به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن محمدحسینی امروز _چهارشنبه نهم آبان_ در حاشیه برنامه «گوش به زنگ» که با موضوع رسیدگی به مسائل شهروندان و پیگیری تماسها و درخواستهای پیشین آنها برگزار شد، اظهار کرد: از زمان راهاندازی سامانه ۱۳۷، این سامانه تأثیر چشمگیری در ایجاد اعتماد و تعامل شهروندان با مدیریت شهری داشته و این تأثیر روز به روز در حال افزایش است.
وی افزود: هدف اصلی این سامانه فراهم کردن فضایی برای شنیده شدن مشکلات و دغدغههای مردم و تلاش برای رفع مسائل شهروندان است؛ با اجرای این فرایند شهروندان احساس میکنند که شهرداری به صحبتها و مسائل آنها گوش میدهد و برای رفع مشکلات آنها گام برمیدارد.
مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با بیان اینکه از ابتدای فعالیت سامانه ۱۳۷ تاکنون، روشهای متعددی مورد آزمایش قرار گرفته است و هماکنون به نظر میرسد شرایط مناسبی به وجود آمده است، گفت: کارشناسانی که در مرکز ۱۳۷ فعالیت دارند، افرادی متخصص و آگاه هستند و به خوبی شهروندان را راهنمایی میکنند؛ این کارشناسان اطلاعات لازم را به مناطق مربوطه منتقل میکنند و تلاش دارند درخواستهای شهروندان را در اسرع وقت پیگیری و برطرف کنند.
محمدحسینی گفت: امروز طی صحبت با حدود ۱۷ نفر از شهروندان، متوجه شدم که بعضی درخواستهای آنها به اطلاعرسانی نیاز دارد و احساس میشود در این حوزه کمی ضعف داریم؛ بعضی از درخواستها در قالب اطلاعرسانی است و بعضی دیگر دغدغههای عمومی یا مشکلات خاص شهروندان بوده که در سطحهای مختلفی بیان شده است.
وی اضافه کرد: به نظر میرسد در مناطق مختلف همچنان نیاز به فعالیت بیشتری داریم و میتوانیم با رویکردی متفاوت و نیروی بیشتری به رفع مشکلات شهروندان بپردازیم.
مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با بیان اینکه بیشتر درخواستهایی که تاکنون شنیدیم مرتبط با حوزه خدمات شهری است؛ دلیل این موضوع نیز این است که خدمات شهری حوزهای گسترده و تأثیرگذار بر زندگی روزمره شهروندان است، ادامه داد: برخلاف بعضی دیگر از امور اداری که ممکن است فرد تنها یک بار در زندگی خود به آنها مراجعه کند، مدیریت و خدمات شهری بهصورت روزانه و لحظهبهلحظه با زندگی افراد ارتباط دارد.
محمدحسینی افزود: این حوزه نیز با توجه به شرایط خاص خود در ساعات مختلف روز و فصول مختلف سال، نیازمند رسیدگی و پاسخگویی مستمر است.
وی خاطرنشان کرد: انبوهی از درخواستها در حوزه خدمات شهری دریافت میشود که با ظرفیتهای محدود شهرداری تطابق کامل ندارد و ممکن است گاهی موجب نارضایتی شهروندان شود، زیرا درخواستهای آنها بلافاصله برآورده نمیشود.
مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرداری برای تأمین رفاه حال شهروندان و رفع مشکلات شهر تلاش میکند، اما منابع مالی شهرداری نیز محدود است و بر همین اساس اولویتبندیهای لازم صورت میگیرد تا درخواستهایی که با هزینه کمتر و اولویت بیشتر همراه است، در ابتدا پاسخ داده شود.
نظر شما