زاهدان، رکوردار آلودگی هوا در کشور/ شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، از این‌رو امروز هوای پنج شهر آلوده و ناسالم ثبت شده و ۲۱ شهر در وضعیت سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به امروز _شنبه دهم شهریور_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به سنجش شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، امروز سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهر زاهدان با شاخص ۲۹۶ در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) قرار دارد.

در همین راستا، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلان‌شهر اصفهان با شاخص ۱۲۹، کرج با شاخص ۱۲۰، اهواز با شاخص ۱۱۹ و اراک با شاخص ۱۰۵ مشهد با شاخص ۱۲۵ در وضعیت ناسالم (نارنجی) ثبت شده است.

شایان ذکر است که سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه کلانشهرهای کلانشهرهای تبریز با شاخص ۵۶، ارومیه با شاخص ۵۲، ایلام با شاخص ۹۱، تهران با شاخص ۹۴، شهرکرد با شاخص ۶۷، مشهد با شاخص ۷۱، بجنورد با شاخص ۸۱، قزوین با شاخص ۹۲، قم با شاخص ۶۱، سنندج با شاخص ۵۵، اهواز با شاخص ۶۵، زنجان با شاخص ۸۲، کرمان با شاخص ۵۲، کرمانشاه با شاخص ۶۶، رشت با شاخص ۹۰، همدان با شاخص ۷۱ و یزد با شاخص ۶۰ وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، امروز ایستگاه کلانشهرهای سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای

سنجش کیفیت هوا در کلان‌شهرهای بیرجند با شاخص ۴۴، سمنان با شاخص ۴۷، شیراز با شاخص ۲۸ و یاسوج با شاخص ۴۲ در وضعیت پاک (سبز) است.

به این ترتیب، امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه کلان‌شهرهای اردبیل، بوشهر، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشده است.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) و ناسالم (قرمز) قرار ندارد، اما یک شهر

بسیار ناسالم (بنفش)، چهار شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۷ شهر سالم (زرد)، چهار شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون داده ثبت شدند.

براساس داده‌ها، شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است

کد خبر 786046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.