مرکز ۱۳۷ بوروکراسی اداری را کاهش می‌دهد

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: اگر شهروندان از مسیر سامانه ۱۳۷ درخواست‌های خود را مطرح کنند، مراجعات مردمی کاهش و شهروندان از سردرگمی در ادارات نجات پیدا می‌کنند، بنابراین این روند موجب تسریع در رسیدگی به درخواست‌ها می‌شود.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین کارگر امروز _چهارشنبه سی‌ام آبان_ در حاشیه برنامه «گوش به زنگ» که با موضوع رسیدگی به مسائل شهروندان و پیگیری تماس‌ها و درخواست‌های پیشین آن‌ها برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش عوامل مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان در حال حاضر سامانه ۱۳۷ بین شهروندان به‌خوبی شناخته شده است و باید مسئولان مدیریت شهری نیز پاسخگویی به‌موقع به مطالبات مردم را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی که امروز در آن قرار داریم، دیگر نیازی نیست شهروندان برای مطرح کردن مشکلات خود حضوری به شهرداری مراجعه کنند، زیرا می‌توانند مسائل خود را از طریق سامانه ۱۳۷ به شهرداری اعلام کنند؛ این ارتباط دیجیتال می‌تواند در دستیابی به اهداف خدمت‌رسانی به مردم بسیار مؤثر باشد که امیدواریم فصلی نوین در تعامل بین شهرداری و شهروندان رقم بزند.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سامانه ۱۳۷ بهترین و مؤثرترین مسیر ارتباطی با مدیریت شهری است، تصریح کرد: بخشی از مطالبات و خواسته‌های شهروندان به‌صورت فوری باید توسط مسئول مربوطه پیگیری شود.

کارگر موفقیت در حوزه مدیریت شهری را در گرو مشارکت مردم دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در اداره شهر اقدامی ضروری است، چرا که زیبایی‌های بصری و تمیزی چهره شهر که بخشی از آن به نظافت شهر برمی‌گردد، با حس تعلق شهروند محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر درخواست‌هایی که شهروندان مطرح می‌کنند مرتبط با حوزه خدمات شهری است، گفت: دلیل موضوع این است که خدمات شهری حوزه‌ای گسترده و تأثیرگذار بر زندگی روزمره شهروندان است؛ این حوزه با توجه به شرایط خاص خود در ساعات مختلف روز و فصول مختلف سال نیازمند رسیدگی و پاسخگویی مستمر است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان بیان کرد: حجم انبوهی از درخواست‌ها در حوزه خدمات شهری دریافت می‌شود که با ظرفیت‌های محدود شهرداری تطابق کامل ندارد و ممکن است گاهی موجب نارضایتی شهروندان شود، زیرا درخواست‌های آن‌ها فوری برآورده نمی‌شود.

کارگر ادامه داد: شهرداری برای تأمین رفاه شهروندان و رفع مشکلات شهر تلاش می‌کند، اما منابع مالی آن محدود است، بر همین اساس اولویت‌بندی‌ها صورت می‌گیرد تا درخواست‌هایی که با هزینه کمتر و اولویت بیشتر وجود دارد، پاسخ داده شود.

وی با تأکید بر تقویت مرکز ۱۳۷ بیان کرد: اگر بر ضرورت تقویت مرکز ۱۳۷ تاکید می‌شود، به این دلیل است که شهروندان با طرح مسائل شهری در این سامانه مدیران را از مسائل منطقه خود آگاه می‌کنند که این موضوع می‌تواند در بودجه‌نویسی و حتی برنامه‌ریزی شهری دیده شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان اضافه کرد: داده‌های مرکز ۱۳۷ می‌تواند یکی از منابع ارزیابی عملکرد مدیران باشد، یعنی «رضایت شهروندی» یکی از ارکان مهم شایسته گزینی مدیران واقع شود.

کارگر با بیان اینکه تقویت مرکز ۱۳۷ بوروکراسی اداری را کاهش می‌دهد، ادامه داد: اگر شهروندان از مسیر سامانه ۱۳۷ درخواست خود را مطرح کنند، مراجعات مردمی کاهش و شهروندان از سردرگمی در ادارات نجات پیدا می‌کنند، بنابراین این روند موجب تسریع در رسیدگی به درخواست‌ها می‌شود.

وی عنوان کرد: مرکز ۱۳۷ چشم و گوش شهرداری است و در صورت تقویت و توجه به آن، ارتقای سرمایه اجتماعی و بازیابی اعتماد عمومی را شاهد خواهیم بود، همچنین با تحقق این مهم حس تعلق به شهر منجر به افزایش مشارکت شهروندان در اداره شهر می‌شود که این هدف با شنیدن صدای شهروندان و پیگیری در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه شهرداری باید گوش شنوایی برای صدای شهروندان داشته باشد، بیان کرد: مدیران شهری نیز باید نسبت به تحقق مطالبات مردمی حساسیت داشته باشند تا در کوتاه‌ترین زمان بیشترین خدمت را به مردم ارائه دهند.

کارگر خاطرنشان کرد: در حال حاضر منطقه ۵ شهرداری اصفهان در صدر تماس‌های تشکرآمیز شهروندان با سامانه ۱۳۷ است، همچنین رتبه نخست پیام‌های تقدیر و تشکر در هفته گذشته به همکاران ما در منطقه تعلق گرفت.

وی افزود: به‌طور ویژه تعداد زیادی از این پیام‌ها درباره دیوارنگاره‌های این منطقه در نقاط مختلف از جمله خیابان علامه محمدتقی جعفری و تعدادی نیز پیرو شست‌وشوی محلات و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سپاهان شهر بود.

کد خبر 812451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.