به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی سلطانآقایی امروز _شنبه نوزدهم آبان_ در حاشیه برنامه «گوش به زنگ» که با موضوع رسیدگی به مسائل شهروندان و پیگیری تماسها و درخواستهای پیشین آنها برگزار شد، اظهار کرد: طی تماسهایی که امروز در مرکز ۱۳۷ با شهروندان برقرار شد بیشتر، دغدغههای آنها در مورد کوچه و خیابانی بود که در آن زندگی میکنند و نگرانیهایشان حول یک دایره محدود است، در حالی که شهردار منطقه باید دید گستردهتری داشته باشد و تمام مسائل منطقه را با وسعت ۱۳۵۷ هکتار در نظر بگیرد؛ این مسائل شامل موضوعات متنوعی است که باید با بودجهای محدود مدیریت شود.
وی با اشاره به اختلاف در اولویتها افزود: گاهی اولویتهای شهروندان با اولویتهای شهرداری منطقه یکسان نیست و این تفاوت موجب بروز نگرانی و بیاعتمادی در بین مردم میشود؛ بهعنوان مثال یک شهروند ممکن است چندین بار در مورد آسفالت کوچه خود پیگیری کند و انتظار پاسخ فوری داشته باشد که در چنین مواردی اگر از همان ابتدا بهطور صادقانه به فرد توضیح داده شود و انجام این کار بهدلیل اولویتهای دیگر یا محدودیت منابع در حال حاضر ممکن نیست، بهتر است تا از ایجاد نارضایتیهای بیشتر در پی پیگیریهای مکرر جلوگیری شود.
مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه پاسخ به شهروندان باید به شکلی هوشمندانه انجام شود، تصریح کرد: ایجاد دستهبندیها و اولویتبندی درخواستهای شهروندان ضروری است؛ بهعنوان مثال درخواست ایجاد فضای سبز به تملک زمینی به مساحت حداقل ۲۰۰۰ متر نیاز دارد که بهدلیل شرایط ملکی و مراحل احداث، زمانبر است؛ این مسائل باید به شهروندان توضیح داده شود تا درخواستها واقعبینانهتر شود.
سلطانآقایی با اشاره به تفاوت بین نیازهای فوری و بلندمدت خاطرنشان کرد: بعضی مسائل فوری نظیر لکهگیری آسفالت و بهبود ایمنی باید به سرعت پیگیری شود و نیاز به بودجه و اولویتبندی ندارد، اما بعضی مسائل دیگر همچون ایجاد فضای سبز یا آسفالت مناطق نیاز به برنامهریزی و بودجه دارد؛ بهعنوان نمونه در مورد آسفالت اگرچه در سال گذشته مقدار زیادی آسفالتریزی انجام و بودجه مضاعفی صرف آن شد، اما همچنان نارضایتیهایی بهدلیل اولویتبندی و درخواستهای محلی وجود دارد.
نظر شما