میزان آلودگی هوای تهران؛ چهارشنبه ۷ شهریور/ هوای تهران امروز ناسالم است

شاخص به تفکیک مناطق کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۱۱۳ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _چهارشنبه هفتم شهریور_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۱۵۴، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۶۰، سلامت با شاخص ۱۵۳، شریف منطقه دو با شاخص ۱۵۲، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۵۴ در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های باغستان شهریار با شاخص ۱۲۶، پارک رازی با شاخص ۱۰۴، پاکدشت با شاخص ۱۰۲، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۰۲، چشمه با شاخص ۱۳۱، دانشگاه تهران با شاخص ۱۳۰، دماوند با شاخص ۱۱۵، رباط کریم با شاخص ۱۰۲ و ژئوفیزیک با شاخص ۱۲۷ بر مدار ناسالم (نارنجی) ثبت شده است.

در همین راستا، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۰۳، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۲۵، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۱۹، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۲۰، قرچک با شاخص ۱۳۴، ملارد با شاخص ۱۱۳ و منطقه ۱۵ با شاخص ۱۲۲ در موقعیت هوای ناسالم (نارنجی) است.

بر این اساس امروز سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۷۳، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۹۶، امام خمینی با شاخص ۹۷، بهارستان با شاخص ۹۵، پاسداران با شاخص ۱۰۰، پردیس با شاخص ۸۸، پونک با شاخص ۷۰، در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

قابل توجه است که ایستگاه‌های ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۹۷، سرخه حصار با شاخص ۵۹، شهرداری منطقه دو با شاخص ۹۱، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۸۰، بر مدار سالم (زرد) است.

همچنین ایستگاه‌های علم و صنعت با شاخص ۸۷، قدس با شاخص ۷۶، گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۹۵، لواسانات با شاخص ۸۴، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۹۷ و ورامین با شاخص ۹۹ در وضعیت هوای سالم (زرد) است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا ( AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 785098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.