همه تعاونی‌های مسکن از تخفیف ۳۰ درصدی هزینه آسفالت برخوردار شوند

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: همه تعاونی‌های مسکن شهر قزوین باید از تخفیف ۳۰ درصدی هزینه آسفالت معابر برخوردار شوند، چرا که اعضای این تعاونی‌های مسکن عمدتاً قشر کارگری و ضعیف جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی فرمانی شامگاه امروز _یکشنبه دهم تیر_ در جلسه صحن علنی شورای شهر قزوین درباره لایحه سرویس مدارس اظهار کرد: وقتی بحث پرداخت یارانه به خانواده‌ها از سوی مدیریت‌شهری یا شهرداری قزوین مطرح می‌شود، باید به این نکته توجه داشته باشیم که شهرداری قرار نیست این یارانه را از اعتبارات یا به اصطلاح جیب خود هزینه کند.

وی اضافه کرد: در واقع اگر شهرداری قزوین چنین یارانه‌ای را برای سرویس مدارس در نظر بگیرد، هزینه آن را از مردم می‌گیرد و همین اعتبار را دوباره برای مردم هزینه می‌کند و این نکته قابل تأملی است که درباره پرداخت یارانه به سرویس مدارس باید در نظر گرفته شود.

رئیس پارلمان شهری قزوین ادامه داد: بنابراین برای کاهش اثر منفی افزایش ۳۵ یا ۴۰ درصدی سرویس مدارس باید طوری عمل کنیم که هم راننده تاکسی به حق و حقوق خود برسد و هم به شهروند ما که دارای یک یا چند فرزند دانش‌آموز دچار سختی نشود.

فرمانی همچنین به موضوع نابسامانی آسفالت معابر و میادین اشاره کرد و گفت: نماینده شهردار قزوین در صحن شورا باید تذکر اعضای شورای شهر در این زمینه را به شهردار منتقل کند و البته در این زمینه چندی‌پیش نشستی با شهردار قزوین داشتیم.

وی با اشاره به موضوع آسفالت مناطق مسکونی که توسط تعاونی‌های مسکن ساخته شده است، عنوان کرد: طبق مصوبه شورای شهر قرار شده ۳۰ درصد هزینه این آسفالت از سوی تعاونی‌های مسکن و ۷۰ درصد مابقی توسط شهرداری قزوین پرداخت شود.

رئیس شورای شهر قزوین افزود: این مصوبه یک تبصره‌ای دارد که در آن تعاونی‌های مسکونی دارای بدهی از این امتیاز محروم می‌شوند و با توجه به اینکه عمده تعاونی‌های مسکن شهر قزوین به شهرداری قزوین بدهکارند، پیشنهاد من این است که این تبصره برداشته شود تا نهضت آسفالت مناطق تعاونی‌نشین به سرعت پیش رود.

فرمانی ادامه داد: در واقع این تبصره موجب می‌شود که خدمات حداقلی شهرداری قزوین به تعاونی‌های مسکن بسیار زمان‌بر شود. در صورتی که اعضای این تعاونی‌های مسکن عمدتاً قشر کارگری و ضعیف جامعه محسوب می‌شوند. بنابراین همه تعاونی‌های مسکن شهر قزوین باید از تخفیف ۳۰ درصدی هزینه آسفالت برخوردار شوند و تبصره یادشده باید حذف شود.

وی همچنین به موضوع اجرا نشدن برخی طرح‌های شورای شهر اشاره کرد و گفت: این طرح‌های مصوب شورای شهر قزوین در قالب ضابطه و قانون به شهرداری قزوین ابلاغ شده و انتظار ما این است که با رویکرد تعاملی طرح‌های شورا که بار مالی چندانی ندارند، به سرعت اجرا شوند.

رئیس پارلمان محلی شهر قزوین تصریح کرد: بارها گفتیم که از شهردار محترم و مدیریت‌شهری قزوین به غیر از اجرای قانون، قاعده و ضابطه چیزی نخواستیم و نمی‌خواهیم و هر جا پای اجرای قانون بوده محکم ایستادیم و خیلی از طرح‌ها هم اجرا شده یا در معرض اجرا هستند. با این حال انتظار داریم طرح‌های معطل‌مانده با نگاه تعاملی و برای راه انداختن کار مردم اجرایی شوند.

کد خبر 767897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.