کارشناسان در حال بررسی حادثه آتش‌سوزی نفت سپاهان هستند

خبرگزاری ایمنا: مدیر روابط عمومی شرکت پالایش نفت سپاهان گفت: هنوز دلیل آتش‌سوزی انبار ذخیره سازی روغن شرکت نفت سپاهان مخشص نشده و کارشناسان در حال بررسی علت حادثه هستند.

شهرریزی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا، بیان داشت: کارشناسان بیمه در محل حادثه مستقر هستند و نسبت به بررسی این حادثه مشغول فعالیت هستند.
وی در پاسخ به این سوال که چه میزان روغن در این حادثه آتش گرفته است، افزود: تمام آمارها و موجودی انبار در حال بررسی است و احتمالا فردا در مصاحبه ای تمام آمار و اطلاعات این حادثه را به خبرنگاران اعلام خواهیم کرد.
مدیر روابط عمومی شرکت پالایش نفت سپاهان در خصوص میزان خسارت ناشی از این حادثه، گفت: کارشناسان بیمه در حال بررسی و برآورد میزان خسارت ناشی از آتش سوزی هستند.
وی تصریح کرد: آتش سوزی چهارشنبه هفته گذشته در سایت پرکنی تحت مدیریت یک از پیمانکاران شرکت نفت سپاهان اتفاق افتاد که در محدوده پالایشگاه نفت اصفهان مستقر بود.
شهرریزی با تاکید بر اینکه درحال حاضر تمام تیم های شرکت در محل حادثه مستقر هستند و به طور قطع آمارها و اطلاعات به طور مستند ارائه خواهد شد، بیان داشت: بعد از مشخص شدن دلایل حادثه و میزان خسارت، به زودی نسبت بازسازی محل حادثه دیده برنامه خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: به دلیل فاصله مکانی این حادثه با واحدهای فرآیندی پالایشگاه، واحدهای مذکور هیچگونه آسیبی ندیده و با ظرفیت کامل به تولید ادامه می‌دهند و همچنان روال عادی بارگیری و تخلیه پالایشگاه نفت سپاهان ادامه دارد.
گفتنی است؛ صبح روز چهارشنبه هفتم خرداد ماه یکی از واحدهای ذخیره روغن شرکت پالایش نفت سپاهان دچار حریق شد كه با حضور به موقع مأموران آتش‌نشاني، آتش مهار شد.
شركت نفت سپاهان (سهامي عام) توليدكننده روغن پايه خاورميانه از سال ۱۳۷۱ فعاليت خود را آغاز کرد.
اين شركت در ابتدا تحت پوشش شركت ملي نفت ايران و به عنوان بخشي از پالايشگاه اصفهان عمده‌ترين توليدكننده روغن‌هاي موتوري در داخل كشور بوده که از سال ۱۳۸۱ در راستاي سياست خصوصي‌سازي صنايع دولتي به صندوق بازنشستگي و پس‌انداز كاركنان صنعت نفت واگذار و از آن پس به شركت نفت سپاهان تغيير نام يافت.
شركت نفت سپاهان در حال حاضر با ظرفيت توليد بيش از ۶۷۰ هزار تن انواع روغن، طیف گسترده‌ای از فرآورده‌های روانکاری شامل انواع روغن‌های موتوری اعم از بنزینی، دیزلی، گازسوز، روغنهای دنده خودرو، روانکارهای صنعتی، گریس، ضدیخ، پارافین مایع اسلاک واکس، پارافین واکس و روغن پایه را توليد می‌کند.
کد خبر 148628

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.