سامانه بارشی قوت گرفت / بارش باران در ۲۴ ساعت آینده برای کدام استان‌ها پیش‌بینی می‌شود؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از امروز تا روز دوشنبه شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی خواهیم بود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی اظهار کرد: از امروز تا روز دوشنبه شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی با مخاطرات رگبار باران، رعد و برق وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ خواهیم بود.

وی افزود: مخاطرات مذکور طی امروز شرق گیلان، مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و فردا نیمه شرقی گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، نیمه شمالی اردبیل، ارتفاعات و دامنه در در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان را درگیر خواهد کرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز دوشنبه نیز شرایط جوی ذکر شده برای شمال خراسان رضوی، جنوب و شرق خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های سمنان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: بر اثر تشدید فعالیت این سامانه بارشی، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، آب‌گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل‌گیری رواناب و سیلاب، سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال رانش کوه، وزش باد شدید، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از رخداد حادثه و بروز آسیب، پرهیز از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از اسکان و بر پایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی، باید مد نظر افراد قرار داشته باشد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابه‌جایی محصولات کشاورزی برداشت شده، آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان و امدادی نیز از دیگر توصیه‌هایی است که می‌تواند احتمال بروز آسیب را به حداقل برساند.

کد خبر 789665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.