علنی شورای شهر قزوین درباره لایحه افزایش کرایه سرویس مدارس اظهار کرد: با وجود سیاست‌های تشویقی کشور برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت رشد زیاد این کرایه‌ها موجب می‌شود خانواده‌ها در پرداخت کرایه سرویس مدارس فرزندان خود دچار مشکل شوند.

وی با بیان اینکه با احتساب افزایش ۴۰ درصدی کرایه سرویس مدارس یک خانواده سه‌نفره باید ماهی ۳.۳ میلیون تومان در این بخش هزینه کند، افزود: در ضمن هزینه‌های دیگر مانند اجاره‌خانه، هزینه‌های درمان و پوشاک فرزندان هم وجود دارد.

رئیس کمیسیون مالی و سرمایه‌گذاری شورای شهر قزوین تصریح کرد: از طرف دیگر هم اگر نخواهیم افزایش یادشده را اعمال کنیم، تاکسی‌دار هم نمی‌تواند کاری انجام دهد و با توجه به افزایش قیمت لوازم یدکی کار در سرویس مدارس به این شکل صرفه ندارد.

چگینی افزود: بنابراین این از مواردی است که شهرداری قزوین باید ورود حمایتی داشته و یارانه‌ای برای خانواده‌های محروم در نظر بگیرد تا بتوانند از سرویس مدارس با حداقل هزینه استفاده کنند و بار سنگین افزایش کرایه سرویس مدارس روی دوش مردم نیفتد.

وی ادامه داد: مدیریت‌شهری قزوین اینجا به دو شکل می‌تواند عمل کند که شکل نخست آن اعطای یارانه به تاکسیرانی به مانند اتوبوسرانی است و شکل دوم هم این است که در قبال کاهش هزینه سرویس مدارس برای خانواده‌های محروم به تاکسیرانان خدماتی مانند لاستیک ارزان، کارواش و تعویض‌روغنی ارزان یا رایگان ارائه دهیم تا در نهایت کرایه سرویس مدارس کاهش یابد.

کد خبر 767893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.