بازدید ۸۰ خبرنگار دهه هشتادی از پروژه‌های شهری اصفهان + فیلم

هشتادمین تور بازدید از پروژه‌های شهری اصفهان امروز (یکشنبه) مصادف با هشتادمین روز از تعطیلات تابستانی با حضور هشتاد نوجوان دهه هشتادی برگزار شد تا آن‌ها در جریان این رویداد از مهمترین پروژه‌های عمرانی شهر همچون خط دوم قطار شهری بازدید کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هشتادمین تور بازدید از پروژه‌های شهری اصفهان امروز _یکشنبه هجدهم شهریور_ با حضور ۸۰ خبرنگار نوجوان دهه هشتادی در هشتادمین روز از تابستان و آخرین روزهای تعطیلات این دختران نوجوان آغاز شد.

همه با انرژی در اتوبوس آماده حرکت نشسته‌اند، تعدادی دختر نوجوان با شوق و هیجان که سودای خبرنگاری و گزارشگری در سر دارند.

یکی از افراد کادر اجرایی به بچه‌ها خوش‌آمد می‌گوید و مکان‌هایی را که قرار است از آن‌ها بازدید کنیم توضیح می‌دهد؛ اولین مکان ایستگاه امام حسین (ع) از خط دو قطار شهری است.

راهنما نقشه خط دو مترو را نشان و توضیح می‌دهد «خط دو از شمال شرق شروع و به غرب کشیده می‌شود و ۲۳ ایستگاه دارد، دو دستگاه حفار از ایستگاه دارک شروع شده و نزدیک ابن سینا است، دستگاه دیگر از ایستگاه کهندژ شروع به حرکت کرده، ایستگاه امام حسین (ع) را به‌تازگی ترک کرده و به سمت ایستگاه ابن سینا در حرکت است». او سفارش می‌کند همراه راهنمای گروه حرکت کنند تا حادثه‌ای رخ ندهد.

بازدید ۸۰ خبرنگار دهه هشتادی از پروژه‌های شهری اصفهان

کارگران در طبقه پایین مشغول کارند، به همین خاطر تنها یک طبقه پایین می‌رویم، از بالا محلی که تی‌بی‌ام رد می‌شود را نگاه می‌کنند، راهنما در رابطه با نحوه ریل‌گذاری و عملکرد کیسه هوا توضیح می‌دهد؛ برای برگشت دوباره باید از رمپ خاکی و سربالا عبور کنیم، همین اول کار رمق بچه‌ها گرفته می‌شود.

پس از مترو برای بازدید از مجموعه اداره ارتباطات شهرداری وارد پارکینگ طالقانی می‌شویم؛ خبرنگاران نوجوان به دو دسته تقسیم می‌شوند، عده‌ای برای بازدید وارد مجموعه ۱۳۷ و تعداد دیگر برای بازدید به استودیو «صدای شهر» می‌روند.

بازدید ۸۰ خبرنگار دهه هشتادی از پروژه‌های شهری اصفهان

حسین‌پور، سوپروایزر مجموعه ۱۳۷ در معرفی این مرکز می‌گوید: «این مرکز در سه شیفت کاری آماده پاسخگویی به شهروندان است، در رابطه با نحوه کار و روند پاسخگویی کارشناسان توضیح می‌دهد.»

همراه همان گروه وارد مجموعه صدای شهر می‌شویم، ابتدا آقای طاهری‌نسب به سمت اتاق فرمان راهنمایی‌مان می‌کند، می‌گوید: «مجموعه تولیدات شهرداری اصفهان در قالب برنامه‌های رادیویی ۷۰ دقیقه‌ای در روز از رادیو اصفهان پخش می‌شود.»

استودیو مقابلمان قرار دارد، توضیح می‌دهد که این مکان به‌نحوی طراحی شده که کمترین صدایی وارد آن نشود.

بازدید ۸۰ خبرنگار دهه هشتادی از پروژه‌های شهری اصفهان

بچه‌ها بسیار ذوق‌زده از حضور در مکان مورد علاقه‌شان هستند و پشت سرهم درباره چگونگی تبدیل به یک گوینده موفق شدن سوال می‌کنند، در آخر پشت میکروفن با مجری عکس یادگاری دسته‌جمعی می‌گیرند.

باغ خزندگان و باغ پرندگان مقصد بعدی خبرنگاران نوجوان است؛ پس از بازید باغ خزندگان پیاده به سمت باغ پرندگان می‌رویم، بچه‌ها قبل از ورود انرژی خود را با دستگاه‌های ورزشی محوطه خالی می‌کنند، در باغ برای بازدید پخش می‌شوند.

آخرین مکانی که برای بازدید در نظر گرفته شده، خبرگزاری ایمنا است، جایی است که احتمالاً مقصد شغلی آینده همین خبرنگاران نوجوان باشد.

بازدید ۸۰ خبرنگار دهه هشتادی از پروژه‌های شهری اصفهان

محمدحسین امینی هرندی، سردبیر خبرگزاری ایمنا پس از خوش‌آمدگویی به خبرنگاران، از رسالت خبرگزاری و حرفه خبرنگاری می‌گوید و پس از آن خبرنگاران را برای آشنایی بیشتر با محیط به بازدید از تحریریه‌های این خبرگزاری دعوت می‌کند.

کد خبر 788097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.