عملکرد ۳ ساله شورای و شهرداری قزوین ارزیابی شود

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین گفت: برای اینکه بدانیم چقدر شورا و مدیریت‌شهری قزوین به وعده‌هایشان عمل کردند، باید ارزیابی سه‌ساله‌ای از عملکرد شورای شهر و شهرداری قزوین داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، فاطمه اشدری امشب _یکشنبه دهم تیر_ در صحن علنی شورای شهر قزوین اظهار کرد: مخالف افزایش کرایه سرویس مدارس نیستیم، اما اعتقاد داریم که باید یک بسته تشویقی به نفع دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها پیوست لایحه افزایش نرخ تاکسی‌های سرویس مدارس قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این بسته تشویقی می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصادی خانوار در این حوزه را ترمیم کند، افزود: مقایسه موضوع کرایه سرویس مدارس با کرایه اسنپ درست نیست، چرا که قوانین موجود راننده تاکسی را در حوزه سرویس مدارس محدود می‌کند و او نمی‌تواند به هر تعدادی که خواست مسافر سوار کند.

عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: بحث هزینه بالای کرایه سرویس مدارس بیشتر مربوط به خانوارهایی است که فرزندان بیشتری دارند و بنابراین باید در قالب بسته تشویقی فرزندآوری یارانه‌ای برای خانواده‌های دارای فرزند زیاد قرار دهیم.

اشدری در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه برای اقشار کمتربرخوردار در نواحی منفصل شهری هنوز کار جدی انجام نشده است، گفت: برای اینکه بدانیم چقدر شورا و مدیریت‌شهری قزوین به وعده‌هایشان عمل کردند، باید ارزیابی سه‌ساله‌ای از عملکرد شورای شهر و شهرداری قزوین داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با این ارزیابی سه‌ساله مشخص خواهد شد که شورای شهر و شهرداری قزوین چقدر پایبند به وعده‌های انتخاباتی خود بوده‌اند و یا چقدر توانسته‌اند برای گره‌گشایی از کارهای مردم مؤثر واقع شوند.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین با اشاره به معضلات آسفالت معابر گفت: باید بازدید میدانی یک‌روزه برای بازدید از آسفالت معابر ترتیب دهیم و طرح شورای ششم شهر قزوین برای تخفیف ۲۰ درصدی آسفالت مدارس خیرساز هنوز رنگ اجرا به خود ندیده است.

اشدری با انتقاد از عدم اجرای برخی طرح‌ها و مصوبات شورای شهر افزود: طرح مصوب شورای شهر باید از سوی شهرداری قزوین لایحه شود و به صحن شورا بیاید؛ بسیاری از طرح‌های شورای شهر قزوین که با اکثریت قاطع آرا مصوب شدند، از سال ۱۴۰۱ تاکنون بدون اجرا باقی مانده‌اند و در وقت خود به لایحه تبدیل نشدند.

کد خبر 767895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.