جریمه ۹۰ هزار تومانی توقف در ایستگاه اتوبوس و تاکسی

توقف وسایل نقلیه در ایستگاه‌های تاکسی یا اتوبوس در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری و صنعتی ۹۰ هزار تومان جریمه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهرنشینی مستلزم رعایت قوانین و قواعد شهری است و کارشناسان بر این باورند شهرنشینان هنگامی که به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و به مسئولیت‌های خویش در برابر شهر و اجتماع عمل کنند، به «شهروند» ارتقا پیدا می‌کنند.

حقوق شهروندی مجموعه حق‌هایی است که هر کدام از شهروندان از آن برخوردارند و باید توسط دیگر شهروندان و حاکمیت رعایت شود، حقوق شهروندی در ایران همچون بسیاری از کشورها پذیرفته شده است که بارزترین و مهم‌ترین نمود آن قانون اساسی است که در اصول ۳۲، ۳۴، ۳۵، ۳۷، ۳۸ و ۳۹ به آن اشاره شده است.

جدیدترین نرخ جرایم رانندگی از سوی پلیس راهور در خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد و یکی از موضوعات مورد توجه در حقوق شهروندی، رعایت نظم ترافیکی در معابر به‌ویژه در ساعات پیک شلوغی و ازدحام و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به منظور پیشگیری از رخداد حوادث ناگوار است.

هرگونه توقف وسایل نقلیه در ایستگاه‌های تاکسی یا اتوبوس در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری و صنعتی ۹۰ هزار تومان جریمه خواهد داشت، مبلغ جریمه این تخلف در سایر شهرها ۶۰ هزار تومان و در روستاها نیز ۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است که این تخلف به وسیله مأموران و دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی ثبت می‌شود.

کد خبر 789594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.